منطقه ۱۲ تهران، سالهاست زندگی ندارد، چطور زنده می‌شود؟

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در بافتهای فرسوده باپتک آهنگری در حال تخریب هستنداما اگر بخواهیم چشم اندازی در مورد این محله ها داشته باشیم باید زندگی مسکونی را به آنجا بکشانیم چون به حفظ و احیای آن به خصوص با زندگی شبانه کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد بهشتی در کافه خبر "هویت تهران" گفت: شهرداری یک مصوبه برای احیای بافتهای تاریخی تهران دارد که در شورای ارتقای کیفیت فضای شهر به تصویب رسیده است و مصداق آن همین منطقه 12 است. باید همان مصوبه را معیار قرار دهیم و بعد ببینم کاری که می کنیم مصداق آن است چون این بینانیه خیلی مهم است.

او با بیان اینکه کسانیکه فقط به کمیت توجه دارند مانند آهنگرانی هستند که پتک دارند و شهر را تخریب می کنند ادامه داد: البته کارهایی مانند دو طبقه کردن پل صدر یا ساخت تونل توحید را هم انجام می دهند . اما وقتی وارد موضوع کیفیت می شویم با آهنگری کار نداریم و باید کار مینیاتوری انجام داد.

بهشتی گفت: شهرداری تهران به نظر من کار عبرت آموزی مانند میدان امام حسین را دارد ویک پروژه ای اجرا کرد که الان نتیجه آن را می بینیم.

بهشتی در مورد احیای منطقه 12 گفت: اگر الان مغازه داران خانه‌های آنجا را اجاره و تخریب کرده اند به خاطر سکونت نداشتن مردم است و خرابه ای است که اجاره کرده اند.بنابراین امکان مرمت وجود دارد اما با رویکرد مرمت شهری می‌شود چنین بخشهایی از شهر را سامان داد. اما ما بلد نیستیم و آمادگی نداریم.

متن کامل این میزگرد را اینجا بخوانید.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 1
    شما فقط بلدیدبه جای مردم منطقه12حرف بزنید این همه خرابه وبواسطه اون ورود معتادها به این خرابه جایی برای زندگی تومناطق قدیمی تهرون نگزاشته دلیلشم ندادن تراکم منطقی به این محله هاست که توجیح اقتصادی برای ساخت ندارهوهمه تبدیل به خرابه شده ازاون طرف ادعای حفظ بافت قدیمی رودارندولی عمدادارندنابودش می کنند می تونم بهتون قول بدم یه نفرازاین اقایون یه وجب خاکم تواین محله های قدیمی ندارندکه درداین مردم روبفهمند
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    3 0
    لطفا در شمال تهران مجوز ساخت برای هیچ ساختی حتی دولتی مسکونی اداری تجاری وبیمارستان ندهید چون اگر یک حادثه که دست بشر در ان دخیل نیست وال می شود با درایت وپیش بینی از قبل به حداقل رساند بیاید انقدر در اینجا ساخته شده است که راه فرار وراه کمک بسته است وقتی در ایتنجا مجوز ندهید ساخت وساز در مکانهای مورد نظر شما ایجاد خواهد شد فقط به پول فکر نکنید ارامش خیال مردم مهم است