ایرنا نوشت:رئیس حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان از هیات های مذهبی خواست تا سوگواری ها و عزاداری های محرم و صفر به دور از گرایش های سیاسی برگزار شود.

 آیت الله میرسیدمحمد یثربی چهارشنبه شب در جمع هیات های مذهبی کاشان اظهار کرد: عزاداری ها نباید برای کسب مقام، خودنمایی و ریا باشد، بلکه برای رضای خدا انجام شود.
وی تاکید کرد: عزاداران و هیات های مذهبی نباید به خطبا و سخنرانان اجازه دهند در مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، داستان سرایی کنند.
آیت الله یثربی همچنین از مسئولان هیات های مذهبی خواست ضمن احترام به بزرگان و پیشکسوتان، با کودکان و نوجوانان با اخلاق نیکو و پسندیده آنان را جذب منبر و نشست های عزاداری امام حسین (ع) کنند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود، آل سعود را ادامه همان نسلی دانست که واقعه تاریخی غدیر را منکر شدند.
رییس حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان، آل سعود را رژیمی دروغگو خواند و اظهار داشت: این رژیم جنایتکار با وجود گذشت 14 روز از حادثه اندوهبار منا که صدها دوربین آن را ضبط کردند، هنوز آمار تلفات را 700 نفر اعلام می کند.
وی از غدیر به عنوان شناسنامه و هویت مسلمانان یاد کرد و افزود: با وجودی که براساس روایت ها بیش از120 هزار نفر شاهد این واقعه مهم تاریخی بودند، اما دشمنان و کینه توزان با باطل کردن شناسنامه غدیر آن را کتمان و با حیله و مکر شناسنامه جعلی به نام خلیفه برای آن درست کردند.
وی همچنین با گرامیداشت یاد محتشم کاشانی، مرثیه سرای بزرگ کشور که شعر خود را با مطلع باز این چه شورش که در خلق عالم است آغاز کرده، گفت: کسانی که می گویند محتشم در مورد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) غلو کرده است، این شاعر را نشناخته اند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =