۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

ایرنا نوشت، اعلام باز نشدن چرخ های هواپیمای شرکت قشم ایر به مقصد فرودگاه ارومیه خبرساز شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: هواپیمای مسافربری شرکت قشم ایر که ساعت 6 صبح امروز از تهران به مقصد ارومیه در حرکت بود، هنگام فرود در فرودگاه به علت اعلام خلبان مبنی بر باز نشدن چرخ های هواپیما 20 دقیقه در آسمان ارومیه برای کم کردن حجم بنزین دور زد.

 با مشاهده و رصد مختصصان فرودگاه معلوم شد که چرخ های هواپیما باز بوده و خلبان این هواپیما به علت نقص فنی در سیستم داخلی، باز نشدن چرخ های هواپیما را گزارش کرده است.

با اعلام باز بودن چرخ های هواپیما توسط برج مراقبت فرودگاه ارومیه، خلبان برای احتیاط پس از 20 دقیقه دور زدن در آسمان ارومیه و کم شدن از حجم بنزین، هواپیما را بدون حادثه ای در فرودگاه ارومیه بر زمین نشاند.
روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم اعلام کرد: صبح امروز مورخ 16/3/95 در پرواز ساعت 6 صبح هواپیمایی قشم ایر که از مبداء تهران عازم ارومیه بود، یکی از چراغهای نشان دهنده مربوط به وضعیت چرخهای هواپیما خاموش بوده و پس از گزارش وضعیت توسط خلبان پرواز به برج مراقبت فرودگاه، تمهیدات ایمنی لازم جهت فرود ایمن هواپیما صورت پذیرفت. پس از مشاهده چرخها توسط برج مراقبت مشخص گردید کلیه چرخها باز بوده و هیچ گونه مشکلی در چرخ ها وجود ندارد و هواپیما می تواند بدون مشکل فرود موفقیت آمیز و بی خطری داشته باشد.

اما از آنجاییکه ایمنی و سلامت مسافرین جزو اولویت های اصلی هواپیمایی قشم می باشد، خلبان پرواز تصمیم گرفت با کم کردن سوخت و درخواست آمادگی برج مراقبت و فرودگاه جهت فراهم آوردن شرایط فرود ایمن (از جمله پاشیدن فوم در سطح باند فرودگاه) هواپیما را به زمین بنشاند که خوشبختانه این امر با موفقیت و بدون هیچ مشکلی صورت پذیرفت. و پس از فرود مشخص شد هیچ گونه مشکلی در سیستم چرخها وجود نداشته و هواپیما کاملا سالم است و مشکل بوجود آمده تنها در اثر معیوب بودن چراغ نشان دهنده بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =