انتخاب نوشت: عضو سابق خبرگان رهبری گفت: پناه بردن به غیر خدا و دلخوش کردن به ژنو، لوزان و نیویورک، سبب می‌شود تا خدا کافران را بر شما مسلط کند و با فریب خوردن از دشمنان، در مذاکرات شکست بخورید.

آیت الله مصباح یزدی در دیدار با گروهی از پاسداران با اشاره به این که ما در عصری زندگی می‌کنیم که یک پدیده اجتماعی بی نظیر در تاریخ بشریت در این کشور رخ داده است، به شرح کوتاهی از انقلاب‌های چند دهه پیش و مقايسه آنها با انقلاب اسلامي ايران پرداخت.

عضو سابق خبرگان رهبری با طرح این سئوال که آیا واقعا انقلاب اسلامی، تفاوتي ماهوی با سایر انقلاب‌ها داشت یا خیر؟ خاطر نشان کرد: از آن جا که این سابقه در برخی انقلاب‌ها وجود داشت که عناصر مذهبی در رأس انقلاب‌ها حضور داشتند و مثلا در گواتمالا برخی کشیش‌ها، در رأس انقلاب بودند، عده ای نیز گمان می‌کنند در ایران هم همین طور است، با این تفاوت که آن‌ها چون مسیحی بودند، یک کشیش در رأس آن‌ها بود و مردم ایران، چون مسلمان بودند، یک روحانی. به نظر مي‌رسد بسیاری از مشکلاتی که بعد از انقلاب در کشور به وجود آمده، به پاسخ این سئوال برمی‌گردد. حقيقت آن است كه این انقلاب تفاوت‌هايی اساسی و بنیادین با دیگر انقلاب‌ها دارد، چرا که در سایر انقلاب‌ها مردم به دنبال کسب رفاه بیشتر هستند و سعی می‌کنند حتی اگر شده یک سیلی کمتر برای انقلاب بخورند؛ این در حالی است که در این انقلاب فرد انقلابی آرزوی شهادت دارد.

وی با بیان این که آنچه در سایر انقلاب‌ها موضوعیت دارد کسب لذت شکم و لذت دامن است، اين سؤال را مطرح کرد: آیا آن نوجوان سیزده ساله که امام (ره) او را رهبر خواندند، به خاطر شکم و شهوت جان خود را از دست داد؟ آیا مادر شهیدی که خدمت مقام معظم رهبری رسیده و می‌گوید هنوز فرزندان دیگری برای فدا کردن دارم، اما دعا می‌کنم که ابتدا شهادت، قسمت خودم شود، برای شکم و رفع تحریم‌ها و رفاه بیشتر چنین می‌گوید؟ آیا فردی که در کشور خودش در امنیت و دارای رفاه نسبی بوده، اما براي دفاع از حرم اهل بيت (ع) به سوریه رفته و جانش را تقدیم کرده و حتی جنازه‌اش برنگشته، و همسرش هم می‌گوید راضی نیست یک ریال از بیت‌المال برای بازگرداندن جنازه شوهرش هزینه شود، به خاطر شکم و شهوت و رفع تحریم چنین مي‌كنند؟!

وی با اشاره به این که آن چه در سایر انقلاب‌ها اهمیت دارد، رفاه و آسایش است، چرا که زندگی را در همین دنیا منحصر می‌بینند، ادامه داد: افرادی که چنین تفکری دارند شعار آشتی با همگان را سر داده و به دنبال رفع تحریم‌ها ولو به قيمت تسلیم شدن هستند. این در حالی است که بر اساس تفکر اسلامي، حتی رونق اقتصادی، مبارزه با فقر و ایجاد رفاه نسبی نیز جنبه ابزاری برای برپایی حکومت «الله» دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که دو تعریف از انسان بر اساس این دو تفکر وجود دارد، اظهار داشت: عده ای که رفاه را مقصود خود قرار داده‌اند، انسان را همان حیوان دوپا می‌دانند که می‌خورد و می‌پوشد و لذت می‌برد و بالاخره می‌میرد؛ اما در تفکر دیگر، انسان جانشین خدا روی زمین است که می‌تواند به جایی برسد که فرشتگان الهی در خدمت او باشند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که البته در هیچ زمان همه مردم یکسان نبوده و خواسته‌ها و سلایق واحد نداشته‌اند، خاطر نشان کرد: گاهی حق، غالب است و گاهی باطل؛ لذا در همان دوره ستمشاهی نیز افرادي مؤمن و متدین بودند كه انقلاب را رقم زدند، و الآن هم کسانی هستند که میانه ای با انقلاب ندارند و هر شب رویای زندگي در پاریس و نیویورک را در خواب می‌بینند.

آیت الله مصباح یزدی در پاسخ، انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب پیامبر اکرم (ص) در جزیره العرب مقایسه کرد و اظهار داشت: همان گونه که اعراب دوره جاهلیت با ظهور اسلام در مدت کوتاهی از نظر قدرت و فرهنگ رشد تعجب آوری کردند و توانستند دو امپراطوری بزرگ روم و ایران را به زانو در آورند، ایران هم که قبل از انقلاب حیاط خلوت آمریکا بود و حتی سربازان ایرانی به امر آمریکا به عمان برده شده، می‌جنگیدند و کشته می‌شدند، بعد از انقلاب در مدت کوتاهی به جایی رسیده است که مشکل ترین و پیچیده ترین حوادث بین المللی بدون ایفای نقش ایران، حل نمی شود؛ اما باید توجه داشت همانگونه که انقلاب پیامبر (ص)، به آفاتی مبتلا شد، این انقلاب نیز می‌تواند به آفاتی مبتلا شود.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به سخنان حضرت امیر (ع)، دست‌كشيدن از احکام اسلام و روی آوردن به احکام غیر اسلامی را سبب از دست رفتن این عزت دانست و خاطر نشان کرد: پناه بردن به غیر خدا و دلخوش کردن به ژنو، لوزان و نیویورک، سبب می‌شود تا خدا کافران را بر شما مسلط کند و با فریب خوردن از دشمنان، در مذاکرات شکست بخورید.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش DE ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    19 1
    خب شما هم بيايد كارى كنيد كه همه خاب زندگى در ايران را داشته باشند
  • بی نام US ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    19 2
    از شما بعید بود حاجی . شما که یه عمر خودتون با کت و شلوار تو آمریکا بودین عکساش که هست. نکنه شما هم مثل قاضی پور می خواین انکار کنین ؟؟ قاضی پور فیلمش اومده میگه فیلم رو انکار می کنم . شما چی ؟؟
  • سیاوش IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    16 2
    بله برخی هرشب در خواب میبینند بعضی هم یک روز به بهانه تبلیغ اسلام و یک روز به بهانه همراهی مقامات در جلسات سازمان ملل و.... با اهل بیت تشریف میبرند و از اونجا بازدید میفرمایند و حتی الامکان اونجا میمانند وبه خرج بیت المال استراحت وتفریح وگردش میفرمایند
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    10 2
    ما توی این آرزوم میمیریم
  • بی نام RO ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    16 0
    حاچ آقا نظرتون درمورد کسانی که نوه هاشون رو اونور آب بدنیا میارن چیه؟؟ راستی نظرتون رو درمورد کسانی که اموال این ملتو رو بالا میکشن رو هم تبیین بفرمایید.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    18 2
    اقای مصباح انگلیس چه خبر؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    19 2
    شما هم که خودتون چندبار تشريف برديد در سرزمين شيطان نبايدديگران را منع کنيد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    15 2
    جناب آقای مصباح یزدی به نظر شما چند درصد از مردم مخالف با شعار آشتی با همگان و رفع نشدن تحریم ها هستند و چند درصد خواهان شرایط زندگی مثل پاریس یا نیویورک ؟ آیا شما موافقید همیشه نظر مردم مهمه ؟
  • بی نام US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    17 2
    برخي هم روياي حكومت اسلامي و نه جمهوري اسلامي و لگدمال كردن هرچه بيشتر حق راي مردم رو در خواب مي بينند....
  • بی نام RO ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    16 1
    چه جالب ننه جون من هم هر شب خواب واشنگتن رو می بینه
  • اسکندر A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    17 1
    اگرامکان زندگی در پاریس و نیو یورک را داشتم حتی لحظه ای تردید روا نمی داشتم
  • امیر IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    15 1
    خ شما خواب کجا رو می بینی
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    14 0
    من که نیستم اکثرا آقازاده ها و البته پدران آقازاده ها هستند
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    12 1
    بعضی ها هم خواب نمیبنن.چون از بس رفتن تکراری شده
  • سیدمهدی کاظمی A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    13 1
    به شهادت آقای محتشمی پور، شما از کسانی بودین که در راه انقلاب همکاری و هم قدمی و هم پیمانی با امام خمینی ره نداشتین. فقط جهت اطلاع رسانی عرض شد.
    • بی نام RO ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
      0 0
      بعد از امام نون خودش رو توی این دیده که اینجوری حرف بزنه. آخه امام ایشون و سوابقش رو خوب میشناخت و دستش برای امام رو بود.
  • حسین A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    6 0
    کاملا درسته
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    15 1
    برخي هم به فكر حكومت به شكل داعش در سر دارند
  • شمس تبریزی A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    12 1
    جناب مصباح، شما کاری کنید که هر شب رویای زندگی در تهران را ببینند. بدون در نظر گرفتن رفاه نسبی، نمی توانید اسلام را بسط دهید.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    3 22
    درود خدا بر آیت الله مصباح عزیز
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    3 0
    خوب است اینبار دومیلیارد از دکتر روحانی درخواست کن وبگیر برو امریکا اروپا تبلیغ کن حاج اقا ما که بخیل نیستیم