تسنیم نوشت:

رییس هیات مذاکره کننده کارشناسی ایران با اعلام پایان دو روز گفتگوهای کارشناسی میان ایران و ۱+۵ اعلام کرد: گفتگوها جدی، فشرده و صریح بود.

حمید بعیدی‌نژاد، مدیر کل سیاسی و امنیت بین‌الملل، وزارت امور خارجه روز پنجشنبه پس از پایان مذاکرات هسته‌ای کارشناسی ایران و ۱+۵ گفت: «هیات‌ها معتقد بودند که دیدگاه‌های بحث شده، برای یافتن راه‌حل‌های نهایی برخی از موضوعات مورد مذاکره موثر و مفید بود.»

رییس هیات مذاکره کننده کارشناسی ایران گفت: گزارش گفت و گوهای کارشناسی به مسوولان عالی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ ارائه خواهد شد.

مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ برای بحث و مذاکره بیشتر درباره موضوعات اختلافی از روز گذشته (۳۰ مهرماه) به ریاست حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه و استفان کلمنت دستیار ارشد مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر وین آغاز شد.

طرفین روز گذشته در دو دور مذاکرات که صبح و عصر برگزار شد، هشت ساعت با یکدیگر بر سر موضوعات اختلافی میزان غنی سازی اورانیوم، نحوه لغو تحریم ها و مدت زمان توافق نهایی و طرح ها و ایده های مطرح شده در مذاکرات سیاسی بحث و گفت‌وگو کردند.

در نشست صبح امروز نیز که تا ظهر به وقت محلی طول کشید، طرفین مباحث مطرح شده را جمع بندی کردند.

این نشست کارشناسی برای بحث و بررسی بیشتر موضوعات اختلافی برگزار شد تا طرفین به درک مشترکی برای رسیدن به توافق جامع دست یابند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =