باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رییس سازمان حج و زیارت گفت: در مذاکرات تفاهم کردیم برخی از بندهای تفاهم نامه که مغایر با اصل عزت حجاج ایرانی است حذف شود.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در باره جمع بندی مذاکرات حج 95اظهار کرد: برای اینکه با تاخیر بیشتری مواجه نشویم قرار شد مبنای تنظیم تفاهم نامه همان تفاهم نامه سال های گذشته باشد و اصلاحات لازم را در تفاهم نامه انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: همچنین قرار شد، متن پیشنهادات ایران برای لحاظ کردن در تفاهم نامه در جلسه کارشناسی تنظیم شود و برخی از بندهای تفاهم نامه که در حقیقت زیاده خواهی های عربستان و مغایر با عزت حجاج ایرانی بود را تفاهم کردیم که حذف شود.

اوحدی گفت: در خصوص نحوه ارائه خدمات کنسولی، عربستان هنوز هیچ راهکار و پیشنهادی ارائه نداده است و وزیر حج عربستان مانند گذشته باز هم وعده کردند که این موضوع را با وزارت خارجه این کشور هماهنگ کنند ضمن اینکه پیشنهاد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به صورت شفاف و مکتوب ارائه شد و تاکید کردیم که این موضوع هم باید در تفاهم نامه آورده شود.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به نظر می رسد عدم انسجام، هماهنگی و تصمیم گیری واحد در بین دستگاه های عربستان علت اصلی کندی مذاکرات است و این در حالیست که مذاکرات بعدی تا دقایقی دیگر آغاز می شود و امیدواریم که عربستان به هماهنگی رسیده باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان یادآور شد: ما به وزیر حج عربستان به صورت شفاف اعلام کردیم که این مذاکرات آخرین فرصت و منزلگاه تلاش برای اقامه فریضه حج است و این طرف سعودی است که باید مواضع شفاف خود را اعلام کند چرا که اعزام زائران منوط به پذیرش حقوق منطقی و تامین امنیت زائران است.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =