خلاصی از درد زانو با ساخت دستگاه تزریق یخ

دانشمندان آمریکایی در دستاوردی جدید موفق به ساخت دستگاه دستی جدیدی شده‌اند که یک توپ کوچک یخ را در زیر پوست تزریق کرده و از انتقال علائم درد در بیماران دچار آرتروز زانو جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از سایت خبری کنجکاو ، اين درمان سرپايي که کمتر از 10 دقيقه طول مي‌کشد، از يک تاثير مشابه با بي‌حس‌کننده موضعي برخوردار بوده، اما تاثير آن طولاني‌تر است.

اکنون دانشمندان يک کارآزمايي باليني بزرگ‌تر را با استفاده از اين شيوه آغاز کرده و آن را روي بيماران دچار آرتروز زانو آزمايش کرده‌اند.
هنگامي که غضروف‌ها در انتهاي استخوان‌ها بر اثر سايش از بين مي‌روند، استخوان‌ها به هم کشيده شده و باعث بروز درد مي‌شوند. بيشتر بزرگسالان بالاي 45 سال از درد آرتروز زانو رنج مي‌برند. درمان‌هاي اين درد دامنه‌اي از مسکن‌ها و تزريقات استروئيد تا جراحي و تعويض مفصل را در بر مي‌گيرد.
اين درمان يخي يک گونه از سرما درماني است که در آن پزشکان از دماهاي بسيار سرد براي درمان انواع بيماري استفاده مي‌کنند.
از اين درمان براي بيماري‌هاي گوناگون پوستي از جمله براي منجمد کردن سرطان‌هاي کوچک پوست و همچنين غده‌هاي خوش‌خيم مانند زگيل استفاده مي‌شود.
از سرمادرماني براي درمان سرطان پروستات نيز استفاده مي‌شود که در آن پزشکان به انجماد سلول‌هاي سرطاني مي‌پردازند. اخيرا محققان از اين شيوه براي درد مفاصل بويژه در آرنج، زانو و شانه استفاده کرده‌اند.

 

1919

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =