دکتر حسام‌الدین آشنا از شاگردان آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق (ع)، دیدگاه اعتدالی و اعتقاد او به پیوند عمیق میان حوزه و دانشگاه را عامل اصلی نشر آثار متنوع و چالش‌برانگیز از سوی انتشارات این دانشگاه دانست.

ایبنا گزارش داد: حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در امور فرهنگی و از شاگردان آیت‌الله مهدوی کنی به حوزه‌های مختلف و متنوعی که آیت الله مهدوی کنی در آنها کتابهایی را به رشته تحریر درآورده است، اشاره کرد و گفت: آثار آیت الله مهدوی کنی، بیشتر به درسگفتارهایی می‌ماند که حاصل سالها تدریس و بازتدریس و تلاش او در حوزه های اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و به‌خصوص فقهی است.

استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) همچنین،‌ دقت نظر و نکته‌سنجی آیت الله مهدوی کنی را در نگارش کتابهایش، به عنوان مهمترین ویژگی او دانست و گفت: بسیاری از آثار آیت‌الله مهدوی کنی به علت دقت، نکته سنجی و وسواس عمیق او در زمینه اعتبار، صحت و دقت موضوعات علمی، هنوز به انتشار نرسیده است اما آن دسته از آثار منتشر شده از وی، مقبول طبع اکثریت افتاده و به‌ویژه با استقبال مخاطبان جوان همراه بوده است.

دکتر آشنا به نقش برجسته دانشگاه امام صادق (ع) در ترویج و توسعه علوم انسانی اشاره کرد و ادامه داد: نگرش و بینش آیت‌الله مهدوی کنی ــ موسس دانشگاه امام صادق (ع) ــ این مرکز علمی را به یکی از دانشگاه‌های پیشتاز و ممتاز در زمینه انتشار تالیفات محققان و دانشوران و ترجمه‌های نوآورانه و معتبر تبدیل کرده است. انتشار د‌ه‌ها کتاب برجسته از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری این دانشگاه و چاپ آثار استادان گرانقدر آن، نشان‌دهنده نقش پویا و فعال دانشگاه امام صادق (ع) در تولید و بسط علوم انسانی است.

وی همچنین از دیدگاه اعتدالی آیت‌الله مهدوی کنی قدردانی کرد و با تاکید بر نقش آن در توسعه انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) گفت: آیت‌الله مهدوی کنی، اعتقاد عمیقی به پیوند میان حوزه و دانشگاه داشت و همین نوع نگرش، سبب شد تا نشر آثار متنوع، انتقادی و چالش‌برانگیز در دستور کار انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) قرار گیرد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیراسته فر IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    7 26
    مرحوم آیت الله مهدوی کنی درتمام عمرش مشی اعتدالی را پیشه خودساخته بوده،حتی دراوائل پیروزی انفلاب اسلامی که جو ملتهب از انقلاب"تندروی"بود،ایشان برمدارقانوت ومنطق بوده،مصاحبه منتشرنشده این عالم محاهدوارسته را درشرق بخوانید"29مهر"مواضع وی را درتسخیرلانه جاسوسی وبسروسامان دادن ، هرج ومرج های "کمیته های انقلاب"را درهمین مصاحبه بخوانید و...
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    10 9
    كاش ايشون ميشدن رئيس صدا و سيما با توجه به سوابقي كه دارن