فارس نوشت:

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه از مذاکرات برای صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی ایران به روسیه خبر داد و گفت: حمل و نقل و مبادلات بانکی از جمله موانع پیش روست و به دنبال بررسی حذف دلار و جایگزینی روبل و ریال در همین راستا هستیم.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با فارس، در مورد روند مذاکرات تجاری ایران و روسیه و رایزنی ایرانی‌ها برای ورود به بازار این کشور، گفت: اخیراً مذاکرات زیادی برای صادرات انواع میوه، خشکبار و مواد غذایی به روسیه داشته‌ایم اما دو مشکل اساسی بر سر راه تجارت ما با این کشور وجود دارد که باید حل شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه خاطرنشان کرد: در این رابطه حمل و نقل کافی و شفاف نداریم که باید حل شود و از طرف دیگر مشکل بانکی و نقل و انتقال پول است که اگر کالایی را به روس‌ها می‌فروشیم چگونه پول آن را دریافت کنیم.

وی به این نکته اشاره کرد که بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی روسیه برای حل این معضل در حال مذاکره هستند. اگرچه شعبه بانک ملی ما در مسکو فعال است و یک بانک مشترک ایران و روسیه هم در این شهر داریم اما در شهرهای دیگر روسیه این امکان وجود ندارد و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم دلار را از چرخه مبادلات خارج کرده و روبل و ریال را در مبادلات تجاری دو کشور جایگزین کنیم.

عسگراولادی حل مسئله صدور روادید برای بازرگانان ایرانی و سفر به روسیه را از دیگر مسائلی عنوان کرد که در حال پیگیری است و گفت: اکنون ویزای گردشگری ظرف 3 تا 4 روز از طرف روس‌ها برای ما صادر می‌شود اما ویزای تجاری نزدیک به یک ماه طول می‌کشد که برای رفت و آمد یک تاجر ضروری است که مدت صدور ویزای تجاری کاهش یابد.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه از برگزاری همایش مشترک ایران و روسیه در آینده نزدیک خبرداد و گفت: در این همایش ظرفیت‌ها و موانع پیش روی تجارت دو کشور را بررسی خواهیم کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    9 9
    مرگ بر روسیه