درباره گرافیک خبری و اطلاع رسان چه می‌دانید؟

کتاب گرافیک خبری و اطلاع رسان نوشته یونس شکرخواه و مریم سلیمی توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «گرافیک خبری و اطلاع رسان» که به گفته ناشر نخستین منبع فارسی زبان منتشر شده در ایران است، به تازگی توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در 260 صفحه و به قیمت 15 هزار تومان منتشر شده است.

این کتاب که مقدمه آن توسط کامران افشار مهاجر نگاشته شده، در پنج فصل مختلف (به همراه پیوست‌ها)، به معرفی دقیق و کامل از دو گرافیک اطلاع رسان و خبری و کاربرد آنها پرداخته است.

در فصل اول این کتاب، به بررسی رابطه بین رسانه و گرافیک، در فصل دوم به ذکر تفاوت بین اطلاع و خبر و نیز چگونگی ارائه اخبار و اطلاعات در رسانه ها، در فصلهای سوم و چهارم در خصوص گرافیکهای اطلاع رسان و خبری، مفاهیم، انواع، پیشینه (در جهان و ایران)، ویژگیها، تفاوتها، فرآیند، نکات مهم در تهیه و تولید آنها و در فصل پنجم، به تبیین کاربرد و الزامات تهیه و تولید گرافیکهای خبری و اطلاع رسان و نیز طرح پیشنهادهایی برای افزایش کاربرد و بهره گیری از آنها به ویژه در ایران پرداخته شده است. بخش پیوستهای این کتاب نیز به معرفی دانشگاه ها، مراکز و انجمنها، کتابها، سایتها و نمونه های موفق مرتبط با حوزه گرافیک اطلاع رسان و خبری اختصاص یافته است.

از جمله مزیت‌های این کتاب که با اهداف علمی، آموزشی و کاربردی تألیف شده، بهره گیری آن از جدیدترین منابع لاتین اعم از چاپی، دیجیتال، وب و به زبانهایی چون اسپانیایی و انگلیسی است.

از دیگر مزیت‌های کتاب گرافیک خبری و اطلاع رسان، طرح دیدگاههای نظری نوین و نیز آرای صاحبنظران جهانی از طریق انجام مصاحبه اینترنتی در حوزه گرافیک اطلاع رسان و خبری است. همچنین به سبب محدودیت منابع فارسی (اعم از رساله پژوهشی، مقاله، کتاب و...) در حوزه مذکور، این نکته نیز در بهره گیری از این کتاب، یک مزیت به حساب می آید.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =