ایسنا نوشت:

یک دیپلمات پیشین ایران در رومانی با بیان این که ما از این مذاکرات به طور قطع نتیجه خواهیم گرفت، گفت: ممکن است توافق مرحله‌ای باشد و در این مرحله یک بخش مورد توافق قرار گیرد و در ادامه به قسمت‌های حل نشده پرداخته شود.

محمد جمشیدی گوهری درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: بعد از انتخابات سال 92 تحلیل غربی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی تغییر کرد و متوجه شدند که ایران پایگاه محکمی دارد و به دنبال این رفتند که با کشورمان تعامل داشته باشند.

او ادامه داد: آن چه که در زمینه مذاکرات پیش آمد، هم در صحنه بین‌المللی و هم در داخل کشور آثار مثبتی داشت، بسیاری از مسائل به جایگاه خوبی رسید و اعتماد مردم به سیاست خارجی بالا رفت و این مساله به متن جامعه آمد و می‌بینیم که افراد با هر میزان اطلاعات، اخبار را دنبال می‌کنند که نتیجه مذاکرات چه خواهد شد؟

گوهری گفت: این دستاورد خوبی است و احساس سربلندی می‌کنیم که مذاکره‌کنندگان ما در دنیا منفعل نیستند و از منافع ما دفاع می‌کنند و خیال‌مان راحت است.

او گفت: در حال حاضر نیز اظهار نظر درباره توافق یا توافق نکردن نیاز به اطلاعات دارد که فعلا از داخل جلسات اخباری بیرون نمی‌آید و کسی نمی‌تواند مطلع شود و آن چه بحث می‌شود، جنبه تحلیل دارد.

سفیر پیشین ایران در رومانی گفت: این که ما در طول یک سال برنامه مذاکره را با ملاحظه همه منافع خودمان دنبال کردیم و با وجود همه اختلافات، می‌بینیم که طرف مقابل نیز کار را به شدت دنبال می‌کند، نشان می‌دهد مذاکره امری است که وسیله تامین منافع قرار گرفته است.

این فعال سیاسی با بیان این که ما از این مذاکرات به طور قطع نتیجه خواهیم گرفت، گفت: ممکن است توافق مرحله‌ای باشد و در این مرحله یک بخش مورد توافق قرار گیرد و در ادامه، به قسمت‌های حل نشده پرداخته شود.

گوهری گفت: مسلما کار متوقف نخواهد شد و حتی اگر به توافق جامع نرسیم، ادامه کار قطعا اجتناب‌ناپذیر است.

او گفت: کشور ما در جایگاهی در منطقه قرار دارد و همه کشورها نگاه‌شان به ایران است و تفاوت مواضع آن‌ها با ایران باعث می‌شود دنبال برنامه خود باشند. قدرت‌های خارجی به منطقه می‌آیند کار خود را محکم کنند که از جانب ایران ضرری متوجه آن‌ها نشود.

یک دیپلمات پیشین کشورمان گفت: ایران باید به اطراف خود توجه داشته و ارتباطات به گونه‌ای باشد که منافع را تامین کند و در بحث‌های کنونی جواب بله یا خیر باید مبتنی بر استدلال و منطق خوبی باشد.

این فعال سیاسی گفت: جمهوری اسلامی تاکنون دستاوردهای مهمی داشته و اعتماد به نفس پیدا کرده که در عرصه بین‌المللی از منافع خود دفاع کند و بحث هسته‌ای تنها مذاکره‌ای نیست که در این عرصه انجام می‌شود و در آینده عرصه‌های زیادی خواهد بود که باید با مذاکره از منافع خود دفاع کنیم.

گوهری گفت: مسلما در این داستان تیم هسته‌ای ما اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای دارد و از قدرت مذاکره که به عنوان ابزار مهم دیپلماسی است، به خوبی می‌تواند استفاده کند.

او گفت: ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم که کار را با تعقل جلو می‌برند و باید ببینیم نتیجه چه خواهد شد؟


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    13 17
    باش تا صبح دولتت بدمد
  • بی نام RO ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    13 45
    بابای ملتو آوردین جلو چشمشون همه بیکار و علاف دارن میچرخن این ملت دیگه تحمل این حرفهای دوزاری شماهارو ندارن کار میخان.تفریح میخان مردیم بس که دروغ شنیدیم
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    6 5
    چرا وعده سر خرمن میدین تمدید مذاکرات یعنی عدم دستیابی ما به کف خواسته هامون و رسیدن به سقف خواسته های 51 توافق وقتی معنی داره که ما حداقل به کف خواسته هامون برسیم توافق بر کلیات و مذاکره بر جزئیات یعنی کشک یعنی همون ژنو
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    26 3
    ظریف مچکریم.به راحت ادامه بده ما همگی پشتت هستیم............