تسنیم نوشت:

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش دارای حدود ۲۵۰ هزار معلم مازاد بر نیاز است.

جبار کوچکی نژاد امروز در جلسه هم اندیشی مدیران آموزش و پرورش استان با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر با اشاره به اینکه 5 درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش پرداخت نمی شود، اظهار کرد: اگر بودجه های عمرانی آموزش و پرورش استان ها از 7 درصد به 10 درصد ارتقاء پیدا کند بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی به آموزش و پرورش استان‌ها پرداخت نمی‌شود، گفت: بودجه‌های فرهنگی به آموزش و پرورش استان‌ها پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه توجه به بحث مدیریت کارآمد در محیط مدارس و استفاده از افراد متخصص باید از مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش باشد، گفت: توجه به خیران مدرسه‌‌ساز و آماده‌‌سازی شرایط سرمایه‌گذاری برای آنان نیز از دیگر وظایف مسئولان امر آموزش است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه توجه به روستاها و بسط و گسترش کلاس‌‌های درس در قالب مدارس نمونه دولتی باید در دستور کار مدیران شهرستان قرار گیرد، افزود: ساخت این مدارس در محدوده‌ شهری و محروم کردن دانش‌ آموزان مناطق دوردست و عدم بهره ‌برداری آن‌ها از امکانات و تجهیزات کار شایسته‌ای نیست.

قاسم جعفری با بیان اینکه مدیریت زنان در حوزه آموزش و پرورش بسیار موفق و تاثیر گذار بوده است، افزود: باید برای آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای مناسب در اجزای طرح‌های کشور اقدام شود.

قائم مقام وزیر و رئیس مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه با توجه به احکام شوراها، درصدی از عوارض شهرسازی و نوسازی شهرداری باید به آموزش و پرورش پرداخت شود، گفت: اگر این امر محقق شود بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش رفع می‌شود.

گرد، خواستار راه‌اندازی صندوق توسعه حمایت از مدارس غیردولتی شد و افزود: بسیاری از موسسان مدارس غیر دولتی که صاحب نام هستند دعوت به کار در آموزش و پرورش شده و این در حالی است که بسیاری از آنان از جیب خود هزینه می‌کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی از تهران A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    30 1
    سلام ، به نظرم اطلاعات نادرستی به این نماینده عزیز داده اند واقعیت این است در بسیاری از مدارس کشور با کمبود معلم مواجه هستیم ، نماینده عزیز لطفا بدون داشتن اطلاعات درست نظر ندهید .
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    26 0
    علم مازاد دارن که در مقطع ابتدایی ان هم در روستا در پایه ششم 35 دانش اموز دختر و پسر رو با هم در یک کلاس میذارن که درس بخونن خودشون رو مسخره کردند . این همه کمبود معلم دارن .
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    21 1
    اینها همان دیپلمه ها و بی سواد هایی هستند که معلوم نبود چطوری اضافه شدند. حالا کسی هم جرات نداره آموزش کشور رو نجات بده.
  • معلم... IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    4 0
    با سلام توي منطقه كليبر ...نصف معلمها مازاد هستن..اكثرا در خدمت مدرسه ان.اوناهم اصلا كلاس نميان...ميتونين بازرسي كنين...اين يك فاجعه هستش.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    18 0
    اگه معلم زیاده پس چرا کلاس فرزندم 35 نفرست اونم ابتدایی در حالی که استاندار هر کلاس 15 نفر باید باشد. لطفا" آمار بر اساس استاندار بدهید
  • فرهنگی از رشت IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    31 1
    با سلام این آقا یک زمان مدیر کل آموزش و پرورش گیلان بود و با وجود پر برکت ایشان خیلی از دوستان و آشنایان و فامیل هاش از راه غیر قانونی وارد آموزش و پرورش شدند و تیر خلاص را به آموزش ابتدایی گیلان زدند و الان شدن نیروی مازادجالبه
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    14 0
    آموزش و پرورش نیروی متخصص کم هم داره؟
  • فرهاد A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    27 2
    اگه نیروی مازاد زیاده چرا در خیلی از مناطق از کمبود معلم می نالند؟؟؟ و چرا در دانشگاه فرهنگیان پذیرش دارید؟؟؟ و چرا از فرهنگیانی 30 سال خدمت کرده اند و قرار است بازنشسته شوند چرا درخواست همکاری دارید؟؟؟؟
  • مهربان A1 ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    11 0
    اگه مازاد نیرو داره چرا برا 20 ساعته شدن موظفی ملاک 20سال خدمت اموزشیست نه 20 سال سابقه خدمت و 2سال تربیت معلم حساب نمیشود؟
  • بی نام IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    13 1
    هر دم از این باغ .... بقیشو خودتون حدس بزنید. به عنوان یه فرهنگی میگم:نیرو به اندازه کافی هست، تو بعضی مناطق کم و در بعضی مناطق زیاد. اما مشکل اینجاست که هر کسی به مناطق محروم نمیره و اون منطقه با کمبود مواجه هستش. در عوض در مناطق درجه یک مازاد نیرو هستش. علاوه بر این برخی از نیروها بواسطه داشتن پارتی و حتی بدون شرکت در آزمون استخدامی جذب این وزارت شده اندمخصوصا در 10 سال اخیر. هر چند دوست ندارم بگم بگم راه بندازم. اما تا مسائلی از قبیل پارتی بازی تو کشور هست، این مشکلات هم هست....
  • بی نام A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    11 0
    خود من الان تو یکی از روستاهای خراسان، دارم چهار پایه ابتدایی رو به طور همزمان درس میدم. اگه این همه نیروی مازاد دارن چرا چند تا رو نمیفرستن اینجا؟
  • علی RO ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    12 0
    آدم از دیدن این حرفا نمیدونه بخنده یا سر به بیابون بزنه جدیدا مدارس حاشیه شهرها رو میخوان بدن دست پیمانکار و جناب پیمانکار هم مسلما نیروهاشو از افرادی انتخاب میکنه که کمترین تجربه و حداقل دستمزد رو دارن خدا به خیر کنه گناه بچه های حاشیه شهر چیه؟
  • سارا A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    11 0
    آموزش و پرورش تو این کشور از کم ترین اهمیت برخورداره
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    7 0
    تا دیروز میگفتید شدیدا" کمبود نیرو دارید.
  • مربیان همیشه مظلوم A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    4 0
    مدیر محترم چرا نظرات ما مربیان رو هیچ وقت تایید نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