محمدعلی اسفنانی: منتظر انتشار اسامی نمایندگانی هستیم که از رحیمی پول گرفته اند

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد: شفافیت منابع انتخاباتی نمایندگان تضمین کننده سلامت و خوشنامی آنها خواهد بود.

محمدعلی اسفنانی نماینده فریدونشهر و چادگان در مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان این مطلب افزود: هر کاندید نمایندگی مجلس بعد از ورود به عنوان نماینده باید برای مسائل کلان قانونگذاری کند. بنابراین اگر منابع مالی نماینده ای که با استفاده از آن وارد مجلس شده است قابل دفاع نباشد، او وامدار جناح و گروه خاصی خواهد شد.

وی افزود: در چنین شرایطی تصمیم گیری های آن فرد به سمت و سوی تمایلات گروهی سوق می یابد که منابع او را تامین کرده اند. چنین نماینده ای دیگر در تصمیم گیری ها مستقل نخواهد بود و این یک فاجعه است.

اسفنانی درباره اقداماتی که مجلس در راستای شفافسازی منابع مالی انتخابات میتواند انجام دهد اظهار داشت: به اعتقاد من اولین گامی که مجلس می تواند در این زمینه بردارد این است که پیگیر ادعاهایی باشد که نشان می دهند در مورد سلامت منابع مالی انتخاباتی برخی افراد تردید جدی وجود دارد.

وی افزود: وقتی در رسانه ها مطالبی مطرح می شود مبنی بر اینکه یک شخص در انتخابات از پول هایی استفاده کرده که در سلامت آن تردید وجود دارد، این وظیفه مجلس است که وارد آن موضوع شده و از مدعیان بخواهد ادعای خود را ثابت کنند. به هر حال اصل بر برائت افراد است اما اگر ادعایی خلاف این مطرح شد وظیه مجلس است که این مسئله را سامان دهد.

اسفنانی در خصوص انتشار اسامی 170 نماینده مجلس که رحیمی مدعی پرداخت پول به آنها بود اظهار داشت: خود ما در این زمینه مدعی هستیم و اعضای کمسیون قضایی مجلس معتقدند اگر نماینده ای چنین پولی دریافت کرده است باید نامش منتشر شود.

وی با بیان اینکه مجلس باید در جهت رفع نگرانی هایی که با این ادعای رحیمی ایجاد شده اقدام نماید اظهار داشت:  نمایندگان در قالب درخواستی خواستار انتشار اسامی این نمایندگان از هیئت رییسه هستند. ما این خواست را در کمسیون قضایی مطرح کردیم که نباید از کنار این ادعا به سادگی گذشت و منتظریم تا اسامی هر چه زودتر منتشر شود. 

 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    7 2
    ول کن این قضیه رو. اگر کسی پولی گرفته وظیفه شورای نگهبان است که نگذارد در مجلس بعدی حضور داشته باشد و مدارک آن به موقع به این شورا داده خواهد شد. عمر این مجلس تمام است.