ایرنا نوشت:

روح‌الله عباس پور با اعلام اینکه کارگروهی در این کمیسیون در حال تهیه گزارشی در ارتباط با نحوه عملکرد شورای رقابت و وضعیت قیمت خودرو است، گفت: شورای رقابت حق قیمت گذاری خودرو را ندارد و صرفاً می‌تواند در شرایط انحصاری برای قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کند.

قناعتی ادامه داد: از این رو هر گونه قیمت‌گذاری خودرو که تا کنون توسط این شورا صورت گرفته، خلاف قانون بوده و غیر قانونی است.

به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، روح‌الله عباس پور افزود: کاهش دو تا سه درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان بسیار کم است و به نظر اغلب اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، قیمت خودرو باید کاهش بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش واردات خودرو به کشور از ابتدای سال جاری اظهار کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مستلزم حمایت از تولیدات داخلی است و در چنین شرایطی، ورود خودروهای خارجی، با سهولت و بدون محدودیت به تولید داخلی ضربه می‌زند.

عباس‌پور با بیان اینکه در این جریان، تولیدکنندگان داخلی نیز باید نسبت به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده و میزان مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود اقدام کنند تا رویکرد مردم نسبت به خودروهای داخلی تغییر کند، تصریح کرد: امروز موضوع اشتغال‌زایی و توجه به تولیدات داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و تکیه بر واردات، به تولید و اشتغال آسیب خواهد زد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تحریم‌ها در صنعت خودرو همچنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی افزایش واردات خودرو بر خلاف اهداف نظام و راهبرد اقتصاد مقاومتی است و باید نسبت به این مساله نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    8 1
    خبر آنلاین متاسفانه عادت کردی که برای انتشار مطالب التماست کنند؟
  • عماد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 0
    خیلی چیزای دیگه قبل از این مرحله هم غیر قانونی بوده...با اونا چکار کردن که میخان با اینا بکنن؟
  • وحیید A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    8 0
    چرا هرچی نظر میدیم نمیذارید تا الان ۱۰ بار نظر گذاشتم هیچ کدومو نذاشتین اینم نمیخواد بزارین فقط محض اطلاع گفتم