روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

در حال حاضر نزديك به 10 شركت فعال و نيمه فعال خودروساز چيني در ايران حضور دارند و محصولات توليدي آنها نيز شامل چندين مدل سواري، وانت و خودروي سنگين مي‌شود. ده سال پيش و زماني‌كه چيني‌ها با خودرويي كوچك به ايران آمدند تا فعاليت خودروسازي خود را از جنوب شرقي كشور آغاز كنند كسي فكرش را نمي‌كرد امروز آنها برنامه به دست آوردن 15 درصد از بازار خودروي ايران را داشته باشند.
اگرچه با وجود رشدي كه توليدات چيني طي 10سال گذشته در كشور داشته‌اند، آنها تنها نزديك به 8 درصد از بازار خودروي كشور را پوشش مي‌دهند، اما آخرين آمار از توليدات خودروسازان چيني در 4 ماه گذشته نشان مي‌دهد خودروهاي سواري چيني مونتاژي، ركوددار افزايش توليد خودروهاي سواري در كشور بوده‌اند.
سوال اصلي در رابطه با فعاليت چيني‌ها در صنعت خودروي كشور اين است كه دليل افزايش خودروهاي چيني در ايران چيست این سوال در شرایطی مطرح است که خبرگزاری فرانسه طی هفته جاری اعلام کرد که در چین تنها یک چهارم خریداران خودروهای داخلی را انتخاب می‌کنند. سوال ديگري كه  در اين رابطه  مهم به‌نظر می‌رسد این است که با توجه به نگاه منفي كه همواره نسبت به كالاهاي چيني در ميان مشتريان وجود داشته، شركت‌هاي خودروساز چيني چگونه توانستند بر اين نگاه منفي غلبه كنند و محصولات خود را در ميان مشتريان ايراني توسعه دهند؟  
سوالاتي كه در بالا عنوان شد، در حالي مطرح است كه خودروسازان چيني نه تنها در بخش خصوصي كشور حضور پررنگي دارند بلكه رد پاي آنها در شركت‌هاي خودروسازي بزرگ كشور نيز به وضوح مشاهده مي‌شود. اگرچه حضور همه‌جانبه چيني‌ها در صنعت خودروي كشور تا ميزان زيادي مديون تحريم‌هاي اعمال شده عليه صنعت خودروي كشور از سوي غرب است، اما نمي‌توان تنها عوامل بيروني را دليلي بر رشد چيني‌ها در بازار و صنعت خودروي كشور دانست.
كارشناسان عقيده دارند عوامل داخلي متعدد ديگري در كنار تحريم‌هاي غرب عليه صنعت خودروي كشور، باعث رو آوردن بخشي از مشتريان بازار خودرو به محصولات چشم‌بادامي‌ها و در نهايت رشد آنها در كشور شده است.
با نگاهي به رفتار مشتريان در برخورد با چيني‌هاي بازار، مي‌توان متوجه شد كه گرايش به اين محصولات كه زماني به‌دليل «چيني» بودن از اقبال خاصي برخوردار نبودند، تا حدود زيادي به نوع برخورد خودروسازان با مشتريان طي سال‌هاي اخير نيز بازمي‌گردد.
