اعطای جایزه بنیاد مطالعات اسلامی آلمان به یک محقق ایرانی

جایزه کتاب سال 2015 برای مطالعات اسلامی در حوزه آلمانی‌زبان، توسط بنیاد مطالعات اسلامی آلمان به محقق ایرانی اعطا می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، بنیاد مطالعات اسلامی آلمان در سایت اطلاع‌رسانی جایزه کتاب رومی (مولانا جلال‌الدین رومی) با اعلام این خبر، حمایت از تحقیقات جدید و نوآوری در قرائت‌های جامع، معتدل و خردگرا در حوزه مطالعات اسلامی به زبان آلمانی را از اهداف این جایزه دانسته است.

اين بنیاد با اعطای این جایزه می‌کوشد علاوه بر رصد تحقیقات و کتب تألیف شده و آشنایی جدی‌تر با محققین و اساتید مربوطه و طبقه‌بندی تحقیقات صورت گرفته، راهی پیش پای محققین جوان‌تر گشوده، به مطالعات اسلامی در منطقه آلمانی‌زبان به سهم خود، کمک كند.

جایزه رومی به مبلغ 5 هزار یورو همراه با تندیس ویژه کتاب سال، به بهترین تحقیقات اسلامی که به زبان آلمانی در سال قبل از اعطای جایزه نوشته شده، اهدا می‌شود.

جایزه کتاب سال 2015 با داوری جمعی از اساتید آلمانی و اتریشی به احمد میلادکریمی، استاد کرسی فلسفه، عرفان و کلام دانشگاه مونستر به خاطر کتاب جدید وی به نام «تسلیم» اعطا می‌شود.این کتاب تلاشی نو برای ارايه نظام‌مند عقاید اسلامی با رویکردی کلامی ـ فلسفی است.

کتاب «تسلیم» در فاصله‌ای کوتاه به چاپ دوم رسیده است. چاپ دوم این کتاب با اصلاحات و بازنویسی‌هایی از سوی نویسنده توسط انتشارات «رومباخ» در آلمان منتشر شده است.

آیین اعطای این جایزه 21 بهمن در سالن اصلی قصر دانشگاه مونستر با حضور اساتید مدعو و دانشجویان این دانشگاه، و با سخنرانی خانم پروفسور نِلِس، ريیس دانشگاه مونستر، پروفسور اوده، استاد دانشگاه فرایبورگ، مهدی ایمانی‌پور، رايزن فرهنگي ايران در آلمان و مؤسس بنیاد مطالعات اسلامی، مهدی اصفهانی، ريیس بنیاد مطالعات اسلامی و همچنين احمد ميلادکریمی، برگزار خواهد شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =