تسنیم نوشت:

رئیس دانشگاه آزاد از اجرای طرح تجمیع دانشگاه آزاد به‌ صورت گسترده در سطح کشور خبر داد.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه هر معاونتی باید برای بهبود روش‌ها، فرآیندها و سیستم‌ها و حداکثر بهره‌وری و کاهش بوروکراسی یک تفکر سیستماتیک را در سر لوحه کار خود قرار دهد، اظهار داشت: اگر به این صورت عمل نکنیم دچار روزمرگی خواهیم شد که خطر بسیار بزرگی است.

وی افزود: باید غیر از امور اجرایی که به عهده تمامی معاونت هاست یک تفکر برنامه ریزی شده درازمدت و آینده پژوهانه در حوزه معاونت ها شکل گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد ظرف یک سال و نیم گذشته زمینه ساز یک تحول و موفقیت بوده است، اضافه کرد: باید در کنار فعالیت‌های روزمره برنامه‌ریزی لازم در خصوص فرآیندها با تفکر آینده نگرانه برای بهبود روش ها داشته باشیم.

میرزاده با تاکید بر تقویت میزان ارتباط بین معاونت‌ها و ریاست دانشگاه، گفت: در تمامی سازمانها همه معاونت‌ها علاوه بر فعالیتهای خود باید در جهت بهبود روش‌ها و رفع مشکلات سازمان هماهنگی کامل داشته باشند تا سرعت انجام امور افزایش یابد.

طرح تجمیع دانشگاه آزاد به‌صورت گسترده در سطح کشور اجرایی می‌شود

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های موثر غلبه بر مشکلات و محدودیت های مالی کاهش هزینه‌هاست که ضرورت‌های کنونی دانشگاه ایجاب می‌کند که در حال حاضر هزینه‌های کمتری بر دانشگاه متحمل شود زیرا دانشگاه آزاد متکی به پول نفت نیست و باید برای سرپا ماندن آن از راه حل‌های بهتری استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: به همین دلیل تجمیع ساختارها به کمک دانشگاه خواهد آمد که در این چارچوب باید هرچه سریعتر تکلیف واحدهای زیانده دانشگاه مشخص شود.

میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر تعداد واحد‌های دانشگاه از 472 واحد به 397 واحد رسیده است،گفت: چابک‌سازی ساختارهای دانشگاه در سال جاری با قوت بیشتر و همه جانبه تر از سال 93 پیش خواهد رفت و علاوه بر سازمان مرکزی، ساختار تشکیلاتی تمام استان ها و مدیران واحدها را نیز در بر خواهد گرفت.

وی در تشریح مزایای اجرای طرح تجمیع گفت: با تجمیع سازمان مرکزی ماهیانه بیش از 600 میلیون تومان صرفه جویی در هزینه های های ایاب و ذهاب، سوخت و انرژی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه شرکت‌های دانش بنیان، توسعه پارک‌های علم و فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد، اجرای طرح‌های فرهنگی و جذب اعضای هیئت علمی از اولویت‌های ما در دانشگاه آزاد بوده که ادامه خواهد یافت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =