تسنیم نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف یارانه افراد غیرنیازمند گفت: تا پایان ماه جاری دو میلیون نفر ثروتمند از دریافت یارانه حذف می شوند.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی این وزارتخانه با اشاره به اینکه یارانه نقدی حق افراد نیازمند است، گفت: براساس ملاک‌ها و شاخص‌هایی که برای حذف یارانه داریم بازنشستگان و کارگران حذف نخواهند شد.

وی ادامه داد: بازنشسته‌ای به وزارتخانه مراجعه و نسبت به حذف یارانه‌اش اعتراض کرد پس از بررسی مشخص شد که وی بازنشسته یکی از شرکت‌های خودروسازی است که در حال حاضر چندین ماشین و کارخانه صنعتی کوچک دارد. پاسخ اعتراضش را اعلام کردیم که جزو نیازمندان نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این بازنشسته در جواب اعتراضش گفت مگر جرم کرده‌ام که ماشین و کارخانه دارم. بنده پاسخ دادم ما مجرمان را از دریافت یارانه حذف نمی‌کنیم بلکه ثروتمندان را حذف می‌کنیم. کار وزارت کار شناسایی افراد غیرمشمول است.

ربیعی با اشاره به اینکه تا پایان ماه جاری شمار حذف شدگان یارانه به دو میلیون نفر بدون تنش می رسد گفت: اعتراض‌ها نسبت به دریافت یارانه نقدی بررسی شده و آن دسته از افرادی که به اشتباه حذف شده بودند و مشمول دریافت یارانه بودند مجدداً پرداخت یارانه‌اش برقرار شده است.

پیش از این فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون از حذف یارانه یک میلیون ثروتمند خبر داده بود.

وی با بیان اینکه عده‌ای یارانه را پول امام زمان می‌دانند گفت: در صورتی که یارانه حق مردم نیازمند است و باید به سمت ایجاد اشتغال، افراد بازمانده از تحصیل، آبادی روستاهای محروم و مردم فقیر هدایت شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تأکید براینکه جامعه نیازمند اصلاح فرهنگ است گفت: فرهنگ نقش بی بدیل در توسعه جامعه دارد جامعه در سه بعد فرهنگ کار، فرهنگ مصرف کالای ایرانی و استفاده از دفترچه بیمه و همچنین فرهنگ استفاده از اموال بیت المال باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که همواره در جامعه مشکل ایجاد کرده است نبود فرهنگ صحیح کار است متأسفانه بهره وری پایین در نیروی کار سرمایه و مدیریت باعث شده تا کشور نتواند در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

ربیعی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته اولین گام در مسیر پیشرفت را افزایش بهره وری نیروی کار و سرمایه می‌دانند.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌های بسیاری را با وزارت آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، صدا و سیما به منظور توسعه در فرهنگ کار و فرهنگ کارآفرینی باید منعقد کنیم گفت: یکی از حوزه‌هایی که همواره مورد آسیب است خیر جمعی است این موضوع باید در سازمان بهزیستی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرهنگ سازی به منظور ارتقای سطح تعاون گفت: برخی از ارزشها در حال حاضر در جامعه کارآیی خود را از دست داده است و نیازمند احیا است که اگر برنامه ریزی نکنیم و فرهنگ درستی نباشد رقابت سالم در زمینه تولید و سرمایه امکان پذیر نیست.

ربیعی رسیدن به تولید پایدار را در گروه توجه به تولید ملی و بهره وری بالا دانست و افزود: رسیدن به رشد 8 درصدی در اقتصاد نیازمند تغییر ساختارها و فرهنگسازی مناسب است. همواره باید طرح توسعه‌ای پایدار و پیوسته برای برون‌رفت از مشکلات وجود داشته باشد.

وی تعاون را یک پدیده اسلامی خواند و گفت: در کشورهای سرمایه داری تعاون از مواردی است که برای کار در توسعه قرار گرفته است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    لطفا بنويسيد كه يارانه چند نفر از نمايندگان مجلس و مديران رده بالا حذف شده است؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    حرف شما کاملآ غیر منطقی طرف کارخانه دار و سرمایه دار باش به کسی ربطی نداره مالیات باید بده و شما ازش بگیرید ولی یارانه از روز اول قرار بود قیمت برق و بنزین و...... ازاد بشه و مردم یارانه بگیرن اما این کار شما حق والناس چرا دولت وقتی کم میاره از جیب ملت خرج میکنه لطفآ بچاب خبر انلاین
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    آخ جون پولدارا بدبخت شدن
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    پس میبینید که غرب با مطالعه و علم چرا به دنبال بهره وری است و ما هنوز دنبال خام فروشی و ناسزاگویی جناحی و مرگگفتن بر این و آن
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    يعني با يك ميليون ثروتمند قبلي جمعا تاكنون ميشه سه ميليون نفر.واقعا ايران با اين امار و امارهاي اتي جزو مرفهترين كشورهاي جهان است
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    آقاي وزير چرا به آنچه مي گوئيد عمل نمي كنيد؟؟؟ پدر من مستمري بگير تامين اجتماعي با حقوق ماهيانه 800 هزار تومان است و يارانه اش حذف شده اون سايتي هم كه براي اعتراض اعلام كرديد هيچ كس نمي تونه واردش بشه. خداوكيلي درست نيست كه مردم رو اذيت كنيد.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    به منظور جلوگيري از هدر رفتن انرژي قرار شد بخشي از يارانه آنرا كه با نفت صد دلاري حدود 90هزار ميليارد تومان در سال برآورد ميشد به خانوارها اختصاص دهند تا با افزايش قيمت حاملها موجبات صرفه جوئي در مصرف انرژي فراهم شده و به مردم نيز فشاري وارد نشود. بحث فقير و ثروتمند هم مطرح نبود
  • مقیمی A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    قابل توجه کلیه اقوام ، دوستان و آشنایان ، یارانه حقیر هم بدلیل ثروتمند بودن قطع گردید یک نوع جدید فخر فروختن فقط مشکل اینجاست خودم خبر نداشتم ثروتمندم ولی سایرین فهمیدن
  • داود IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    ای بابا آخرش یارانه همه رو به دلیل ثروتمند بودن حذف میکنن و تازه آخرش بازم میگن ما کسری داریم. یه چیزی هم باید بدید به عنوان سهم تولید