در سه ماهه اول سال‌جاری حجم تجارت خارجی ایران به 21 میلیارد و 214 میلیون دلار رسید.به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین در این مدت، 10 میلیارد و 867 میلیون دلار انواع کالا از ایران به سایر کشورها صادر و در مقابل 10 میلیارد و 347 میلیون دلار نیز وارد کشور شده است.

 

 

 

 

 

همچنين ميزان وزني كالاهاي صادراتي كشورمان در مدت يادشده 25 ميليون و 61 هزار تن و ميزان وزني كالاهاي وارداتي نيز 8 ميليون و 845 هزار تن بوده است.
بررسي تحليلي تجارت خارجي ايران در بهار امسال نشان مي‌دهد كه همچنان تراز بازرگاني جمهوري اسلامي ايران مثبت و حجم صادرات بيشتر از واردات بوده است اما صادرات كشورمان 9 و 96 صدم درصد و واردات نيز 15 و 48 صدم درصد كاهش داشته است.
همچنين مقايسه ميزان وزني صادرات نسبت به واردات حاكي از آن است كه صادركنندگان ايراني همچنان به صادرات مواد خام علاقه‌مندند و كالاهاي ساخته شده سهم كمتري را همچون سال‌هاي پيش به خود اختصاص داده است.
كارنامه تجارت خارجي ايران در بهار امسال حاكي از آن است كه با وجود كاهش 32 درصدي صادرات ميعانات گازي، جايگاه محصولات پتروشيمي بهتر شده و صادركنندگان توانسته‌اند ارزش صادرات اين محصول را در مدت يادشده 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش دهند. 

2439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    اصلا یک کلام هم از احمدی نژادتورم نمی گه الکی نبینید