روابط عمومی ستاد ساماندهی فعالیت­های سازمان­های مردم­‌نهاد شهر تهران در پی انتشار خبرهایی درباره واریز پول به حساب الهه راستگو، رییس این ستاد، در نامه ای، توضیحاتی را برای خبرآنلاین ارسال کرده است.

در این نامه که خطاب به مدیرمسئول خبرگزاری خبرآنلاین، نوشته شده، آمده است؛

پیرو درج مطالبی با عنوان "رئیس شورا موظف است پرینت بانکی حساب راستگو که به آن پول ریخته را به شورا بدهد" در تاريخ 27 ابانماه به نقل از اقاي مختاباد و همچنين انتشار مطلبي با عنوان "۸ میلیارد به چه دلیل به حساب یک عضو شورای شهر واریز شد؟ دانشور: این پول سمن‌هاست که خرج کارمندان می شود!" مورخ 23 ابانماه به نقل از خانم دانشور و مطالب مشابهي كه توسط گروه جامعه ان خبرگزاري منتشر شده موارد ذيل جهت تنوير افكار عمومي و انتشار در ان رسانه به اطلاع مي رساند:

1) ادعاهاي جناب اقاي مختاباد كه درتاريخ 6 ابانماه در صحن شوراي اسلامي شهر تهران مطرح و البته چندبار توسط برخي از رسانه ها دنبال شد حاوي ادعاهايي واهي ،تهمت و دروغ بوده و بارها از سوي مجاري رسمي تكذيب و نسبت به ان واكنش نشان داده شده است. از جمله تكذيبيه رسمي هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران،اطلاعيه روابط عمومي ستاد ساماندهي فعاليت هاي سازمانهاي مردم نهاد،رد اين ادعا توسط رياست محترم شوراي اسلامي شهر تهران در صحن علني شورا و همچنين مصاحبه هاي اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران از جمله جناب اقايان چمران ،حجت الاسلام و المسلمين ناصحي، دبير، مجتبی شاكري، قناعتي، طلایی و ... که بارها در رسانه هاي مختلف منعكس شد. اما اينكه اصرار گروه جامعه خبرانلاين علي رقم تكذيب هاي انجام شده بر پيگيري يكسويه و بازنشر اين اتهامات چيست؟ و با چه نيتي انجام ميشود؟ پاسخي است كه بايد مدير مسئول محترم اين خبرگزاري به افكار عمومي و مراجع ذي صلاح بدهند.

2) همانگونه كه در اطلاعيه روابط عمومي ستاد ساماندهي فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد امده بود تا تاريخ 20 ابانماه به اقاي مختاباد فرصت داده شد كه اگر مدرك يا مستندي مبني بر ادعاهاي خود دارند ارائه نمايند و همانطور كه از پيش روشن بود نامبرده هيچگونه سندي بر ادعاي خود (واریز پول میلیاردی توسط یک عضو شورا به حساب شخصی خود) ارائه نكرد.

3) در متن منتشر شده توسط خبرانلاين بار ديگر سعي شده ادعاي كذب اقاي مختاباد بازنشر شود. در اين رابطه اعلام مي شود ستاد ساماندهي فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد داراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران است و مانند ستاد شوراياري ها داراي حسابي رسمي و حقوقي است كه بودجه ان توسط مديريت شهري به ان واريز و مطابق دستورالعمل ها و مصوبات شوراي مركزي ستاد و شوراي طرح و برنامه ان كه تركيبي از اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران، نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد، نماينده شهرداري تهران و نماينده استانداري تهران است هزينه مي شود.

4) در متن منتشره آمده است:" عملکرد این حساب به اندازه ای غیرقانونی است که آقای شهریور مامور شهرداری که در این کمیته مربوطه عضو است، 4 ماه است قهر کرده و نیامده وهیچ کس پاسخگو نیست".

متاسفانه نه خبرنگار محترم در رابطه با ادعاهاي اقاي مختاباد تحقيقي كرده اند و نه اطلاعات مدعي پايه و اساسي دارد و ناگفته پيداست ساير ادعاهاي اقاي مختاباد هم همانند همين موضوع است. لذا بدين وسيله اعلام مي شود جناب اقاي شهريور مأمور شهرداري نيست بلكه به عنوان نماينده محترم استانداري عضو شوراي مركزي ستاد هستند. ايشان نه تنها قهر نكرده اند كه از اعضاي شوراي مركزي ستاد هستند و علاوه بر ان عضو شوراي طرح و برنامه ستاد هم بوده و در اكثريت قريب به اتفاق جلسات اين شورا نيز حضور داشته اند.

5) در بخش نظرات و كامنت هاي منتشر شده كه مطابق قانون مسئوليت انتشار ان با مدير مسئول محترم است با ادبياتي مشابه در تمامي مطالب منتشر شده در رابطه با اين موضوع، صراحتا به شخص رييس ستاد توهين و مطالب كذبي نسبت داده شده است. به نظر مي رسد رسالت رسانه ها بخصوص در كشور جمهوري اسلامي ايران كه بر گرفته از تعاليم انسان ساز اسلام است بايد مبتني بر صحت اخلاق و رعايت عدالت و انصاف باشد. اما متاسفانه روند در پيش گرفته شده توسط گروه اجتماعي خبرگزاري خبر انلاين نشان از سو گيري و عمل خارج از اخلاق حرفه اي و رسانه اي دارد.

6) همانطور که خبرنگار محترم این خبرگزاری در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 27 آبان 93 حضور داشته اند جناب آقای چمران ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تکرار ادعاهای واهی این عضو محترم شورا خواستار ارائه مستندات و مدارک ایشان در تایید ادعاهایشان شده اند که به جای مکتوب کردن ادعایشان و پاسخ به سوال رئیس محترم شورا، موضوع را به انحراف کشانده­ اند و این درحالی است که این خبرگزاری با سانسور و حذف سخنان آقای چمران در تریبون صحن علنی شورای شهر به انتشار خبری یکسویه و جانبدارانه از تکرار ادعای واهی و بدون سند آقای مختاباد پرداخته است.

7) نامه مرتبط با حساب اين ستاد طي استعلامي از بانك شهر در جلسه علني شورا در اختيار اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران قرار گرفت و گزارش هاي مربوطه و ریز عملکرد آن نيز به رئیس محترم شورای شهر و كميسيون برنامه و بودجه و کمیسیون نظارت شورا ارائه شده است.

روابط عمومي ستاد ساماندهي فعاليت­هاي سازمان­هاي مردم­‌نهاد شهر تهران

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    158 1
    یک پرینت از حساب میگذاشتی دیگر احتیاج به جوابیه نبود
    • عموفری A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
      6 20
      عزیز جان از اون شخصی که ادعایی کرده مستندات نمی خوای؟؟ بعد از شخص مورد اتهام قرار گرفته می خوای مستندات بیار که دزد نیست بد نبود خبرآنلاین هم جوابی میداد البته اگه جوابی داشت اینکه ادعای شخصی که مستنداتی هم ندارد را چند بار بعنوان خبر کار کردید نشان از بی تقوایی خبرآنلاین و فرد مدعی است. چقدر داغ است بازار تهمت و دروغ، متاسفانه
    • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
      27 2
      سازمان هاى مردم نهادبطورخودجوش وباهزينه خودم مردم اداره مىشه.ولى به اسم مردم چه پولهاى بادآوردى گيربعععضيا مياد
    • حسین A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
      25 2
      ماشالله بعضی ها اونقدر سالم هستن که این وصله ها بهشون نمیچسبه
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    149 2
    حالا همه اينها رو گفتي. پرينت حساب چي شد؟
  • شهروند ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    15 0
    آن كه حساب پاك است از محاسبه چه باك
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    32 2
    خوب بنده خدا راستگو خدمت کرده بود بهشون.نامردی بود چشمشون را هم بذارن.
  • محمد A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    24 0
    آن را که حساب پاک است/از محاسبه چه باک است؟ اینهمه گفتی و کلی شور زدی، خو همون پرینت حساب کذا را نشون میدادیایشالا همه چی درس میشه
  • پرا IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    24 1
    در تمام این جوابیه، هیچ پاسخی به شبهات موجود نبود
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    25 0
    متاسفانه پول بیت المال داره خورده میشه و هیچکس جوابگو نیست،لطفا اگر ریگی در کفش نداریدخانم راستگو پرینت حساب ارائه گردد. به قول معروف : تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    15 0
    آقا تکلیف مردمو روشن کن پولا کجاست؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    15 0
    تو این مملکت پولی مونده که اینها ببرند .کو پول .
  • علی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    3 1
    جواب خبرآنلاین چی شد ؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    21 0
    همه کارشون درسته واصلاتواین کشورچیزی به نام اختلاس وسواستفاده مالی وجودنداره حالاخیالتون راحت شد؟؟
  • راستجو IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    6 47
    خانم راستگو ، صداقت و راستگویی شما که بر همه ما معلوم است اگر نبود که به شما رای نمی دادیم. اما برای کوری چشم راست نگویان پرینت حساب را بگذارید
    • تیزبین IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
      17 0
      فکر کنم جناب راستجو به کنایه نوشتن، دوستان برداشت متفاوت داشتند
  • کمیل IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    22 0
    خائن به رای های که برای اصلاح نظام مدیریت شهری به این سرکار خانم داده شد،ایشان از برکزیدگان حزب باد هستن. اگه پول نگرفته صد در صد تسهیلات دریافت کرده.چون دیده داره گندش در میاد.
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    32 2
    الهه دروغگو
  • حسین IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    24 2
    درود به آقای مختاباد و خاندانش . اینها طی این سالها خوب یاد گرفتند که صورت مسئله را پاک کنند . مردم همه به شما اعتقاد و باور دارن جناب مختاباد . بدرود
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    17 0
    پرینت حساب. شخصی خانم راستگو را در اختیار اقای مختاباد نمی گذارند، این خانم پرینت حسابش را بدهند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    19 0
    اين جوابيه ماستمالي را به حساب پرينت بذاريد :
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    19 0
    به اعضای محترم شورای شهر پیشنهاد می کنم اعتبارخودشان را خرج این خانم نکنند، چون بالاخرا فساد مالی این خانم ثابت میشه و آبروی حامیانش میره
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    16 0
    راستگویی یعنی همین دیگه
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    13 0
    بخش نظرات و کامنت ها نظرات بخشی از جامعه مخاطبین خبر آنلاین است نسبت به عملکرد شورا وحواشی آن و این جزو لازمه یک رسانه است که بازتاب نظر جامعه را نسبت به رویداد ها بیان کرده ونشر دهد ودلیلی ندارد چون برخلاف نظر و منافع کاری شما شد حذف گردد. با تشکر از خبر آنلاین
  • رضا A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    22 0
    خانم راستگوبااون حرکت جوانمردانه خوددرانتخاب شهرداربالطبع بایدامتیازات ویژه ترازاینهابرایشان قائل شد
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    17 0
    لطفا پرینت .
  • haghi IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    26 0
    چراشورای شهرتهران راجع به این مسئله اینقدردستپاچه شده اند.هرچه جوابیه میدهند برابهام آن افزوده مشود.افکارعمومی قانع نمی شود.تکذیبیه رییس شوراودیگراعضای شورا قابل قبول نیست بایدمدرک دال عدم تخلف ارائه شود.
  • بی نام US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 5
    متاسفى براي كشوري كه امثال اقاي مختاباد وارد مسايل تخصصي شهري ميشوند و مديران كهنه كار را به دلايلي كه خودشان بهتر ميدانند مثل راي نياوردن براي كميته هاي اجتماعي اينگونه جلوه ميدهند. خانم دكتر راستگو دست اين افراد براي مردم باز شده. لطفا به خاطر مردم خودتان را حتي از جواب به اينان بر حذر داريد. مردم خوب ميفهمند چه و چه. عزيزان كامنتگزار لطفا اگر با ١٠ تا اي پي و صرفا ٣ نفر ادم خسته نشديد لااقل ازاده ياشيد. علي بلور كاليفرنيا
  • alireza IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    18 0
    مردم تورو خدا توجه کنید اگر 8000000000 8 میلیارد تومن را این خانم در حسابی با سود سالانه 23 درصد بریزه سود سالانه میشه 1840000000 یعنی سر سال سودش مبشه یک میلیاردو هشتصدو چهل میلیون تومن حالا اگه تقسیم بر 12 ماه سال بشه سود ماهانه این خانم میشه 153333333 ممیشه صدو پنجاه و سه میلیون سیصدو سی و سه تومن حالا اگه تقسیم بر 30 روز بشه سود یک روز این پول تو حساب این خان میشه روزی 51000000 روزی 51 میلیون تومن خدایا به دادمون برس اونوقت حقوق من ماهی یک میلیونه