تقدیر از یک عمر دستاورد هنری آل پاچینو

ستاره سه‌گانه «پدرخوانده» ماه دسامبر با اهدای جایزه مرکز کندی برای یک عمر دستاورد هنری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جایزه مرکز کندی هر سال به هنرمندانی که در طول حیاتشان بر فرهنگ آمریکا تاثیرگذار بوده‌اند، اهدا می‌شود.

مرکز جان‌ اف کندی پنج‌شنبه نام آل پاچینو ستاره سینمای آمریکا، مارتا آرگریش پیانیست آرژانتینی، میویس استاپلز خواننده سبک بلوز، جیمز تایلر آهنگساز و ترانه‌سرا و گروه موسیقی «ایگلز» را به عنوان برندگان این دوره از جایزه مرکز کندی اعلام کرد. این جایزه طی مراسمی 27 دسامبر به این افراد اهدا می‌شود.

گروه «ایگلز» قرار بود سال گذشته این جایزه را دریافت کند اما به دلیل مشکلات سلامتی گلن فری اهدای جایزه به آن‌ها عقب افتاد. هر چند گلن فری نهایتاً ژانویه در 67 سالگی درگذشت.

شاید به گمان بسیاری برای اهدای این جایزه به پاچینو کمی دیر شده باشد، چرا که بسیاری از هم‌قطاران او در دهه هفتاد میلادی (دورانی که در آن پاچینو چهار بار برای فیلم‌های «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «پدرخوانده 2» و «بعد از ظهر سگی» نامزد جایزه اسکار شد.) از جمله رابرت دنیرو، داستین هافمن، جک نیکلسون و رابرت ردفورد پیش از این جایزه مرکز کندی را گرفته‌اند.

البته پاچینو  پیش از این بارها مورد تقدیر قرار گرفته بود. جایزه سسیل بی دومیل برای یک دستاورد هنری در گلدن گلوب و جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا از مهم‌ترین آن‌ها است.

مراسم سال گذشته با اجرای استفن کولبرت برای تقدیر از جرج لوکاس، ریتا مورنو، سیسیلی تایسون، سیجی اوزاوا و کارول کینگ برگزار شد.

منبع: گاردین / 23 ژوئن

۵۷241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sajad RO ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    دوست داشتم از نزدیک ببینمش و به خاطر بازی در صورت زخمی, بی خوابی و پدرخوانده ازش تشکر کنم.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    فوق العادس این بازیگر......