به عقيده كارشناسان تسلط بي‌چون ‌و چراي خودروسازان بزرگ كشور بر بازار داخلي و عرضه محصولاتي بدون تنوع، يكي از دلايل اصلي استقبال مشتريان از هر خودروي جديد است؛ فرقي ندارد اين محصول چيني باشد يا از كشوري ديگر.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی RO ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    66 1
    مافیای خودرو که در ایرانراه افتاده هرکشوری که به درون آن راه پیدا کند نفع بسیار میکند واین تعرفه نامتعارف و وحشتناک که بر خودرو گذاشتند باعث شده خودرو سازی فقط به منتاژ بپردازد وبس مردم مجبور باشند هر خودروی بی کیفتی را سوار شوند چنان که جنایت سایپا از اسرائل بیشتر شده و آمار قربانیان پراید چندین برابر غزه
  • عربلو A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    22 3
    اولا ً كه مصرف كننده ايراني حق دارد كه بر اساس نقدينگي جيبش و موجودي هر نوع كالا در بازار ، از هر برند و كيفيت و وابسته به توليد داخلي و يا خارجي خريد نمايد و ملزم به مصرف محض توليدان داخلي نيست كه به قول معروف اونقدر پولدار نيست كه كالاي ارزان بخرد و در ثاني اينقدر از خودروهاي داخلي و توليد و مونتاژ كنندگان آن و از همه مهمتر از حاميان دولتي و سياسي و مديران اين بخش آسيب جاني و مالي در اين چند دهه ديدند كه حاضر نيستند كه بيش از اين به اسم توليد و اشتغال و تكنولوژي ، تاوان زياده خواهي اينان را بدهند
  • حسین A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    42 3
    بهتر از ماشین های داخلی هستن
    • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      8 7
      داداش چانگان بیاد تو بازار چی میگی لا مصب خیلی قشنگه زده رو مثل هیوندا سانتافه 2014 میمونه
  • حمید A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    33 4
    هم کیفیتشون هم ظاهرشون از خودرو های ساخت داخل بالاتره من که راضیم
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    28 2
    آدم وقتي ميبينه شركت هاي خودرو ساز چيني حداقل تلاش ميكنن ظاهر ماشينشون رو هر از چند گاهي با مد روز دنيا وفق بدن و توي خودروهاشون از آپشن هاي منطقي استفاده كنن هيچ وقت سراغ ماشينايي كه توي 15 سال هيچ فرقي نكردن و بدتر هم شدن نميره.ميتونين ام وي ام 530 رو با سمند ال ايكس از نظر ظاهر و آپشن مقابسه كنيد.
  • هموطن EU ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    18 4
    اتفاقا بد ترین نوع ماشین چینیها... از نظر طراحی و بدنه و زیبایی... استحکام و مقاومت... و همچنین به مراتب نسبت به قیمت از پراید بهتر و بهتر و بهتر است... حتی از بعضی ماشین های مدل بالاتر هم بهتر است... اسم چین بد در رفته وگرنه کالای با کیفیت زیاد داره
  • ايراني A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    6 2
    اصلا تنوع محصول دليلش نيست بلكه عدم كيفيت و گران بودن دليل اصلي ان است
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    16 2
    کارخانجات فرغون سازی بهتر ار این نمیشن خودروسازهای ما با افتخار از چین خودرو وارد میکنند و در تبلیغات تلویزیونی هم آگهی پیش فروش میدن. کجای این کار خودروسازیه؟
  • بی نام EU ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 15
    واقعا جای تعجب داره.مردم ما اینهمه پول بابت خودروی واقعا بی کیفیت چینی میدن.من که اصلا خجالت میکشم سوارشون بشم.مخصوصا شاسی بلنداش.اگر کمی فنی باشی و دقت کنی خنده دارن.
  • ایرانی IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    8 1
    این که سوال نداره. به دلایل زیر : 1. خودرو تولید داخل کیفیت نداره و خریدش بازی با جون هست. 2. خودرو چینی کیفیت نداره ولی ظاهر و امکانات داره و با بودجه طبقه متوسط همخوانی داره تا حدودی. 3. رانت بازی و انحصار باعث شده مردم انتخاب دیگه ای نداشته باشن.
  • وحید A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    5 2
    15 درصد بازار دست چینیاس؟؟؟فکر نکنم انقد که اجناس چینی تو ایران هس تو خوده کشور چین باشه:
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    9 2
    هاپوی خوردورهای چینی، شرف داره به این تابوتهای چرخ دار ایرانی. تا زمانیکه کیفیت و قیمت و تنوع و آپشن های این بنجلهای عرصه صنعت درست نشه همگی نسبت به ادامه تحریم خودروهای داخلی مصممیم. لطفا درج بفرمایید این نظر را.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    20 1
    کافیه به همین پراید تولیدی خودمان نگاه کنید می بینید که این ماشین که طراحی ان متعلق به 35 سال قبل است تنها با تغییر مداوم درشکل چراغهای جلو وغقب ان تولید و هربار که چراغ ان عوض می شود بعنوان خودرو جدید به مردم غالب می شود در حالی که ظاهر ان و امکانات داخلی اصلا تغییر نکرده در حالی که خودروهای چینی از طراحی به روز برخوردار هستند وامکاناتشان هم از ایزانی ها خیلی بیشتره بنابراین حق بدهید که مردم جذب خودرو به روز چینی شوند
  • سارا A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    13 1
    چون از قیافه سمند و پژوی منسوخ شده خسته شدن...همه چینی میخرن که خودروسازای داخلی اشقالاشونو تحویل مردم ندن با قیمت گزاف...باز چینی بهتره تنوع داره
  • مجید IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    8 5
    فعلا" دارند خودروها شون رو تو ایران تست میگیرن تا مشکلاتشو رفع کنند تادر اینده بتونند و اگر بتونند وارد بازار اروپا بشند. این ماشینهای داغون و ظاهر فریب چینی اصلا و ابدا در اتحادیه اروپا وجود ندارند . ظاهرا" اجازه ورود به خاک اتحادیه اروپا رو نداند تو کشور های عربی متمول هم دیده نمیشن کیفیتشون هم که همه میدونیم و سرنوشت اونها با سرنوشت ماشینهایی مانند "دلیکا" چینی گره خورده.ببینیم و درس نگیریم چون پای پولهای کلان در میانه
  • نورپوری IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    151 7
    باید قبول کرد چین بازار همه چیز تو دنیا مال خودش کرده فقط بی کیفیت هاش برای ما سفارش داده میشه
    • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
      9 1
      دلیلش هم عسگر اولادی رییس اتاق ایران چینه چون میخوان منفعت زیاد به جیب بزنن درجه کیفیت پایین میاد این چینی ها وجدان کاریشون خیلی ازماها بیشتره این ماها هستیم که بی ابرویی میکنیم
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
      7 1
      نوروزي جان،اخيرا جنس هاي بنجل چيني به آمريكا هم رسيده،مثل چاقو هاي جراحي كه داد پزشكان را در آورده بود،ولي اونجا همت به خرج دادند و جنس را مرجوع كردند و از كشور ديگري چاقوي جراحي خريدند،مثل اين جا نيست كه چيتني ها زباله هاشون را اينجا بريزند
  • بانوی 55ساله A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 2
    والله من که یه ام وی ام مدل 85 دارم و خیلی هم دوسش دارم . ترجیح می دم با دردسر زیاد قطعه شو گیر بیارم و همچنان از ش استفاده کنم ولی پراید سوار نشم. آینه برقی سیستم ضدسرقت و بالابر اتوماتیک شیشه ها هم از امتیازات خیلی بالای این ماشین کوچک و زیباست.
    • هادی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      1 3
      دو سال دیگه حال شما را باید پرسید بانوی 55 ساله
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    7 0
    دلیلش اینه که ماشینای چینی با تمام ضعفهاشون بازم از آشغالای ساخت داخل سرترن.. همچنین تفاوت قیمت زیادی نیز با ماشینهای کره ای و سایر ماشین های وارداتی دارن.. پس به مشتریان ایرانی حق بدین..
  • علی IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 0
    جواب سئوالت مشخصه ببین خودروهای وطنی چه مطاعی هستند که ملت خودروی چینی را ترجیح میدن.
  • کوروش A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 2
    جواب علت تمایل مردم به خودرو چینی خیلی ساده است. در طی ده های گذشته بارها به خودروسازان انحصارطلب فرصت برای ارتقاء کیفیت و کاهش هزینه ها داده شده است و هر بار با هزینه ناچیزی درقالب هدیه به مسئولین فرصت دوباره ای گرفته اند و حالا در سایه تحریم ها همچنان از حمایت های بی حد و حصر بهره می برند. مردم حاضرند گاری بی کیفیت خارجی را بخرند ولی زیر بار زور گویی خودرو سازان نروند و به نوعی این کالاهای بی کیفیت و مدیران فرصت طلب آن ها را تحریم کرده اند.
  • ناهید IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 0
    دليل افزايش خودروهاي چيني در ايران چيست؟؟؟؟ دلیلش اینه که ایران خودرو و سایپا هر روز محصولاتشون بی کیفیت تر و گرون تر میشه بعد مثلا 15 سال تونستن 206 فرانسه رو تبدیل به 206 فول ایرانی چینی تبدیل کنند نهایت ابتکارشون ماشین عقب مونده ی رانا هستش خوب بجای خریدن 206 با چهره ای قدیمی و فوق تکراری و قطعات کاملا چینی و درجه 3 ، میشه ماشین چینی اما جدید و زیبا و کمی با امکانات خرید .
  • تهرانی A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 5
    خودروهای چینی قیمت مناسب و معقول و کیفیت خوبی دارند حتی از بسیاری از ماشینهای غیر چینی بهتر هستند و من مصرف کننده از آن رضایت نسبی دارم خود من x33 ام وی ام شاسی بلند دارم واقعا نقطه ضعفی در این ماشین تا حالا که 3 ساله استفاده میکنم ندیدم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 0
    مصرف کننده ایرانی چرا اتومبیل چینی می خرد؟ نیاز به فکر کردن نداره میخوایم هرچه زودتر از شر دو شرکت انحصار طلب راحت شیم
  • حمید A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    2 0
    عزیزم علت اصلی این نیست علت اصلی این است چون مردم به هزینه های اضافی و پوست کندن خودرو سازان به هر بهانه ای واقف شده اند و به خودرو مدل پائین خود قناعت و کفایت می کنند و خودرو های بی کیفیت که روز به روز نیز چینی تر و بی کیفیت تر می شودرا نمی خرند و از سویی چون بازار نیز تا حدی اشباء شده و آنهایی نیز که وضع خوشی دارند به هر قیمتی هم شده خودرو های خارجی خریده و به خودو های ایرانی به هیچ وجه استغفراله مگر مفت جان پیدا کرده اند سوار نشوند و آنهایی هم که کرایه کش و ندار هستند به پیکان و خودرو مدل پائین خود قناعت می کنند و توان مالی ندارند و از طرفی هم چون بغیر از مردم بیچاره داخل کشور نمی توانیم کلاه سر خارجی ها بگذاریم وخودرو صادر کنیم بنابرین در بهترین شرایط در رکود و در آینده چون نمی توا
  • ایرانی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 15
    متاسفانه برخی از مصرف کننده ایرانی بی دقت و بی بصیرت هستند در حالی که کشور کره سر کشتی گیران فرنگی کار ما را در اینچئون همچون داعش می برند و قهقهه سر می دهند ما برای خرید کالای کره ای سامسونگ و ال جی و .. سر و دست می شکنیم کمی به خود بیاییم. کمپین تحریم کالاهای کره جنوبی را راه بیندازیم تا درس خوبی به این نامردان و ناداوران بدهیم ......
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    7 0
    شما اجازه بده ماشینهای خوب ژاپنی و اروپایی و آمریکایی با قیمت درست بیاد تو بازار ما خریم اگه نخریم . مسئولین خودشون سهامدار ایران خودرو و سایپا و بقیه شرکتهای وارد کننده هستن و بازار هم بستن و هر کاری عشقشون میکشه میکنن .
  • وحید A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    1 1
    خب عزیزم آخه من با 35 ملیون چرا برم خودروی داخلی بی کیفیت و تکراری بخرم که تازه همونم همه وسایلش چینیه؟؟ خدمات پس از فروشم که کلا تعطیله. خب میرم اون پولو میدم خودروی دیگه ای میخرم که حداقلش یه کم متفاوت باشه. آخه همش شده پژو و پراید تو این ممملکت. هر چند ماشینم چینی باشه. که البته الان همون چینیه با چینی بودنش از ایرانی با کیفیت تره
    • هادی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      0 0
      آره. راست می گی. ولی با این پول فقط می تونی یه لگن دست دوم خارجی بخری نه یه ماشین
  • محمد A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 1
    این استقبال اجباری از محصولات چینی تنها یک دلیل دارد و بس..... مردم از خودروها و خودروسازهای داخلی خسته شده اند و نیازمند تنوع هستند حتی اگر این تنوع با خرید خودرو چینی تبدیل به تهوع شود...
  • محمد رضا IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    5 1
    چون ماشینه صفری که از ایران خودرو یا سایپا میگیری 50 نوع خرجه مختلف رو دستت میزاره.تازه گارانتیم هست که فقط به درده خودشون میخوره و راه کاسبی شونه وگرنه هیچ خدماتی به غیر از اعصاب خوردیو اتلاف وقت ارائه نمیدن.یاده شورلت ایرانو کادیلاک تولید خودمون بخییییییییر...
  • حیدری IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    2 0
    خودروسازی در ایران تا زمانی که تحت چتر جمایتی دولت باشد نه از تنوع خبری هست نه از پیشرفت زیرا حالت مافیایی داشته و قیمت و بازار دست خودشان هست و هر جنس بنجول بخواهند به مردم پیش فروش میکنند و خودرهای خارجی هم به قیمت چندین برابر جهانی وارد میشود تا به تریج قبای خودروسازان داخلی برنخورد مثال بارزش هم قیمت خودروهای خارجی در مناطق ازاد ارس و... است که بخواهد شماره ملی شود چند برابر گران میشود نمی دانم چه حکمتی پشت قضیه هست؟؟
  • شاد مهر A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    5 1
    مردم ایران از کالاهای بنجل چینی دل خوشی ندارنند. و اگر حتی خودروی را کیفیت بالا در چین تولید شود به علت بد نامی چین در ایران مصرف کننده علاقه به خرید نشان نخواهد داد. این 10 درصد بازار هم که درست چین افتاده به علت انحصاری بودن بازار خودرو در دست عده خواص "آقازاده " می باشد. اگر تحریم ها برداشته شود مردم دیگه خودرو چینی خریداری نمی کنند. دلواپسان هم کسانی هستند که توافق اتمی و برداشته شدن تحریم ها بازار آنها را کساد خواهد کرد. به امید رهایی مردم ایران از دست تحریم ها و تیره روزی
  • ابراهیم ن A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    57 1
    هر کسی با برنامه حرکت کنه موفق میشه ما برنامه نداریم باید قبول کرد
    • با برنامه A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
      21 1
      برنامه داریم پراید نصف میکنیم موتور پیکان تو پژو میذاریم شکل چراغهای خطر سالیانه عوض میشه ..............................
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    98 2
    والا من پژو پراید رو از زمانی که بدنیا آمد رو میبینم فقط چراغ عوض میشه یا داشبرد همین
    • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
      36 2
      فونت ارمش هم فکر کنم تغییر کرده :
  • مصرف کننده A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    9 1
    سگ خودروی چینی به پراید آدم کش داخلی می ارزد با این قیمت مسخره اش
  • محمدعلي A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 0
    15 درصد بازار دست چیني هاست چون نسبتا ارزانتر هستند و طراحي مشابه اتومبيل هاي شركت هاي معروف و ديكر اينكه با انتخابهاي محدودي كه وجود داره در اين رنج قيمت فقط ميتوان محصول چیني يا توليد داخل خريد كه متاسفانه توليد داخل هم اكثر قطعاتشان چیني است. متاسفانه خسارت خودرو سازان داخل را مردم با خريد اجباري خودرو داخل بايد ببردازند. چه چیني چه توليد داخل همكي بي كيفيت هستند
  • اردشیر RO ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 0
    شاید اصلیترین دلیلش این باشه که تنوع در تولیدات داخل خیلی کمه و ظاهرشون هم هنوز مال روز اول تولید در 30 سال پیشه حالا اگر ضریب امنیتش هم مال استانداردهای همون موقعه باشه که هست مسلمه که مصرف کننده جذب ظاهر معقولتر و آپشن بهتر این چینیها خواهد شد این موضوع دقیقا مثل بچه ای میمونه که توی خونش از کسی محبت نبینه بعدش با اولین محبت خارج از خونه به اون جذب میشه. البته وصد البته که اجهافی که در حق مصرف کننده با خرید خودروی چینی میشود بیشتر از خودروی داخلی خواهد بود چراکه خودرو های چینی ارزانترین خودروهای دنیا هستند حال آنکه با سیاست گذاریهای وزارت صنایع و مشاوره خودرو سازان قیمتهاشون به این ارقام میرسد .
  • فرهاد IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    78 18
    آشغالترین خودرو چینی از این خودروهای وطنی بهتره. هم ظاهرش هم باطنش.
  • حمید خان IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    2 10
    محصولات ایرانی رو به خاطر قیمت مناسبش می خریم و بعد اگر ناراضی شدیم کلی گله و انتقاد به آنها می کنیم و شکایات خودمون رو به گوش اونها می رسونیم . هر چند ممکن است فایده ای داشته باشه یا نداشته باشه ولی محصولات چینی رو هنوز نخریده می دونیم که یقیناً برامون خوب کار نمی کنند ولی با این همه حتی گرونتر از محصولات ایرانی می خریم و بعد هم که ناراضی شدیم ، علاوه بر اینکه کلی گله و انتقاد می کنیم ولی هیچکس رو در پشت پرده نمی بینیم که صدای ما رو بشنوند و خودشون رو نمایان سازند ضمناً اطمینان داریم که هیچ فایده ای نداره ا
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    64 9
    هر چی باشه خیلی بهتر از ماشینای زپرتی ایرانی هست
  • مهندس رضائی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    5 1
    یعنی اصلن از مدیران خودرو سازی کشور نمیگذرم سال 84 پژو آردی صفر از کارخانه خریدم شش ماه سوار شدم با 8 هزار کیلومتر کارکرد موتورش سوخت مجبور شدم با یک میلیون تومن ضرر بفروشم میلیونها نفر مثل من جمعا میلیارد ها تومان ضرر دادیم تا صنعت خودروی ما رشد کنه حالا میبینیم رشد که هیچ کیفیت ده سال پیش خودروها از الان بسیار بیشتره الانم اومدن سر مونتاژ آشغالای چینی که حتی تو خود چین هم خریدار نداره . این مدیران به همه ما مدیونند و باید پاسخگو باشند واقعا وقتشه که تعرفه واردات خودرو صفر بشه تا حساب کار دستشون بیاد هرچند که خودم هم از این بابت 100 میلیون زیان میبینم ولی میبینم حمایت از تولید ملی نتیجه و فایده ای نداشته
  • بی نام US ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 3
    برای اینکه خودروساز داخلی هم قطعات بی کیفیت چینی می ذاره رو ماشینش و یک سال هم باید برای همین ماشین بی کیفیت ایرانی تو نوبت باشی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    5 1
    این یک واکنش روانشناختی از طرف مردم نسبت به ایران خودرو و سایپا هست. مردم از محصولات بی کیفیت داخلی به ستوه اومدن و تنها راهی که می تونن اعتراضشون رو نشون بدن، تحریم تولیدات داخلی است. مسئولین کشور باید بدونن که در عصر ارتباطات، شعور و فرهنگ مردم هر روز داره رشد می کنه و مردم ما، دیگه اون مردم 30 سال پیش نیستن که با دیدن پیکان ذوق زده بشن. امیدوارم شرکت های داخلی این مسئله رو درک کنن. در غیر این صورت محکوم به فنا هستن و ضررش هم متوجه کشور میشه و هم متوجه مردم.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    6 3
    جالبه پر فروشترین خودرو در چین چند مدل ماشین از شرکت فولکسه. درحالیکه در اون کشور نه تعرفه و محدودیت واردات مثه ایرانه خودروسازی خودشون هم پیشرفت خوبی کرده
  • مالکی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    2 7
    متآسفانه ما دنبال اپشن ماشینها هستیم نه کیفیت برای مثال جی5اتومات امکانات وشعارهای سازنده زیاد ولی کیفیت زیر صفر
  • سلام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    9 1
    حمایت بی حد و حصر دولت از خودرو سازان داخلی این بلا را سر مردم آورده . در خبر ها می بینیم آقای نعمت بخش از طرف خودرو سازان داخلی می آید و دهانش را کج می کند و توهین آمیز و بی ادبانه با مردم حرف می زند و هیچ کس هم نیست که جواب او ر ا بدهد . اگر قرار بود همه کالا ها دست دولت باشد و هیچ کالای قاچاق در بازار نباشد چه می کردیم . مثلا موبایل بی کیفیت داخلی را به مبلغ بالا می خریدیم و دستمان هم به گوشی خارجی نمی رسید و فقط پولدار ها گوشی می خریدند آن هم به قیمتهای نجومی .
  • ايراني معترض IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 1
    آقا يه روز سيل مياد اين كارخونه ها و ...رو ميبره..ازما گفتن.
  • محمد A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام ورود خودرو های خارجی خودروهای چینی نه ها رو آزاد کنید تا تویوتا و مزدا و بنز و شفرلیت و ... ولوو و .. به قیمت مناسب وارد ایران بشه اونوقت میبینید که ایرانخودرو و شرکتهای چینی باید برن سماق بمکن.اینم از بدبختی مردم ایران که مجبوورن این ماشینها رو بخرن.