وزیر ورزش و جوانان می‌گوید وزارت مطلقا از هیچ کاندیدایی برای مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری حمایت نکرده است.

ایسنا نوشت:محمود گودرزی پس از پایان صحبت‌های کاندیدای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: رضازاده از قهرمانان، پهلوانان و اسطوره‌های ورزش ایران هستند. امیدوارم بقیه تداوم بخش راهش در قهرمانی و هدایت و رهبری باشند. از او قدردانی می‌کنم اما متاسفم از اینکه به دلیل محدودیت‌های قانونی نتوانستند در این مجمع انتخاباتی حضور داشته باشند. دلایل قانونی که او نتوانست در مجمع شرکت کند را سجادی بیان خواهد کرد و تمام مستندات، ادله و محدودیت‌های قانونی را به استحضار رسانه‌ها می‌رساند.

وی ادامه داد: ممکن است بعضی‌ها برداشت‌هایی داشته باشند که این رفتار ما سیاسی است در حالی که چنین چیزی زیبنده ورزش نیست آنچه که بعد از حضور ما در وزارت ورزش بر آن تاکید کردیم، رعایت قوانین و مقررات است. حال ممکن است در قوانین و مقررات اشتباهاتی وجود داشت باشد یا مواردی باشد که به مذاق ما خوش نیاید و آن باید از طریق مجلس شورای اسلامی تغییر کند. با این حال در حال حاضر ما تابع قانون هستیم سازمان‌های ناظر تعیین کننده هستند و ما باید از آن‌ها تمکین کنیم.

گودرزی با اشاره به اینکه گفته می‌شود گزینه وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون مشخص است گفت: گاهی اوقات مطرح می‌شود یا بعضی افراد مطرح می‌کنند که کاندیدای وزارت ورزش هستند. ممکن است فردی یا مدیری یا افراد دیگر تماس بگیرند و این گونه وانمود کنند که شخصی را پشتیبانی کردیم تا رییس فدراسیون باشد در حالی که چنین چیزی نه از سوی من و نه از سوی معاونانم وجود ندارد. ما اجازه نداریم نسبت به یک فرد نگاه ویژه‌تری داشته باشیم. اگر کسی از جانب من یا مجموعه معاونان تماس گرفته است از همین جا اعلام می‌کنم که برای ما هیچ فردی بر دیگری ارجحیت ندارد و همه یکسان هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون‌های دیگر در پیش است و ممکن است چنین اتفاقاتی باز هم تکرار شود، اعلام می‌کنم که از این نوع رفتارهای سیاسی غیر متعارف، غیر عاقلانه و عادلانه پرهیز کنند. ممکن است تماس گرفته شود حالا بعضی از افراد در وزارت ورزش یا در مدیرکل استان‌ها دوستی داشته باشند و تماسی بگیرند که این طبیعی است و ما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم اما از سوی من و معاونانم چنین اتفاقی رخ نداده است و من به خودم اجازه نمی‌دهم که چنین کاری کنم چرا که به گفته رهبر انقلاب رای مردم حق‌الناس است. اگر هم چنین اتفاقی افتاده باشد مطمئن باشید اولین کسی که انتخابات را مخدوش می‌کند، خود ما هستیم.

گودرزی خطاب به رسانه‌ها گفت: ممکن است گاهی اوقات رسانه‌ها فضایی پرابهام ایجاد کنند که به ضرر ورزش کشور باشد. هرچقدر محیط ورزش آرام‌تر باشد، امکان رشد و توسعه آن بیشتر است. البته گاهی اوقات تناقض‌ها در رفتارهای ما وجود داشته که اصحاب رسانه به عنوان قوه چهارم یا پنجم این تکلیف را دارند که این تناقضات را بیان کنند. اما اینکه بخواهند از هیچ، همه چیز بسازند، مجاز نیست.

گودرزی ضمن تشکر از طباطبایی بیان کرد: چند روز پیش من به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری رفتم و تمام وزنه‌برداران از عملکرد طباطبایی رضایت داشتند که باید از او تشکر کنم. امیدوارم کسانی که به عنوان مسئولان فدراسیون انتخاب می‌شوند رفتارهای پسندیده‌ای که در جهت توسعه وزنه‌برداری است را ادامه دهند. امیدوارم کسی که به عنوان رییس فدراسیون انتخاب می‌شود از خرد جمعی و توانمندی‌هایی که پیشکسوتان و قهرمانان و کسانی که آگاهی دارند استفاده کند و بتواند تمرکزی ایجاد کند تا حرکت خوبی در وزنه‌برداری ایجاد شود.

وزیر ورزش با اشاره به صحبت‌های یکی از کاندیداها تصریح کرد: دوست عزیزی در میان کاندیداها بیان کرد که نگاه‌مان صرفا نباید به یک سالن و تعدادی نخبه باشد که این البته جزو ضروریات است اما باید زمینه‌های پرورش قهرمانان نیز به فراموشی سپرده نشود و همگانی کردن آن بین اقشار مختلف جامعه و جوانان در دستور کار قرار بگیرد. در کشور ما استعدادهای بالقوه‌ای وجود دارد که باید شناسایی و زمینه را ایجاد کنند تا بتوانند توانایی‌هایشان را بروز دهند. من از مسئولان هیات‌ها در سطح کشور تشکر می‌کنم و به آن‌ها می گویم می‌فهمم سختی کشیدن در کسوت مربی، مدیر و ورزشکار چه چیزی است. من هم با سختی‌ها و مشکلات در ورزش آشنایی دارم البته نه در حد شما. از همه شما تشکر می‌کنم که بدون چشمداشت و حمایتی از جانب ما یا با حمایت‌های بسیار کم تلاش کردید تا چراغ وزنه‌برداری را روشن نگه دارید که اثرات آن را در میادین جهانی و بین‌المللی مشاهده کردیم. دست همه شما را می‌فشارم و سپاسگزارم که به جامعه ما ارائه خدمت می‌کنید و در جهت سلامت جامعه و این نسل تلاش می‌کنید.

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    153 5
    انشالا با رفتن رضازاده وزنه برداری ما به دوران شکوهش بازگردد در زمان رضا زاده چند وزنه بردار به خاطر این که توانایی داشتند رگورد رضا زاده را بشکنند نابود شدند
  • حمید رضا A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    این آقا یک عوام فریب است ، البته من از رضازاده هم خوشم نمیاد.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    نچسب ترین وزیر در کل خاورمیانه
  • خسرو A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    20 0
    نچسب نه بلکه بی کفایت ترین
  • ali A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    9 1
    وزیر محترم با با اگر بخواهی مدام تاسف این و اونا بخوری دیکه چطوری میتونی به بقیه کارها برسی
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    1 1
    اگه شورای شهر هم با دوشغله بودنش مخالفت میکرد و قانون را زیر پا نمی گذاشتند رضازاده خودش انتخاب میکرد در کدام پست بماند .متاسفم برای کسانی که در سطوح مدیریت هستند و مشوق ما جوانانند تا قانونمدار باشیم ولی خودشان خیلی به آشکار هم قانون گریزی میکنند حالا در پنهانش بماند