رییس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد که برای واگذاری یکی از دو وظیفه امداد جاده‌ای یا اورژانس پیش‌بیمارستانی به صورت کامل به هلال‌احمر با وزارت بهداشت در حال رایزنی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر،دکتر سید امیرمحسن ضیائی در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی هلال‌احمر در دیدار با استاندار سمنان، افزود: مذاکرات با وزارت بهداشت و درمان برای تعیین تکلیف امداد جاده‌ای در کشور در حال انجام است.

او گفت : هم‌اکنون وزارت بهداشت و هلال‌احمر در حوزه امداد جاده‌ای فعال هستند و گاه همدیگر را پوشش نداده یا موازی با هم عمل می‌کنند، لذا توافق کرده‌ایم تا در سال جاری تکلیف امداد جاده‌ای را مشخص کرده و از سویی با تقویت ارتباطات نرم‌افزاری هلال احمر و وزارت بهداشت پوشش حوادث جاده‌ای را کامل کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که موقعیت استان سمنان بسیار استراتژیک است، تأکید کرد: هم اکنون طرح آمایش سرزمینی پایگا‌های امداد و نجات در جمعیت در حال اجرا است، لذا در صورت اجرای این طرح در استان سمنان، نیاز استان به راه‌اندازی این پایگاه‌ها مشخص می‌شود و هلال‌احمر نیز برنامه‌ریزی های لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.

او با تأکید بر این‌که هلال احمر استان سمنان نیز برای پوشش حوادث جاده‌ای باید ارتباط نرم افزاری خود را با مسئولان اورژانس استان افزایش دهد، تأکید کرد: می‌توان این طرح را در استان سمنان هم به صورت آزمایشی اجرایی کرد.


به گفته ضیائی هم اکنون بالگردهای هلال‌احمر مناسب امداد هوایی است، اما نقش اورژانس هوایی را نمی‌توانند ایفا کنند. از سویی وزارت بهداشت نیز تمایل دارد تا امداد هوایی را در مجموع به هلال‌احمر واگذار کند و لذا در صورت این اتفاق مقرر می‌شود تا هلال‌احمر بالگردهای امدادی و آمبولانس هوائی در اختیار داشته باشد.

او گفت: بر این اساس ابتدا هر استان را به یک بالگرد مجهز خواهیم کرد و در مرحله بعد برای تجهیز پایگاه‌ها به بالگرد دوم اقدام می‌کنیم.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =