معاون اول رییس جمهورمی گوید:باید با هر عاملی که تولید داخلی را به مخاطره می‌اندازد مقابله کرد.

معاون اول رئیس جمهورگفت: اجازه نمی‌دهیم بازار ایران محل تاخت و تاز کالاهای بُنجل خارجی شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسحاق جهانگیری در جمع نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های برتر کشور با اشاره به اینکه ما اجازه نمی‌دهیم ارز بی جهت از کشور خارج شده و امکان اشتغال خارجی‌ها را فراهم کند، افزود: ‌ما در گذشته این تجارب تلخ را داشته‌ایم اما در مقطع فعلی برنامه دقیقی داریم و دنبال ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال هستیم.

وی افزود: دولت با وجودی که با مشکلات زیادی کارخود را آغاز کرد، اما تلاش کرد به صورت عالمانه و کارشناسانه و فارغ از جنجال‌ها و حاشیه‌ها مسائل اصلی کشور و مردم را حل کند.

جهانگیری با بیان اینکه اگر گاهی هم از شرایط موجود کشوری مطلبی گفته می‌شد، صرفا برای تبیین شرایط کشور بود،تصریح کرد: در همین مدت اتفاقات مهمی افتاد. من تعجب می‌کنم که مقامات آمریکایی می‌گویند ایرانی‌ها تحت فشار تحریم‌ها به مذاکره آمدند در حالی که ما با سیاست‌های دقیق که متکی به نظر کارشناسان و نخبگان بود، توانستیم تورم را کاهش داده، وارد دوره رونق اقتصادی شده و حدود ۶ میلیون تن گندم از کشاورزان بخریم.

وی با بیان اینکه دولت در دوسال گذشته بیش از ۸ هزار واحد صنعتی را به بهره‌برداری رسانده و در حوزه خودرو رشد ۵۰ درصدی رسیده است،گفت: برای افزایش سرمایه‌گذاری و تولید باید دولت سیاستگذاری کند که ما در حال تهیه این برنامه‌ها هستیم اما بخش خصوصی و تعاونی هم باید سرمایه‌گذاری کرده و کارخانجات را وارد عرصه تولید کند.

وی با بیان اینکه پس از رفع تحریم‌ها شرکت‌های خارجی در کشور ما حضور می‌یابند، عنوان داشت: ‌لازمه استفاده مطلوب از این موقعیت، تدوین سیاست‌های حمایت از تولید داخلی است.

هانگیری خاطرنشان کرد:پس از رفع تحریم‌ها کشور با هجمه کشورهای خارجی مواجه می‌شود اما مهم‌ترین جهت‌گیری ما باید افزایش تولید و صادرات باشد؛ بنابراین باید با هر عاملی که تولید داخلی را به مخاطره می‌اندازد مقابله کرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 1
    شمااز اعضای دولت محبوب تدبیر هستید و ما به شما افتخار میکنیم ولی به نظر م زمانی جلوی واردات بی رویه گرفته میشود که کشور پر از کالاهای باکیفیت باشد به نظرم دراین دوره زمانی که هنوز اثار کالاهای بی کیفیت چینی وجود دارد نباید چنین کاری انجام شود
  • پیگیری خبر IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    بحث شکایت مسئولان دولت آقای احمدی نژاد از شما تا کجا پیشرفت؟