رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص دلایل عدم تایید اهلیت خریداران دو تیم پرسپولیس و استقلال توضیح داد.

مریم یعقوبی

پس از آنکه واگذاری دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس با قرارگرفتن آن ها در سرفصل فعالیت های فرهنگی مسکوت ماند، مدت ها بود که خبری در مورد تازه ترین وضعیت این واگذاری پرحاشیه به گوش نمی رسید.

امروز اما رئیس سازمان خصوصی سازی برای نخستین بار گوشه هایی از آنچه در آخرین روزهای تلاش برای نهایی کردن واگذاری این دو باشگاه گذشته بود، نقل کرد تا علت توقف این روند خصوصی سازی سرخابی ها بیشتر مشخص شود.

عبدالله پوری حسینی با اشاره به نقش تأیید اهلیت در واگذاری پرسپولیس و استقلال گفت: « در مورد عدم تایید اهلیت خریداران سرخابی ها مرجع تصمیم گیری سه نفر از وزرا بودند و سازمان خصوصی سازی دخالتی نداشت. اگر این سه وزیر تصمیم می گرفتند کار تمام بود و واگذاری پرسپولیس و استقلال تمام می شد ».

معاون وزیراموراقتصادی و دارایی در خصوص دلایل عدم تایید اهلیت خریداران دو تیم پرسپولیس و استقلال گفت: «برای واگذاری این دو تیم سه روز مذاکرات و جلسات مفصل و سختی با سه وزیر داشتم. من مدارکی داشتم که سعی می کردم با استناد به آن مدارک، اهلیت خریداران را اثبات کنم. در مقابل وزرا نیز مدارکی داشتند که در راستای رد اهلیت خریداران بود. نهایتا مشخص شد که مدارک وزرا قوی تر است به همین خاطر هم عدم اهلیت را اعلام کردیم و مزایده باطل شد».

وی با اشاره ضوابط مربوط به تشخیص اهلیت خریداران این دو تیم گفت: «تشخیص اهلیت به صورت موردی با مصوبه هیئت واگذاری است. هیئت واگذاری در مورد واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس تصمیم گرفت سه نفر از وزیران عضو هیئت واگذاری می توانند باید در مورد اهلیت خریداران نظر نهایی را اعلام کنند و ضوابط آن را هم تعیین کردند.

پوری حسینی در واکنش به برخی شایعات که رد اهلیت خریداران را محصول اعمال فشار القا می کرد، گفت: «این طور نبود که وزرا اول اهلیت را تصویب کنند و بعد دستور از جای دیگری برای عدم آن صادر شود».

این پوری حسینی درباره توقف فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: « هیات دولت مصوبه ای صادر کرده که بر اساس آن، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشمول گروه یک و دو واگذاری شرکت های دولتی تشخیص داده نشده اند و در زمره فعالیت های فرهنگی قرار گرفته اند. از آنجایی که آئین نامه ای برای واگذاری شرکت های گروه فرهنگی وجود ندارد، باید صبر کنیم تا تکلیف روش واگذاری مشخص شود».

وی با بیان اینکه فعلا اقدامات واگذاری این دو باشگاه متوقف است و منتظریم که تکلیف مصوبه دولت روشن شود، تصریح کرد: « این مصوبه صادر شده است و اگر ابطال نشود، واگذاری دو باشگاه انجام نخواهد شد. گرچه اخباری به من رسیده است که ممکن است در آینده این مصوبه باطل شود».

پوری حسینی در پاسخ به این سئوال که برخی ها می گویند دولت از اول هم قصد واگذاری سهام سرخابی‌ها را نداشت و برگزاری چهار مزایده صوری بود، عنوان کرد: « من با قصد دیگران کاری ندارم ولی با قصد سازمان خصوصی سازی کار دارم و معتقدم که این سازمان کار بسیار شجاعانه، مدبرانه، پرحوصله و پردقتی را انجام داد و از اول هم قصد ما واگذاری بود اما ما تنها بخشی از دولت هستیم».

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =