اقتصاد نیوز نوشت:

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: بیشترین تولید مسکن در طول این 30 سال توسط بخش خصوصی بوده است و در این میان دولت‎ها به عنوان سیاست‎گذار عمل کرده‎اند و بیشتر متولی و بستر ساز بوده‎اند. در سه دهه پس از انقلاب اسلامی تاکنون حدود 20 میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شده است. 

وی با اشاره به نیاز روز افزون مسکن در کشور و افزایش تعداد خانوار و کوچک شدن بعد خانوار ادامه داد:با نگاهی به سرشماری‎‎های مختلف از سال 55 تاکنون بُعد خانوار کوچک‎تر شده و در حال حاضر بعد خانوارد در کشور 3.1 است. این در حالی است که در پیش‌بینی‎ها افزایش تعداد خانوار آمده و حتی روند افزایش تعداد خانوار به سمت ایجاد خانوارهای تک نفره نیز شده است.

به گفته چگینی، این نشان می‎دهد که علی‎ر غم اینکه نرخ رشد جمعیت چندان قابل توجه نیست، اما نرخ رشد خانوار قابل توجه است. یعنی نیاز به مسکن روز به روز نسبت به تعداد افراد بیشتری شود.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: تراکم خانوار مسکونی اوایل انقلاب اسلامی به این صورت که به ازای 130 خانوار 100واحد مسکونی وجود داشته اما در حال حاضر این آمار این گونه است که به ازای هر 105 خانوار 100واحد مسکونی وجود دارد . البته این آمار بدون لحاظ کردن خانه‎های خالی موجود است

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =