فارس نوشت:

رییس رسانه ملی درباره شایعات تاسیس شبکه رادیویی هواداران محمود احمدی‌نژاد گفت: خبر تاسیس این شبکه رادیویی را در روزنامه‌ها خواندم ولی نمی‌تواند خبر درستی باشد. چون هرگونه شبکه رادیویی و تلویزیونی که می‌خواهد افتتاح شود باید زیر نظر صدا وسیما باشد.

عزت‌الله ضرغامی که در حاشیه همایش نقش رادیو در دفاع مقدس سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی راه‌اندازی شبکه‌های جدید در صدا و سیما گفت: من تاکیدی ندارم که حتما تا تاریخ ۱۶ آبان که به لحاظ تاریخی سالگرد حکم من محسوب می‌شود، حتما شبکه‌ای تا آن مقطع افتتاح شود. سازمان روال طبیعی خود را طی می‌کند و فعالیت‌ها با قوت انجام می‌گیرد اگر تا آن زمان برخی از شبکه‌ها آماده شوند، ممکن است افتتاح شوند.

وی افزود: پیش‌بینی خود من این است که در شبکه سحر که به ۶ زبان خارجی مخاطبان بسیاری داشت، امکان استقلال با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت گرفته، فراهم است. بنابراین احتمال اینکه شبکه مستقل آذری و شبکه مستقل کردی افتتاح شود، وجود دارد. اگر اینطور شود ما دو شبکه ۲۴ ساعته بسیار تاثیرگذار خواهیم داشت که در کنار شبکه‌های برون‌مرزی ما می‌تواند بخش زیادی از مخاطبان در منطقه و حتی در داخل کشور را تحت پوشش قرار دهد.

رییس سازمان صدا و سیما در باره تاریخ دقیق افتتاح این شبکه‌ها نیز گفت:‌ با توجه به اینکه کار فنی این شبکه‌ها جلو رفته و حوزه فنی سازمان زمینه آن را آماده کرده، من احتمال می‌دهم پخش آزمایشی این شبکه‌ها را در ماه‌های آینده آغاز کنیم.

ضرغامی همچنین درباره شایعاتی مبنی بر تاسیس شبکه رادویی تحت عنوان «هما»، شبکه‌ای که گفته می‌شود با حمایت هواداران محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق راه اندازی می‌شود، نیز گفت: من خبر تاسیس این شبکه رادیویی را در روزنامه‌ها خواندم ولی نمی‌تواند خبر درستی باشد. چون هرگونه شبکه رادیویی و تلویزیونی که می‌خواهد افتتاح شود باید زیر نظر صدا وسیما باشد و من از تاسیس این شبکه رادیویی بی اطلاع هستم.

وی در پایان از تدوین کتابی با موضع بررسی عملکرد صدا و سیما در ۱۰ سال گذشته خبر داد و گفت: کتاب «راوی صادق» شامل ۲۲۲ محور از مهم‌ترین اقدامات صدا و سیما است که در حال تدوین است. این کتاب صرفا عملکرد صدا و سیما نیست بلکه یک کتاب آموزشی برای کارکنان صدا وسیما است. عملکرد سازمان در طول ده سال گذشته بر اساس این محورها و رهنمودهای رهبری در دوره اول و دوره دوم، تدوین شده است. این عملکرد را در مرحله‌ی اول درجلسه افق رسانه برای همکاران تشریح می‌کنیم. ولی یک جلسه‌ای را با حضور خبرنگاران خواهم گذاشت که کلیات عملکرد خود را در طول این سال‌ها توضیح خواهم داد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    11 0
    راوی صادق ؟؟ صدا و سیما ؟؟؟ من دیگه حرفی ندارم ... :|
  • بی نام RO ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    13 1
    واقعا نیازی هم نیست. این همه شبکه مال محمود جونه. چرا شبکه یزنه؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    7 0
    آره واقعا هم بايد كتاب تدوين كنيد و شاهكارتون رو كه فراري دادن مخاطب بوده توضيح بديد
  • بی نام RU ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    11 0
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی آقای ضرغامی
  • رامین IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    42 3
    اگه صداوسیما خصوصی بشه بودجه عظیمی که دراین صداوسیما خرج میشه صرف عمران وابادی کشورمیشه
  • حسام A1 ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    15 0
    اصلا نیازی به تاسیس رادیو و تلویزیون از سوی طرفداران احمدی‌نژاد نیست، آنها هر وقت بخواهند می‌‌توانند از تریبون همین رسانه‌ میلی استفاده کنند.