دانشجو می‌نویسد به اسم استاد منتشر می‌شود/ باید دوره دکترا تعطیل شود

مدیر نشر رسا با اشاره به این‌که در حوزه نشر کتاب دانشگاهی شاهد سقوط اخلاقی هستیم گفت: آثاری که نام سه نویسنده، شامل دو دانشجو و یک مدرس در شناسنامه آن دیده می‌شود، مطمئن باشید کار دانشجویان بوده و در قالب طرحی مطالعاتی یا ترجمه به سرانجام رسیده است.

محمدرضا ناجیان درباره نحوه تولید کتاب‌های دانشگاهی اظهار کرد: در حوزه کتاب‌های دانشگاهی تالیف چندانی را مشاهده نمی‌کنیم و بیشتر آثار این حوزه ترجمه ‌منابع خارجی است. اگر هم تالیفی در کشور باشد به قلم مدرسان تحصیل کرده خارج از کشور است. در ادامه گزیده ای از گفتگوی مدیر انتشارات رسا با خبرگزاری ایبنا را می خوانید:

- کتاب دانشگاهی باید با توجه به ویژگی‌های ایران تولید شود، یعنی مولف براساس وضعيت کشور خودمان به تالیف دست بزند. به‌عنوان مثال دکتر محمد نوفرستی، کتابی در زمینه اقتصاد خرد نوشته که با توجه به شرایط بومی بوده است. تالیف منابع دانشگاهی با استفاده از نمونه‌های بومی، مفاهیم را برای دانشجو قابل فهم‌تر می‌کند.

- دکتر سریع‌القم در مقاله‌ای که مدتی قبل منتشر شد پیشنهاد کرده بود که برای 10 سال، دوره تحصیلی مقطع دکترا در کشور متوقف شود. دکتر سریع‌القلم در مقاله خود مطرح کرده بود که مدارک دکترا بر مبانی صحیحی اعطا نمی‌شوند و خروج چنین افرادی از دانشگاه موجب فاجعه خواهد شد. وی تعطیل مقطع دکترا به مدت 10 سال را به نفع جامعه علمی و دانشگاهی می‌داند.

- تربیت دانش‌آموختگان مقطع دکترا از نظر کیفی رشد نکرده و به‌عنوان یک ناشر شاهدم کتاب‌هایی که به قلم این افراد تولید می‌شوند، از نظر کیفی سطح بسیار نازل و پایینی دارند.

- دانش‌آموختگان 20 سال قبل با امروز از نظر سطح و تلاش علمی قابل مقایسه نیستند. دو دهه قبل مدرسانی بودند که پایان‌نامه مقطع دکترا را به راحتی نمی‌پذیرفتند، در حالی‌که امروز روبه‌روی دانشگاه تهران هر نوع مقاله علمی و پایان‌نامه خرید و فروش می‌شود.

- موضوع فاجعه‌بار دیگر انتشار یک اثر ترجمه به نام اثر تالیفی به دست یک مدرس دانشگاه است. در حوزه‌های مدیریت و بازار‌یابی و روان‌شناسی این مشکلات بسیار زیاد است.

- نمونه استفاده نادرست ما در بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، انتشار و فروش چند هزار کتاب در قالب یک نرم‌افزار است. فقط با پرداخت 20 هزار تومان از جلوی دانشگاه تهران می‌توان این نرم‌افزار‌ها را خریداری کرد؛ نرم‌افزا‌رهایی که معلوم نیست از کجا آمده‌‎‌اند.

- وقتی نظارت و ضابطه‌ای وجود ندارد، چطور می‌توانیم جایگاهمان در استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه تالیف را تعریف یا با دنیا مقایسه کنیم.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 101
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    340 5
    عزیز من کو گوش شنوا وقتی کمیت جای کیفیت را بگیرد، نتیجه اش میشود این وضع جامعه ما
    • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      164 2
      دقیقا فردا همین استاد تعداد کتابای چاپ شدش میشه معیار برای رتبه بندی، درحالی که این معیار کاملا اشتباه و منحرف کننده است. کتاب ترجمه که دانشجو انجام داده و مقاله که اصلا کاربردی نیست بدرد چی میخوره؟ به غیر از رتبه بندی اساتید آنهم به صورت غیر واقعی؟
    • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      170 2
      مورد داریم استاد تمام دانشگاه یک مقاله به تنهایی از خودش نداره مورد داریم دانشجو فوق لیسانس با 35 مقاله استعداد درخشان شده. مقاله چی هست؟ ژورنالهای پولی بدون داوری که یک روز تا دو هفته اکسپت میدن. مورد داریم استاد راهنما پایان نامه رو کرده کتاب. آخه کدوم کتابی بیان مسئله داره، ادبیات پژوهش داره، روش شناسی داره، نتیجه گیری داره مورد داریم استادی کتابی که در دنیا رفرنس هست رو داده دانشجو ترجمه کرده و رو جلد ننوشته ترجمه هست به اسم خودش چاپ کرده و ...
    • دانشجوی پزشکی US ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      61 0
      اسم نمیبرم اما یکی از رؤسای سابق بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور، محاسبه کرده بودند که در دوران ریاستش، هر چهار روز یک مقاله با نام ایشان چاپ می شد. خودتان فکر کتید.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      47 3
      باید قانونی وضع بشه که استاد تنها در صورتی بتونه از امتیازات نشر مقاله و کتاب و ... استفاده کنه که به ازای 30 مقاله با دانشجو 70 درصد مقاله هاش متعلق به خودش تنها باشه
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    اگه دوره دکتری تعطیل بسه پس چه طوری بگیم تولید علم ما در سطح عالی هست ؟ همه چیو به بازی گرفتیم . وای به حال ما و قضاوتی که آیندگان نسبت به ما می کنن تن هممون تو گور می لرزه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    146 4
    متاسفانه این موضوع در میان اساتید زیاد دیده میشود اما در میان دانشجویان وضع بدتر و وخیم تر است. برخی از دانشجویان ارشد مقاله چاپ میکنند با سرعت نور و به تعداد بیش از 10 عدد در طی 23 سال ، داده های یک مقاله را با کمی دستکاری برای انتشار یک مقاله دیگر استفاده میکنند، در یک همایش بیش از 10 مقاله میدهند و سر آخر هم با همین رزومه در مقطع دکتری بورس میگیرند و استاد میشوند
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      91 3
      البته باید گفت با همین مقالات نخبه میشند با کلی مزایا سربازیشون هم ماس مالی میشه و...
    • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      2 18
      برادر نخبه فقط با مقاله نیست. شرایط دیگری هم داره. در ضمن اگر خیلی آسونه حضرتعالی هم بیا همین سیستم رو عمل کن
    • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
      10 3
      نخبگی با مقاله و معدل است. مشکل اینجاست که در دنیای علم هم برخی شخصیت واقعاً علمی دارند و برخی به نوعی شارلاتان علمی اند وگرنه نوشتن مقاله با داده سازی کار چندان سختی نیست. ژورنالهای پولی هم یک هفته چاپ میکنند.
  • ahmad A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    107 2
    والا راست گفته.اساتید ماشالله اینقد سرشون شلوغه که وقت کار علمی ندارندانشجو هم مجبوره برای اینکه کتاب و مقالش چاپ بشه به اسم استاد بده بیرون.کلا کار نشر هم که جای لابی گریه.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      20 0
      از این بدتر اتفاقی است که برای یکی از دوستان من افتاد. مقاله را نوشت فرستاد برای استاد مهندسی شیمیهوش مصنوعیاستاد عزیز دانشگاه رازی کرمانشاه. استاد از ایران رفت مالزی. مقاله را به نام خودش و خانمش چاپ کرد.
  • یک عضو هیات علمی دانشگاه A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    35 50
    به عقیده بنده نویسنده در ارائه راه حل کمی دچار افراط شده اند. ما با سیستمهای دانشگاهی که فارغ التحصیل دکتری زبده و باسواد تربیت می کنند مشکلی نداریم؛ بلکه باید قوانین را طوری اطلاح کنیم تا راه برای اساتید کم کار، پرادعا و بی دعدغه علمی بسته شده و در عین حال اعضای هیات علمی توانا چانشین گردند، به هرحال دانشجویان دکتری خواه خودشان مقاله بنویسند خواه به همراهی استاد راهنما مقاله بنویسند، در تولید علمی کشور نقش دارند و به نظر می رسد حذف این قسمت عاقلانه و به نفع نافع ملی نیست، با تشکر.
    • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      58 4
      والا حذفش بیشتر به ضرر استادها هست که دانشجو تحصیلات تکمیلی براشون نقش آچار فرانسه و پادو داره.باید مقاله بنویسه ترجمه کنه، بله قربان گو باشه، بابت راهنمایی و مشاوره دریافتی از استاد اسما و نه رسما پول به استاد داده بشه، سرکلاس به جای استاد درس بده، اشکال دانشجویان مقاطع پایین رو رفع کنه خلاصه هر نوع بیگاری که فکر کنید
    • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      19 1
      دوست عزیز که منفی دادی، مطمئنم نفهمیدید چی نوشته
  • مدرس دانشگاه IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    70 5
    اگه به لحاظ کیفیت و ناثیر بر تولید و صنعت کشور باشد ، باید 90 در صد دوره کارشناسی ارشد،بیش 70 درصد دوره های کارشناسی و کاردانی دانشگاه های پیام نور،شبانه،آزاد،علمی تفننیعلمی کاربردی تعطیل شوند. وضعیت آموزش در ایران بدترین اوضاع تارخی خود را دارد و هرج و مرج و بی انظباطی در آن بیداد می کند.متاسفانه با این اوضاع فقط نخبگان کشور ضرر کرده واکثر آنها راهی خارج از کشور می شوند و بقیه نیز دچار روزمرگی وافسردگی کاری و علمی شده اند. اگر به داد اوضاع بی ریخت آموزش کشور نشود ،صدمات زیان بار غیر قابل جبران آن در 5 سال آینده،مدیریت و تولید و صنعت نیمه جان را هم متلاشی می کند.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    دقیقن کاری که من و یکی از دوستام تو مقطع لیسانس انجام دادیم ما ترجمه کردیم اما اسم 3 نفر روی جلد خورد اسم ما اسم استاد البته نمیشه خیلی منفی نگری کرد بالاخره ما از اسم اون استاد استفاده کردیم شاید اگه اسم ایشون نبود کسی سراغ این کتاب نمیومد
    • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      11 33
      این خیلی طبیعیه. به نظرم چون شاخه های علم در حال گسترش است بنابراین استاد نمیتونه در همه ی زمینه هایی که دانشجوهاش در حال کردن هستند، تسلط داشته باشه.
    • علی A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      51 1
      درست میفرمایید. این نوعی مافیا هست که در جامعه علمی ایران حاکمه. مجلات ابرانی هم اگرچه شخصا معتقدم بالای 90 درصد بی اعتبارن تنها در صورتی مقاله رو قبول میکنن که اسم استاد باشه
  • بی نام EU ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    73 2
    یکی از اساتید دانشگاه اصفهان پایان نامه یکی از دانشجویان دکتری رو سرقت کرده بود و به نام خودش ثبت کرده بود که با شکایت و دادگاه هم استاد از هیئت علمی حذف شد هم دانشجو به حقش رسید متاسفانه اخلاق نداریم حتی افراد رده بالای دانشگاهی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    85 1
    وقتی یه سری افراد خاص با بورسیه میرن دکترا میگیرن و بلافاصله هم میشن عضو هیئت علمی دانشگاههای بزرگ نتیجه ش همینه. من خیلی ازینا میشناسم
  • ادیب IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    69 0
    متاسفانه اخلاق نه تنها در علم بلکه در سیاست و دین و همه چیز سقوط کرده
  • دانشجو A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    70 1
    وقتی استاد دانشگاه فقط و فقط به فکر منافع شخصی خود است و حاضر نیست یک ساعت صرف پایان نامه دانشجوی خود بکند، وقتی تعریف پایان نامه، تصحیح مقاله و ... را استاد از سر باز میکند، وقتی استاد مقاله دانشجو را به خاطر مسائل شخصی بلوکه می کند، وقتی استاد عمدا مانع پیشرفت کار دانشجو می شود تا او را برای بیگاری نگه دارد، وقتی همه قوانین رسمی و غیر رسمی بر ضد دانشجو و به نفع استاد نوشته شده، چه انتظاری از دانشجو دارید. من هم یک زمانی فکر می کردم این حرفها ساخته یک عده دانشجوی تنبل و از زیر کار دررو است ولی الان دارم می بینم که عین حقیقت است. حیف که دیر فهمیدم.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    58 2
    ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺩﺭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻫﻢ ﻫﺴﺗ .ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﯽ‌ ﻧﻮﺑﺴﺪ ﻭﺑﻪ ﻧﺎﻣ ۲ دکتر ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻪ
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    39 2
    این کار در خیلی از پزوهشکده ها جریان دارد.پرسنل می نویسند و به اسم رؤسا چاپ میشود.اکثراً هم ترجمه کتاب های خارجی بدون مجوز از نویسنده یا ناشر.
  • محمد A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    34 2
    این مساله متاسفانه برای مقالات هم وجود داره. الان اکثر مجلات پژوشهی، مقاله دانشجوی ارشد یا دکتری رو قبول نمی کنن و فقط در صورتی حاضرن چاپش کنن که اسم یه استاد که هیات علمی هم باشه کنار نام دانشجو قرار بگیره. شاید در مورد کتاب این توجیه باشه که اسم استاد باعث فروش میشه ولی در مورد مقاله دیگه چ توجیهی وجود داره؟
    • مد A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      2 2
      نام استاد در کنار مقاله نشان دهنده این است که فردی با جایگاه علمی و اجرایی مشخص اصالت علمی مقاله رو تایید کرده است. این قانون نانوشته به این دلیل امروزه پرکاربرد شده که خیل عظیمی از دانشجویان عزیز اقدام به دیتا سازی و نگارش مقالاتی می نمایند که تا کنون در هیچ آزمایشگاه و یا مرکز تحقیقاتی اقدام به انجام اون ننموده اند که به عبارتی تقلب علمی محسوب می گردد.
  • علی A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    51 1
    یه اقای توی رشته معماری سالی 4کتاب میده با دانشجوهاش. بعد واسه اینکه مردم بخرن فقط از اون کتاب سوال کنکور میاد. آخه پدرت خوب مادرت تایپ و ویرایش هر کتاب یکسال طول میکشه. تازه طرف هم چهره ماندگاره.
    • نسیم US ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      18 0
      بله این آقا تو معماری دیگه شورش رو دراورده. هر سال چهار کتاب میده بیرون که هر کسی که لخواد کنکور بده باید بخره چون از همش سوال میاد و هر چهار کتاب هم پر از ترجمه‌های غلط دانشجوهای کارشناسی و دکتراست. به عنوان پروژه در دوره کارشناسی به ما حق انتخاب بین پرزنتیشن یا ترجمه میداد همه‌ی اون ترجمه ها رو هم کتاب میکرد بدون اینکه حتی اسمی از کسی بیاره. ایشون حتی اخیرا کتاب تالیفی یکی از دانشجوهای دکترا رو به اسم خودش چاپ کرد و از تون دانشجو فقط تو یکی از صفحات داخلی کتاب اسم آورده بود و چون ایشون مدیر گروه هم هستن شکایت اون بنده خدا به هیچ جا نرسید.
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 33
    لازم نیست هرسه نفر را نویسنده اعلام کنن. یکی نویسنده است و دوتای دیگه راهنما.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    69 3
    به عنوان یک دانشجوی دکترا و پژوهشگر 100 تایید میکنم
  • علی A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    67 0
    در بخش مقالات که اوضاع بدتره ، اسم استاد رو نزنی باهات لج میکنه شدید ، اساسا امپراطوری دارن برای خودشون
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    58 0
    الان دانشجو هزینه پروژه رو میده کارش رو میکنه دوندگی میکنه مقاله می نویسه ادیت میکنه آخرش هم باید اسم استادش رو بزنه..چرا؟؟ چون استاد لطف کرده دو تا غلط نگارشی مسخره ازش گرفته که بگه منم استاد و سوپروایزر بودم در حالیکه حتی نمیدونه دانشجو چکار کرده ..
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    37 1
    فقط اسم اسن کار رو میشه گذاشت بیگاری از دانشجوها و سوئ استفاده از نیاز آنها دانشجو باید هشیار باشه وگرنه اکثر اساتید مملکت دنبال این هستند که تلاش دانشجوهاشونو به نام خودشون یزنند و در تمامی تالیفات هم اسم خودشونو اول میزنند مبادا اسم دانشجو معروف بشه و رشد کنه.به شدت جامعه دانشگاهی تنگ نظری داریم متاسفانه..
  • حقیقت گو IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    40 0
    وضعیت اخلاق علمی در کشور بسیار فاجعه بار است و اساتید دانشگاه هم بیشترین منفعت را با توجه به نحوه ی امتیاز دهی از این وضعیت می برند. در حالی که امکانات دانشگاه ها پاسخگو نیست همین طور ظرفیت پذیرش دانشجویان بیشتر و بیشتر می شود و خوب معلوم است که نتیجه ی این مسئله چه خواهد بود. اساتید هم کاری به این کارها ندارند که دانشجویشان امکانات مطالعاتی اولیه را دارد یا نه از او مقاله ی آی اس آی می خواهند تا امتیاز هیئت علمی خود را بالا ببرند. دانشجو هم مجبور به دست زدن به انواع و اقسام تقلب ها می شود. اساتید هم با اینکه می دانند نتایج تحقیق با مشکل مواجه است چشم خود را می بندند و به هم نون قرض می دهند. همه کنار هم خوشند فقط اونهایی که یک مقدار وجدان داشته باشند، اعصاب خوردی نصیبشان می شه.
  • محقق RU ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    67 0
    من دانشجوی دکتری دانشگاه ..... هستم. به جای کار پژوهشی شدیم کارگر منزل، کارگر دفتر دانشگاه، مقاله بنویس استاد جهت ارتقاء، راهنما دانشجویان، انجام کار های بیرون استاد، خرید منزل و .... این شده وضع دانشجوی دکتری. حرفم بزنیم میگن چشمتون کور شروع میکنن به گیر دادن به ما خواهشان یکی این وضع رسیدگی کنه. دقمون دادن
  • بی نام CH ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    36 0
    البته در خارج برای نگارش مقاله در برخی رشته های علوم انسانی و نیز انتشار آن در ژورنال های بسیار معتبر علمی یک قانون نانوشته هست که دانشجوی دکتری مقاله ای می نویسد و اسم استاد راهنمای خود را هم با اطلاع وی به عنوان اعتبار درج می کنه تا اجازه چاپ پیدا کند.. باید بگم که این اصل نیست به هیچ وجه ولی به هرحال انجام میشود. اما وضعیت در ایران فاجعه بار است مقالات بی سر و ته و تکراری رو 4 یا 5 نفری می نویسن سه چهار نفر دانشجو و یک استاد: مقاله ای در حد 8 صفحه بدون تولید علم فقط تکرار مکررات. انگار نفری دو صفحه رو تقبل کردن برای کپی برداری.. این تازه خوبه مقالاتی رو دیدم که عیناً ترجمه است ولی با اندکی ویرایش و جابجایی افعال و قید و صفت تبدیل می شود به مقاله تألیفی
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    49 0
    درسته. من دانشجوى دكترا هستم. هيچ نوع علم جوئى كه در شأن اين رشته باشه انجام نميگيره. نميگم همه اش بد هست اما اونجورى كه بايد تو اين دوره باشه، كسى دنبالش نميره. همه مدركشو ميخوان فقط. هرچند واسه من سخته اما موافقم تعطيل بشه يه مدت. بايد كسانى از اين مقطع فارغ التحصيل بشن كه واقعاً سواد رشته اشونو پيدا كرده باشن و بتونن صاحب نظر باشند.
  • حقیقت گو IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    56 3
    اونوقت برخی رسانه های " دلواپس" و متاسفانه برخی از مسئولین می آیند و می گویند که روند شتابان علمی در دانشگاه ها که به خیالشان در زمان آقای احمدی نژاد از سرعت نور هم جلو زده بوده نباید کند شود. آخه چه کشکی، چه دوغی؟ من که خودم در مقطع دکتری یکی از دانشگاه های بسیار معتبر تهران درس می خوانم به جرات می گویم که مدرکی که قرار است به من تا چند ماه دیگر بدهند، لیاقت من نیست. من تحت فشار سیستم آموزشی پژوهشی و تحت فشار استاد راهنمای بی مسئولیت خود مجبور به جمع و جور کردن یک سری اطلاعات بی ارزش و به درد نخور تحت عنوان تحقیق علمی شده ام که هیچ مشکلی از هیچ جای این مملکت ما حل نمی کند. فقط یک مقدار پول نفت به جیب استاد راهنمای بنده سرازیر شد و بس.
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    17 1
    در کنار این مطلب، باید به ناشران توجه نمود. مثلا 1 آیا کتاب ترجمه ای ایشان واقعا ترجمس؟ 2آیا حقوق مولف اصلی پرداخت شده است؟
  • مهدی افراش IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    19 3
    اخیراکتابی باپیش نگاره ایی ازسوی دکترسلیمی باقیمت 24000 تومان روانه بازارشده است.این کتاب به کوشش دکتر اکبرپورفرج درحوزه گردشگری نگاشته شده است.آنچه دراین خبر به آن پرداخته شده درمقابل این کتاب وفساد اخلاقی علمی پیرامون آن هیچ است.یاعمق فاجعه رانمی دانیم،یااینکه نمی خواهیم بدان بپردازیم.کافی استطبق آنچه خبراعلام کردهجست وجویی کوتاه درمثلا دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی بکنیدتامتوجه آنچه عمق فاجعه نامیدم بشوید. زماکه گذشت وخوشبختانه دنبال مقطع دکتری دراین آشفته بازارفاسد نیستیم ولی خداکنداگرازفسادحرف میزنیم،جسارت داشته وخط قرمزنگذاریم.فساد علمی دانشکده یادشده رادردولت قبلی ودرزمان صدارت سرهنگ شریعتی رایک خبرگزاری ماله می کشید و اکنون خبرگزاریی دیگرماله کشی می کند. و ...
  • سپهر IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    33 0
    متاسفانه این مورد در تمامی دانشگاهها ی ایران وجود دارد مقاله که مستخرج از پایان نامه دکتری یا کارشناسی ار شد دانشجو است نام دانشجو در مقاله نفر آخر درج میشود چون استاد راهنما نام همکارهای خود را نیز فبل از نام مولف اصلی درج مینماید اگر دانشجو ی که مقاله را تالیف کرده بخواهد غیر از این عمل کند مقاله او در هیچ مجله ای منتشر نمیشود
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    28 1
    کاملا با نظر ایشان موافقم، من تمامی مقالاتی که نوشتم، اولین اسامی، متعلق به مدرسان و اساتید راهنما و مشاور بوده است، که در تهیه مقاله، کمترین زحمت ممکن را کشیده اند، ، این نوعی بهره کشی علمی می باشد
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    3 43
    چه ربطی به دوره دکترا داره بیسواد.
  • عابدی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    19 0
    چند واقعیت تلخ در ایران وجود دارد جامعه علمی ایران از استاد و دانشجو اصلاٌ کتاب نیازی ندازد در نتیجه نمی خواند. در کتب دانشگاهی اگر کتابی منبع سوال آزمون ارشد و دکتری و یا امتحانی نباشد فروش نمی رود. به علت عدم بازخواست از نویسنده برای تسلط بر مطالب کتاب حتی علاوه بر اسم استاد باید گاهی اگر از بدشانسی همسر و یا فرزند استاد هم در همان مجموعه باشند. اسم آنها قید شود. نفس اضافه کردن اسم یک استاد در یک مقاله و یا کتاب مورد اشکال نیست. چون استاد از اعتبار خود مایه می گذارد. البته این توجیهی بر این وضع اسفناک کنونی نیست که استاد روحش از مطالب بی خبر است. به علت نبو انگیزه برای مطالعه بنابراین تنها عامل برای چاپ کتاب نیاز به کسب امتیاز برای ارتقا هیات علمی و ادامه تحصیل دانشجویان است.
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    25 6
    استادی دانشگاه های دولتی تنها کاری هست که با درامدش در کشور های پیشرفته فرقی نداره. اما کیفیتش چقد نزدیکه؟ می ترسم بگم مقایسشون شبیه فوتبالمون با اورپاست با ملاک قرار دادن isi و فقط مقاله همینه که هست.
    • سجاد AE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      0 1
      نه آقا اصلا این طوری نیست. استاد دانشگاه در بدو استخدام در امریکا حدود 5000 دلار در ماه حقوق می گیره. بستگی به دانشگاه و رشته این مقدار تا ده هزار دلار در ماه هم هست. این کجا با حقوق استاد در ایران برابره که به زور به ماهی 800 دلار می رسه؟ البته اگر حقوق بعضی از این استادهای قلابی رو 100000 در ماه هم بکنند، باز هم متقلب هستد و در مقابل عده ای آدم شریف هم وجود دارند که اگر حقوق شان را ندهند هم باز دست به تقلب نمی زنند.
  • علی A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    29 1
    متاسفانه بعضی از استادا که باز هم متاسفانه باید گفت اکثر استادا با آبروی علم دارن بازی میکنن. الان دیگه تقریبا همه میدونن که کار رو دانشجو انجام داده و استاد با قلدری اسمشو اول نوشته. این کار بدیش اینه که ممکنه استادایی باشن که واقعا بخش عمده کار رو خودشون انجام داده باشند ولی دیگران فکر کنند که اونا هم مثل اکثریت هستند. به نظر من بایستی قانونی وضع بشه که مثلا دانشجو تنها در صورتی بتونه از امتیازات نشر مقاله ، کتاب و ... استفاده کنه که نویسنده اول باشه. در اون صورت دیگه استادا نمیتونن از جایگاهشون سواستفاده کنن.
  • حسین IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    41 0
    من و دوستم ترجمه کردیم صفحه بندی کردیم ویرایش کردیم اسم رو جلد فقط اسم استاد بود فقط یه تشکر خشک و خالی از من و دوستم بخاطر همکاری شد...
  • ali A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    28 0
    یک واقعیت غیر قابل انکار است. چرا آموزش عالی پیگیر بنیه علمی دانشگاهها نیست؟تازگی اگر مدرسی دو دانشجوی ارشد داشته باشد و دفاع بکنند برای سال بعد می تواند دانشجوی دکترا بگیرد. سطح علمی دکتراهای داخل با خارج قابل مقایسه نیست.
