فارس نوشت:

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه پیش‌نویس لایحه سهام عدالت در وزارت اقتصاد نهایی شده و در دولت به لایحه تبدیل خواهد شد، گفت: برگه‌های ثبت‌نام سهام عدالت فعلاً فاقد ارزش بوده و با مشخص شدن تعداد و سهام شرکت‌ها، امکان ارزش‌گذاری دارند.

علی‌اشرف عبدالله پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سؤال که برگه‌های فعلی ثبت‌نام شده سهام عدالت در دست مردم چه زمانی امکان ارزش‌گذاری یا تبدیل شدن به سهم خواهند داشت، گفت: بسیار روشن است کسانی که با مبانی سهام عدالت آشنا هستند، به خوبی می‌دانند آنچه که می‌تواند دارایی ارزش باشد، برگه سهام است، بنابراین چیزی که اکنون در دست مردم قرار گرفته، برگه‌های ثبت‌نامی است.

او ادامه داد: زمانی که تعداد سهم و اسم شرکت با توجه به برگه‌های ثبت‌نامی سهام عدالت در دست مردم مشخص شود، آن زمان می‌توان روی این برگه‌ها ارزش‌گذاری کرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به صراحت اعلام کردیم که مشمولان تنها ثبت‌نام کردند و در آینده حتماً سبدی از سهام دریافت خواهند کرد، گفت: بنابراین اکنون برگه‌های ثبت‌نامی در دست مردم فاقد ارزش بوده و تنها مشمولان ثبت‌نامی سهام عدالت در آینده ذینفع سبد سهام قابل واگذاری از محل سهام عدالت خواهند بود.

او گفت: مردم با این برگه‌های ثبت‌نامی در آینده وارد بازار سرمایه خواهند شد و سهامدار شرکت‌های مشمول سهام عدالت می‌شود، یعنی این افراد حقی دارند که قطعاً رقمی می‌ارزد.

معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه به مردم گوشزد کردیم که برگه‌های ثبت‌نامی نباید خرید و فروش شوند، گفت: اکنون اطلاعات مشمول سهام عدالت در بانک اطلاعاتی سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد و افراد در صورت خرید برگه‌های ثبت‌نامی سهام عدالت قطعاً متضرر خواهد شد، چرا که تنها اطلاعات مشمولان در فهرست سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد.

او گفت: کسانی که ثبت‌نام شده‌اند بعد از نهایی شدن پیش‌نویس لایحه، تقدیم لایحه به مجلس، رفع ابهامات اجرایی و تقسیم سهم، سهامدار محسوب خواهد شد و رقمی را هر فرد دریافت خواهد کرد.

پوری‌حسینی با بیان اینکه در صورت گم شدن برگه‌های ثبت‌نامی سهام عدالت اشکالی وجود ندارد، گفت: این برگه‌های ثبت‌نامی در دست مردم پیش از این در بانک اطلاعاتی سازمان خصوصی‌سازی ثبت شده و از بابت گم شدن آن نگرانی وجود ندارد و بر اساس اطلاعات بانک اطلاعاتی اقدام به اعطای سهام عدالت به مردم خواهیم بود.

عبدالله پوری حسینی گفت: به همین دلیل است که اگر کسی خریدار این برگه‌های ثبت‌نامی باشد، در نهایت به دلیل این که اطلاعات او در بانک اطلاعات سازمان خصوصی‌سازی نیست، متضرر خواهد شد؛ از این جهت به عموم مردم تذکر دادیم که فکر نکنند این برگه‌های ثبت‌نامی دارای ارزش هستند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سؤال که لایحه نهایی شده سهام عدالت چه زمانی توسط دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد، گفت: هنوز برآورد دقیقی در مورد زمان آن ندارم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    12 0
    پولا رو قبلیا بالا کشیدن یه مشت کاغذ پاره دادن دس مردم بیچاره