پول های بلوکه شده فدراسیون فوتبال ایران هنوز آزاد نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روز سه شنبه اعلام کرد یک میلیون دلار پول بلوکه شده ایران توسط خزانه داری آمریکا آزاد شده است. اما طباطبایی مدیر مالی فدراسیون فوتبال با تکذیب این مسئله می گوید: «پول آزاد نشده است. یک میلیون دلار ما 4 سال و نیم قبل توسط آمریکایی ها بلوکه شد. ما در آمریکا وکیل گرفتیم و در دادگاه آنها را محکوم کردیم که پول را غیر قانونی ضبط کرده اند و باید برگردانند ولی خزانه داری آمریکا قبول نکرد. گفتند هر زمان تحریم ها برداشته شود پول را می دهند. وکیل ما دوباره پیگیری لازم را پس از توافقات کرد که گفتند باید به کنگره برود و تصویب شود. پس از آن آزاد خواهد شد.» 

او در پاسخ به این سوال که چرا کفاشیان اعلام کرد پول آزاد شده است، توضیح می دهد: «پولی که به دست ما رسیده پاداش فیفا بوده نه پول بلوکه شده.» طباطبایی ادامه می دهد: «5.5 میلیون دلار پاداش فیفا مانده بود که قبل از انتخابات اخیر فیفا با آقای بلاتر هماهنگ کردیم تا پول ها را به سفارت ایران در سوئیس بدهند. اتفاقا این کار انجام شد و هفته گذشته بود که یک میلیون دلار آن توسط وزارت خارجه به دست ما رسید. البته هنوز برای نقل و انتقال پول مشکل داریم ولی وزارت خارجه یک میلیون دلار در تهران به ما داد. مابقی پول هم خرد خرد به فدراسیون پرداخت می شود. اگر AFC هم بخواهد به ما پول بدهد، این پول را به حساب سفارت ایران در مالزی واریز می کند.»
طباطبایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صدا و سیما حق پخش تلویزیونی را پرداخت کرده است، می گوید: «یک ریال هم تا این لحظه نداده اند. برای فصل قبل باید 27 میلیارد و 500 میلیون تومان می داند ولی هیچ پولی نداده اند.» 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =