کتابی که رامبد جوان از یک شهید زرتشتی در «خندوانه» معرفی کرد

تسنیم نوشت:داستان «جای پای فرهاد» از کوچه پس‌کوچه‌های کرمان پا می‌گیرد و خواننده را دنبال دخترکی می‌کشد که آرام و قرار ندارد اما سرنوشت دخترک چنین رقم خورده که بعدها مادر شهیدی باشد به نام «فرهاد خادم»

«جای پای فرهاد» کتاب نخست مجموعه «مادران» است که زندگی شهید زرتشتی فرهاد خادم را از نگاه مادرش روایت می‌کند. این اثر در سال 1389 به قلم فرهاد خضری نوشته شد.این کتاب از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ دوم رسیده است.

داستان «جای پای فرهاد» از کوچه پس‌کوچه‌های کرمان پا می‌گیرد و خواننده را دنبال دخترکی می‌کشد که آرام و قرار ندارد اما سرنوشت دخترک چنین رقم خورده که بعدها مادر شهیدی باشد به نام «فرهاد خادم»؛ همان که روز نخست اسفندماه 1360 در خط مقدم جبهه، در تنگ چزابه، به شهادت رسید.

فرهاد خضری در این کتاب روایتش را با یک جست‌وجو آغاز می‌کند؛ جست‌وجوی «فوران عشق به هستی»، در قلب یک مادر ایرانی. اما چرا او دست به چنین جست‌وجویی زده است؟ خودش پاسخ می‌دهد: «چون مادران ایران زمین حرف‌ها برای گفتن دارند... و غزل‌ها برای سرودن.» این آغاز ماجرای دور و درازی است که «تاج گوهر خداداد کوچکی» راوی و فرهاد خضری راوی مکمل در صفحات کتاب به نقل آن می پردازند و شهید فرهاد خادم را به عنوان یکی دیگر از شهدای این سرزمین به مخاطب معرفی می کنند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    31 0
    خیلی دلم برای مادرای شهدا سوخت. خیلی رنج کشیده اند... پشت این کتاب رو هم که رامبد خوند اشکم دراومد.
  • محمد جواد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    28 1
    خیلی خوندن این کتاب حس عجیبی و متفاوتی به آدم میده بغض، شادی، وطن پرستی ..... فرهاد: شهیده آزاده ... شهادتت گوارای وجودت ای جوانمرد ایرانی
  • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    10 0
    ببخشید اشتباهی منفی دادم