رئیس مجلس خبرگان رهبری روز گذشته هشدار داد که تحصن طلاب در موافقت یا مخالفت با مسئله ای خلاف خواست رهبری است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله محمد یزدی رئیس 82 ساله مجلس خبرگان و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود به توافق هسته ای و مسأله برجام و نقش مجلس شورای اسلامی در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که رهبری آگاه، زمان شناس، دشمن شناس و بیدار دارد. اگر ایشان موضوعی را به مسؤولان خاص آن موضوع ارجاع دادند، نباید از ایشان جلو افتاد.(ایـــنــــجــــا)

آیت الله یزدی این هشدار را به فاصله کمی از اتفاقی که در جلسه درس آیت الله جوادی آملی افتاد، بیان کرد. در اول هفته ای که گذشت کلاس درس آیت الله جوادی آملی تعطیل شد. علت این تعطیلی حضور مخالفان توافق هسته ای در مسجد اعظم قم عنوان شد. (ایـــنــــجــــا)

این اتفاق درست فردای روزی افتاد که جمعی 40 نفره با تجمع مقابل دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس در قم تجمع کرده بودند تا مخالفت خود را با برجام اعلام کنند. (ایـــنـــجـــا)

این شیوه اعتراض در قم شیوه تازه ای نیست. هنوز خاطره بر هم زدن سخنرانی لاریجانی در سال 91 در قم از یادها نرفته است. علي لاريجاني رئيس مجلس که خود نماينده مردم قم نيز هست هر سال در مراسم 22 بهمن اين شهر حضور مي يابد و در نهايت سخنران اصلي اين مراسم در قم است. در سال 91 نيز مانند هرسال وي در اين مراسم شرکت کرد، اما بعد از گذشته 4-3 دقیقه از سخنانش ، با شعارها و جنجال عده ای مواجه شد که حرم را به آشوب کشیدند و سخنان وی را قطع کردند. اما ماجرا به همينجا ختم نشد. برهم زنندگان مراسم با پرتاب کفش و مهر سعي داشتند لاريجاني را مضروب کنند. آن ها سپس به سمت وي حمله کردند و مسئولان حفاظت رئيس مجلس مجبور شدند او را از صحنه خارج کنند.

حالا هشدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک زنگ خطر جدی است؛ زنگ خطری برای حوزه های علمیه و مراجع و روحانیت. زنگ خطری که درباره باب شدن این شیوه اعتراضی در میان قشری از طلاب هشدار می دهد. آیا قرار است روند تعطیلی درس اساتید حوزه علمیه ادامه دار باشد؟ آیا ممکن است روزی دفتر آیت الله یزدی هم به خاطر اعتراض گروهی از طلاب مورد تعرض قرار گیرد؟و آیاتجمع های اعتراضی در قم ادامه دار خواهند بود؟

1729

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    3 0
    همش دروغ این خبر تکذیب شد...ک
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    15 3
    مردم خواستار رابطه با آمریکا هستند هیچ کس نمی تونه جلوی خواست مردم وایسه حتی...