  • بی نام RO ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    29 0
    من به عنوان دانشجوی دکتری نه پولی و نه آزاد و نه پردیس و نه سفارش شده فلان رئیس بلکه با شبانه روزی درس خوندن، کاملا با حرف های ایشون موافقم البته 10 سال نه اینکه اصلا نگیرن نه فقط چندتا دانشگاه معتبر و محدود بگیرن . من ویراستاری هم می کنم قسم میخورم و سند دارم بارها مقاله قبل چاپ در مجله چاپ کردم که اسم چندنفر در اول اون بود بعد درمتن اومده بود «نگارنده در اینجا...» که معلومه نفرات دیگر اصلا یک دور هم حتی نخوندن چه رسد که در تحقیقات آن مسئله شریک هم باشند. دکتر آیدنلو مقاله بسیار عالی در این ارتباط در نشریه میراث مکتوب دارند که می تونید جستجو کنید و بخونید ببینید ایشون چه ها که نگفتند
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    18 3
    من دوره کارشناسیم و یک کتابی ترجمه کردم برای اینکه ناشر خوب بیاد سراغش دادم به استادم روش پیشگفتار بنویسه الان هم خودم مایلم اسمش بیاد روی جلد تحت عنوان بازبینی و پیشگفتار
  • بازم علیرضا US ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    31 0
    یادش بخیر دوره ی کارشناسی ارشد یکی از همین دانشگاههای عقب افتاده بودیم، استاد اومد سر کلاس گفت بچه ها به اسم من مقاله کنفرانس بدید نمره میدم بهتون.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    24 0
    هر جا اسم یک یا چند دانشجو با استادی در یک مقاله یا کتاب میاد شک نکنید همه کار رو دانشجو انجام داده
  • محمد RO ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    23 0
    تو ارشد هم همینه همه استادای ما نمره نمیدن بعد میگن برین مقاله isi بنویسین نمرتون رو بدیم
  • رضا A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    35 2
    من الان دانشجوی دکتری دانشگاه تهران هستم. اساتید همون جلسه اول که میان میگن ما از این درس یه پی پر می خواهیم متاسفانه یک سیستم مافیایی در دانشکده ها درست کردن که به محض اینکه اسمشون رو اول نمی زنی تمام اساتید گروه در برابرت موضع می گیرن. امیدوارم وزیر علوم یک فکری به حال برخی از این استاد نما ها بکنه
  • arad A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    26 1
    من به همين دلايل تحصيل در دكترا را نيمه كار رها كر دم ..اصلا انگيزه ندارم باز تو اون محيط بر گردم
  • یک دانشجوی دکتری در مرز دفاع از پایان نامه A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    24 0
    برخی اشکالا موجود رو قشنگ تونسته بیان کنه ولی راه حل های منطقی ارائه نکرده، به نظر می رسد خیلی افراطی برخورد کرده. همونطوری که اضافه کردن ظرفیت دکتری اشتباه بود، قطع کردن آن نیز اشتباه بزرگتری است. نیاز به ریشه یابی دارد. به این سادگی نیست. این که وزارت علوم اساتید را فقط براساس کمیت کارها امتیاز بندی می کند نتیجه ای جز این نخواهد داشت. این مشکل همه دنیاست. ولی بیشتر آنها از لحاظ فرهنگی و اجتماعی افراد سطح بالایی هستند لذا کارهای اشتباه و خلاف قانون انجام نمی دهند ولی متأسفانه اساتید برخی ایرانی اینگونه نیستند.
  • محسن ج. ب. IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    30 0
    من خودم شاهد بودم که چطور یک استاد فصل های کتابی را بین دانشجویان توزیع میکرد تا دانشجویان آن را ترجمه کنند.. در آخر کتاب را به اسم خودش چاپ کرد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    24 76
    با سلام. بنده خودم استاد دانشگاه هستم. کاملا" برعکسه. آنقدر سطح سواد دانشجویان نزول کرده که حتی نمیتونن یه مقاله علمی را بخونن چه رسد به اینکه برای استادشان مقاله یا کتاب بنویسند. این دانشجویان درسهای معمولیشون را پاس کنن، مقاله نویسی پیشکش. بله یه روزی همینطور بود که اینجا ذکر شده مثلا" ما وقتی دانشجو بودیم مقاله را می نوشتیم استاد فوقش یه ویرایش می کرد و می فرستاد. ولی حالا چی؟ این استاده که باید همه کار دانشجو را انجام بده که فقط فارغ التحصیل بشه بره تا آبروی استاد در خطر نباشه.
    • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      22 9
      یوخ بابا شوخی نکن استاد. شما کجا تشریف دارید منم بیا اونجا ادامه بدم. طرف یه ترجمه خلاصه مقاله هشت سطری رو هم خودش انجام نداد و بهم ایمیل کرد تا ترجمه اش کنم.
    • بی نام US ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      6 1
      شما استادان این رو نگید چی دارید بگید، من خودم دانشجوی تاریخ دانشگاه تهرانم سوادم از خیلی از اعضای هیئت علمی بالاتره
    • حقیقت گو IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      11 1
      باشه، شما اساتید خوبید. آخه چرا نمی گذارید دهان ما بسته بمونه؟ باورت میشه استاد راهنمای بنده کاردستی دخترش رو داده بود دانشجوی دکتری درست بکنه؟ باورت می شه؟ وقاهت برخی اساتید حدو مرز نداره. من با دانشجویان بی مسئولیت کاری ندارم، ولی اساتید به دانشجویانشان به عنوان برده نگاه می کنند.
    • بی نام A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      0 8
      برادر حقیقت گو که معلوم نیست حرفهات چقدر حقیقت داره اما ظاهرا دانشجوی مقطع ارشد یا دکتری هستی که استادت خیلی اذیت میکنه چون قبلا هم در این خصوص مطلب نوشته بودی اگر اینقدر که اظهار میکنی اوضاع بده و نا بسامان، چرا اینقدر هرسال متقاضی ادامه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیشتر می شود و چرا شما اصلا به این وضعیت ادامه میدهی و درس را رها نمیکنی یا راحت تر به زندگی خود ادامه دهی؟
    • حقیقت گو IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
      7 0
      جناب بی نام و نشانی که بنده را مورد خطاب قرار داده اید. اولا شما در جایگاهی نیستید که بخواهید در مورد زندگی بنده صحبت کنید البته با توجه به ادبیاتتون احتمال می دهم استاد دانشگاه باشید که چنین حقی رو برای خودتون قائل هستید که به یک انسان بگویید برو خودت رو بکش. امیدوارم اگر استاد نیستید، حتما سعادت دانشجوی دکتری شدن نصیبتان شود تا ببینید که تک تک حرف هایی که زدم صحیح است و انسان های با وجدان در محیط های علمی ایران دارند زجر می کشند. البته بی وجدان هایی که بدون مسئولیت و دغدغه دارند پول نفت را بالا می کشند هم کم نیستند. کسانی که در مورد وضعیت علمی کشور خصوصا در 8 سال گذشته مبالغه کردند و خدا ازشان به خاطر دروغهایی که گفتند نگذرد
    • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      0 0
      واقعا اینطوریه.......
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    32 0
    من دانشجوی کارشناسی دانشگاه تهران بودم ، استاد به عنوان بخشی از نمره نهایی به هر دانشجویی یه بخش از یه کتاب لاتینو میداد واسه ترجمه ماهم میدادیم میدون انقلاب صحفه ای 1000تومن ... همون بخش جدا از هم بدون هیچ ویراستاری و هماهنگ سازی با عنوان یه کتای به اسم استاد میرفت زیر چاپ ..
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    15 0
    البته افزایش ظرفیت دوره های ارشد و دکتری باعث شده دانشجویی حتی با نمره منفی در چند درس هم قبول بشه راه حل منطقی کاهش ظرفیت این دوره ها و بخصوص دکتری هست نه تعطیلی آن. در مورد کتاب هم حرف درستی هست ولی این رو در نظر بگیرید که کتابی با چند نویسنده گمنام مخاطبی نخواهد داشت متاسفانه و اگر استاد استفاده می کند، دانشجو هم با مطرح شدن اون کتاب هم استفاده خودش رو می بره و این یعنی هر دو طرف سود می کنن.
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    34 9
    اره بابا اکثر استادها بی سوادن.اگه یکبار مصاحبه دکترا رفته باشین دستتون میاد
  • رضا A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    25 0
    با مدرک ارشد تو ده تا مقاله ده بار اسم استادمو نوشتم به عنوان نویسنده مسئول ولی یک بار مقاله رو نخونده ببینه چی نوشتم که بعدا مسئولیتشو برعهده بگیره کتابم دارم ترجمه می کنم ولی میگن باید اسم استاد اول باشه و مجبوریم برای چاپ کتاب قبول کنیم طرح انجام دادم مجری اولم پولو به استاده میدن به خدا مافیایی درجریانه که نگو
  • مهدی A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    15 1
    کتابی در حوزه ریاضیات هست که در فصل اول یک کمیت را بتا گرفته و همان کمیت را در فصل سوم گاما و همان کمیت را در فصل چهارم الفا یعنی استاد کتاب را تکه تکه کرده و داده دانشجویانش ترجمه کنند و هر دانشجو هم سهوا یا عمدا کمیت مورد نظر را به تعبیر خودش علامت گذاری کرده و استاد اصلا حال نداشته که یک بار ترجمه را بخوتد
  • سعید IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    49 0
    من وقتی سال 86 دکتری دانشگاه تهران پذیرفته شدم، ظرفیت رشته من فقط سه نفر بود، الان شده 23 نفر
  • مهدی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    30 0
    به عنوان یک عضو هیات علمی این مطلب را می نویسم. معیار ارتقا، ارج نهادن، مقایسه اساتید و هر عنوان دیگر در دانشگاه صرفاً به تعداد مجدداً تاکید میکنم به تعداد مقاله است و بس. کیفیت مقاله، صحیح بودن فرضیات، منطبق بر واقع بودن مساله و ... محلی از اعراب ندارد. اصلاً کیست که دنبال ارزش گذاری برای کیفیت مقالات برود؟ تعداد مقاله ضرب در امتیاز می شود معیار ارتقا استاد. با همین معیار است که پژوهشگر نمونه کشوری کسی است که مثلاً در یک سال بالای 100 مقاله ژورنال داده است. 100 مقاله در یک سال به اسم یک استاد یعنی مسخره کردن علم. اما در ایران این کار نه تنها مسخره شمرده نمی شود بلکه از دست مسوولین جایزه نیز می گیرد. عمر و انرژی نیروهای فکری جامعه صرف کار بیهوده ای شده به اسم چاپ مقاله با لطایف الحیل.
  • حسن GB ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    31 1
    معتبرترین شاخص علمی یک پژوهشگر. اچ ایندکس هست که بطور خلاصه تلفیقی از تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به آنها است اکثر اساتید ایرانی شاخص علمی کمتر از 5 دارند آن هم باکلی سال کار و کلی دانشجوی فوق لیسانس و دکترا. ولی من مفلوک پس از 3 سال که از اخذ دکترا در زمینه فیزیک نظری میگذره و با. اچ ایندکس ده و چاپ بیش از 36 مقاله ای اس ای تا کنون هیچ دانشگاه دولتی حاضر به استخدامم نشده احتمالا چون خیلی ضعیف هستم راستی سال قبل یه دوره پسا دکترا را هم به پایان رساندم که احتمالا همین امر بیسوادی من را بیشتر نشان می دهد. یه چیز دیگه که بیسوادی من را بیشتر نشان میده اینه که خیلی از مقالات تک اسمه هست.حسن
  • عضو هیات علمی دانشگاه IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    25 1
    کسی از مسوولین علمی کشور وجود دارد که به این سوال ساده پاسخ دهد؟ اینهمه صرف وقت و انرژی و پول برای بهترین نیروهای فکری کشور جهت چاپ مقاله به چه درد این کشور می خورد؟ کدام انسان عاقلی اینهمه کار بیهوده انجام می دهد و تازه به آن افتخار هم می کند؟ فرض کنید در تعداد مقاله در دنیا اول هم شدیم، این یعنی اینکه از نظر علم و فناوری در دنیا اول هستیم؟ فکر و مغز و استعداد اساتید و دانشجویان نباید برای حل مشکلات کشور به کار گرفته شود؟ پز دادن در دنیا برای تعداد مقاله چه منفعتی برای کشور خواهد داشت؟ در این فضا دلسوزان مایوس می شوند و فرصت طلبان و کسانی که بلدند با زرنگی چگونه خود را بالا بکشند میدان دار خواهند شد.
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    10 2
    این کار در خیلی از پژوهشگاه ها نیز جریان دارد.پرسنل ترجمه می کنند و اسامی رؤسا بایدآورده شود.اکثراً ترجمه کتاب های خارجی بدون مجوز از نویسنده یا ناشر.
  • آرام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    12 11
    نظرات را خواندم متاسفانه به عنوان هیئت علمی با بیش از بیست سال سابقه نطر یک ناشر به عنوان بازده این همه تلاش مورد توجه قرار می گیرد. آیا تا بحال کسی برای نشر کتاب به این ناشرین غزیز مراجعه کرده اند که با چه شرایطی کتاب ها را منتشر می کنند و باید هزار رابطه دا شت تا آقایان راضی به انتشار شود و متاسفانه نهایت امر فقط کتابهایی منتشر می شود که دلخواه ایشان است نه مدرس چند ساله دانشگاه. در ضمن به جای پاک کردن صورت مسئله دانشجویان محترم یکی هم به خودشان نگاه کنند که وقتی استاد راهنما پایان نامه را انتخاب می کنند استادی را انتخاب می کنند که کاری به حضرات نداشته باشد و آنها بتوانند درحین تحصیل تمام کارهای رومزه و شغل ها چند گانه را هم داشته باشند و همیشه از اساتید که سخت گیری می کنند یا نمره ارزیابی
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    10 1
    پایان نامه دانشجویی که جای خودش مورد داریم نتیجه تحقیق ملی را از چاپخانه بیرون کشیده اند و مدیری که سال 84 آمده سرکار ، اسامی مجریان اصلی رو پاک کرده اسم خودشو نوشته و برای تحقیقی که سال 80 انجام شده کلی هم از مسئول بالا دستیش تشکر کرده و با همینها هم رتبه دانشیاری از دانشگاه گرفته
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    18 0
    میدونینن امسال دانشگاه ازاد قراره چقدر دانشجو بگیره.من نمیدونم این همه دکتر واقعا میخوان چیکار کنن.
  • امین IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    15 1
    یکی از دوستان من در یکی از بهترین دانشگا ه های ایران تا الان که دانشجوی ترم اول دوره دکتری دانشگاه هست تونسته 3 تا مقاله در مجلات معتبر داخلی چاپ کنه که بخش آماری اون رو فقط از طریق نرم افزار پینت نقاشی کرده باورتون میشه ؟ جداول آماری رو با اعداد و ارقامش نقاشی کرده و اون مجله فقط به خاطر معروف بودن استاد که اسمش اول مقاله اومده اون مقاله رو چاپ کرده تولید علم بومی رو میبینید
  • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    14 1
    الناس علی دین ملوکهم. وقتی که آقای دارنده مناصب سیاسی کوچک و بزرگ با کتاب سازی و بهره کشی از یکسری دانشجو و محقق بیچاره و محتاج، تنها در یکسال بیش از 50 کتاب در حوزه های گونه گون چاپ می کند و یکی از بهترین ناشران ایران تبدیل به ناشر شخصی این آثار می کندشما از دیگران چه توقعی دارید.
  • یک مدرس دانشگاه IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    19 0
    با سلام دانشجوی دکترا و مدرس حق الساعتی در چندین دانشگاه هستم متاسفانه وضعیت آموزشی و پژوهشی نا امید کننده ای وجود دارد.فارغ التحصیل ارشد جهت مصاحبه دکتری مجبور به چاپ مقالات آی اس آی پولی و بی کیفیت در کشورهایی نظیر پاکستان و هند است که یک هفته ای چاپ می شود که این امر هم باعث خروج ارز از کشور و هم هزینه اضافی بر دوش دانشجو است اساتید راهنما که زمانی را جهت کمک و حتی خواندن پایان نامه دانشجو قرار نمی دهند و اساتید مشاور هم اظهار می نمایند استاد مشاور لزومی ندارد پایان نامه را بخواند در صورتیکه چنانچه نامش بر روی مقاله قرار نگیرد اکثرا دلخور می شوند. کلا روش پژوهش در ایران 4 مرحله دارد. کنترل ای، کنترل سی، کنترل وی و در نهایت کنترل پی
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    8 0
    اینهمه دانشگاههارازیر ورو کردن استادان را اخراج کردن عاقبت اخلاقشم درست نشد؟
  • حسین تبار IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    5 9
    تمام گلایه های دانشجویان به مساله اجبار بر می گرده. اگر واقعا آوردن اسم استاد روی یک کتاب یا مقاله اجباری باشه کار نادرستی است. اما در بسیاری از موارد واقعا کار دانشجو ضعیف است و بدون راهنمایی های استاد کار اصلا قابل چاپ نیست. در بسیاری از موارد هم واقعا دانشجو در به در به استاد التماس می کند که کار مشترک چاپ کنند. در حوزه علوم انسانی شاید کمتر اجبار باشه. به علاوه فراموش نکنیم که تحقیق گروهی هو قواعدی دارد و اگر با این بدبینی صرف بخواهید قضاوت کنید بسیاری از تحقیق های گروهی را باید تعطیل کنید. تعداد زیادی از ترجمه های منتشر شده ی کشور از طریق همین فعالیت های گروهی انجام شده اند. ثانیا در اغلب موارد دانشجویان دکتری این دسته از کارها را به عنوان تکلیف درسی و کلاسی انجام می دهند.
    • حقیقت گو IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      6 0
      چه کسی خواست جلوی کار علمی گروهی را بگیرد؟ اتفاقا درد ما دانشجویان این است که اساتید خودشان را کنار کشیده اند و فقط از دانشجو خروجی می خواهند تا امتیاز خود را بالا ببرند. نمی آیند کنار دست دانشجویانشان بایستند و راهنمایی شان کنند و ببینند چه مشکلاتی وجود دارد البته اگر بتوانند و سوادش را داشته باشند. استاد راهنمای بنده در طول چهار سال مقطع دکتری من یک بار روپوش نپوشید بیاد توی آزمایشگاه وایسه ببینه چکار دارم می کنم. بگه خرت به چند من؟ فقط بلد بود زنگ بزنه آزمایشگاه بگه پس مقاله ات چی شد؟ آخه وقتی امکانات آزمایشگاهت در حد بادبادک هوا کردن نیست، بخواهی مقاله در مورد فضاپیما بنویسی، خوب معلومه لوازم کارت میشه اکسل، فوتوشاپ و ...
  • مظلوم A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    22 0
    در یکی از دانشگاههای مطرح استان خوزستان یکی از استاد یاران با رزومه تقریبا صفر تنها یک مقاله در 21 سال سابقهتمامی دانشجویان دکتری را ملزم به ارائه مقاله به علمی پژوهشی با نام خود میکرد و وقتی که دانشجویان ممانعت میکردند نمرات درس خود را نمیداد که و با نفوذ مانع از برگزاری آزمون جامع می شد طرف تو دو سال دانشیار شد با مقاله های زوری مقاله ها رو حتی یک بار هم نمی خوند و فقط از دانشجو پذیرش مقاله رو می خواست تا نمره درسی رو بده چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 23
    آقای سریع القلم بیجا کرده که می خواهد جلو پشرفت علمی جوانان را بگیرد.
  • عدنان A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    11 0
    قربون دهنت حرف دلمونو زدی همه پولامونو تموم کردن
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    3 0
    کاش علاوه بر کتاب در مورد مقالات هم می نوشتید. دانشجو با هزار خون دل خوردن توی آزمایشگاه کار می کند و مقاله می نویسد و در آخر استاد هم ستاره را روی اسم خودش می گذارد و هم اسم خودش را اول می گذارد در حالی که عرف دنیا این است که کننده کار باید اسمش اول باشد نه مسول مقاله
  • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    10 0
    من به خاطر همین موضوع قید دو نمره مقاله رو زدم. چون فکر میکنم سو استفاده از دانشجوست
  • بی نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    18 2
    بسیاری از اساتید دانشگاه متاسفانه فقط میآیند که یک حقوقی سر ماه داشته باشند و زمان آزاد برای فعالیتها اقتصادیشان. در کار هم به عینه دیده ام اشخاص با مدرک دکترا بسیار پر توقع و کم بازده هستند و به اندازه یک تکنسین کارایی ندارند.
  • بی نام US ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    3 0
    من مخالف هستم، به نظر من راهکار درستی نیست که 10 سال اجازه ندهیم کسی وارد دوره دکتری شود.... چرا باید کسانی که نقشی در این گونه بی اخلاقی ها نداشته و هنوز وارد دوره دکتری نشده اند در این میان قربانی شوند؟ چوب گناه دیگران را چرا باید تازه واردان بخورند؟ با اینکه ضوابط سخت گیرانه تر شود موافقم ولی نه اینکه کسانی که خودشون به دوره دکتری راه پیدا کرده اند، قواعدی وضع کنند که سایرین نتوانند وارد شوند به شدت مخالفم
  • میثم A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    7 1
    سلام .من هم دانشجوی دکتری هستم و با نظرات بیشتر دوستان در خصوص جو نادرست چاپ مقاله وکتاب در دانشگاه موافقم. ولی مقصر اصلی رو البته همراه با برخی از اساتید، سیستم آموزشی و قوانین مربوط به ارتقا می دونم ولی می خوام به این موضوع از یک دید دیگه هم نگاه کنم جامعه ما داره به چه سمتی می ره که مردم نسبت به هم تا این حد دید منفی دارند. شما فردا یک پست در خصوص پزشک ها، بازاری ها ، فوتبالیسا ها ، مهندسین ، هنرپیشه ها و .. بذارید ببنید نظر مردم راجع به اونا چیه . اساتید دانشگاه هم از این قاعده مستثنی نیستند. چیزی که در جامعه ما متاسفانه وجود داره نفرت افراد نسبت به سایر مشاغل به ویژه مشاغل رده بالا هستش . حالا این که مقصر ایجاد این احساس در مردم چیه فکر می کنم مفصل تر از اینکه بشه اینجا بیانش کرد
  • ف A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    5 0
    من چند تا مقاله نوشتم ا زپایان نامه البته هنوز برا داوری نرفتند چون استاد راهنما هیچ کمکی به من نکرد و برام وقت سوزی کرد من هم اسم خودم را اول نوشتم و اسم استاد را هنما را دوم امیدوارم تایید بشن دعا کنید .چون خیلی ناراحت و عصبانی بودم از دست استاد راهنما پایان نامه را که نوشتم گفتم غلطهایم را بگیرد گفت در اصلاحیات غلطهایت را میگویند و باعث شد فقط به خاطر تعدادی غلط نیم نمره کم شود مقاله سه ماه دستش بود میگفت خودم هم رویش کار میکنم بعد سه ماه گفت همینطوری بده چاپ .به نظر شما مانع نمیشه و مشکل در ست کنه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    4 0
    جلال آل احمد به دوره دكترا مي گفت : "دوره بيگاري براي استاد".
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    3 0
    تمام این چیزایی که توی نظرات گفته شد و متن خبر و اظهارات ناشر رو به عینه توی دانشگاه تربیت مدرس تهران که یه دانشگاه تحصیلات تکمیلی هست دارم میبینم البته تقصیر خود دانشجوها هم هست که ارادتبیش از اندازه به استاد نشون میدن و استاد خال میکنه خبری شده من به شخصه ازم اساتید در تربیت مدرس استفاده زیادی کردن و حالا که رسیدم به پایان نامه حتی حاضر نیستن از گرنتی که در اختیارشون قرار میگیره بهم کمک کنن منم یه پایان نامه بسیار سطح پایین و بدون هزینه انجام خواهد داد اعتراضیم بشه میرم پیش رییس دانشکده و اگر اونجام رسیدگی نشد رییس دانشگاه دانشجوها نباید باج به کسی بدن
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    3 0
    کتاب من رو تو دانشگاه علوم و تحقیقات دزدین و زحماتم هدر رفت. بالاخره یکی هم شد که درد دل من رو بنویسه. مشکل از دانشگاه و تیم تاییدیه هستش که قوانین مزحکی دارن. مثلا دانشگاه ما اگه کتاب ترجمه کنی و داوری هم بشه باز با دانشجو قرارداد نمی بنده. فقط با استاد چرا؟ مگه داوری نشده؟ تو اروپا ملت بافرهنگ و معصوم نیستن. دلیل درستکاریشون اینه که راه های خلاف بسته است اونجا
  • من A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    12 0
    وقتی یه استاد تمام فکر و ذکرش خرید تبلت برای دختر 3 سالشه وقتی 30 از اینور و30 دقیقه از اونور کلاس را میزنه برسه به کار شرکتش وقتی از 60 دقیقه باقی مونده 30 دقیقه را با تلفن حرف میزنه وقتی باید 10 بار بری دانشگاه تا ی بار استاد راهنما را ویت کنی و ............ دیگه حرفم نمیاد خسته شدم راستی بیگاری گشیدن نگفتم چون دیگه عادی شده . تعجب اینجاست بعضیا افتخار میکنن استاد ازشون بیگاری میکشه
  • رضا A1 ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    1 5
    همه جای دنیا همین است. ۹۵٪ کار را دانشجو باید انجام بدهد و استاد وارسی نهایی رو انجام می دهد. وظیفه استاد تحقیق پا به پای دانشجو نیست. چون این علوم در ایران جدید هستند مشکلاتشان هم جدید هستند. مثلا در کشورهای توسعه یافته کسی مقاله پولی بدهد جایی مثل هینداوی بیش از اینکه مقاله برایش سود داشته باشد خودش و سابقه علمی اش رو نابود کرده.
  • saeed US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    7 0
    به چشم دیدم اساتیدی و که اول ترم اومدن با یک کتاب به فرمت پی دی اف به هر دانشجو ده ، بیست صفحه دادن واسه ترجمه اونم واسه به اصطلاح پروژه کلاسی اخر ترمم ترجمه رو تو قالب ورد از دانشجوها گرفتن و ترم بعد شدن مترجم کتاب
  • دانشجو IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    11 0
    ب عنوان یه دانشجوی دکتری عمومی ک خیلی از دست این سیستم و اساتید کشیده فقط می خوام بگم: ايام به كام مردم بي هنر است در دامن احمق است،گر سيم و زر است بيچاره تر ان كه دانشش افزون است خوشبخت ترانكه كله اش پوك تر است