شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران به زودی پخش یک مجموعه داستانی را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این مجموعه که با رویکردی مستند - داستانی ساخته شده، «قصه‌های من و مامانم، و من و بابام» نام دارد. کارگردان و تهیه کننده این مجموعه بیژن شکر ریز است.

مریم شرافتی مدیر روابط عمومی این مجموعه مستند - داستانی می‌گوید که «این مجموعه 52 قسمتی محصول گروه کودک و خردسال شبکه دوم سیماست و در آن مخاطب شاهد روایت‌های کودکان از مشاغل پدر یا مادرشان هستند.»

به گفته او، در این مجموعه به نوعی شغل پدران و مادرام روایت می شود تا نشان داده شود که شأن و کرامت پدران و مادران به شغل آنها نیست بلکه به ذات انسانی آنهاست.»

شرافتی افزود:«هدف شکرریز از تهیه این مجموعه یادآوری این نکته است که انسان‌ها به مشاغل ارزش و اعتبار می‌بخشند و نه مشاغل به آن‌ها. این مجموعه با آنکه روایت ساده‌ای  دارد به هیچ عنوان لحن نصیحت گونه ای ندارد و آنچه که آن را جذاب‌ترکرده این است که کودکان راوی هستند. دوربین به جای نگاه و چشم راوی است و راوی در این مجموعه با ساختار مستند- داستانی کودکان هستند. این نوع روایت کودکانه می تواند کنجکاوی همسن و سالان و چه  بسا بزرگترها را نیز برانگیزد.»

برای ساخت این سریال 52 لوکشین از شمال تا جنوب و از  شرق تا غرب تهران انتخاب شد و حتی برای قسمت‌هایی لوکشین‌هایی خارج از تهران مثل کاشان مورد استفاده قرار گرفته‌است. زمان هر قسمت این سریال بین 10 تا 15 دقیقه است و هر قسمت یا هر قصه نام مجزایی دارد. این مجموعه، قصه‌های خانواده است و در حقیقت قصه‌ زندگی است.

عوامل تولید این مجموعه عبارتند از طراح: علی زارعان، نویسنده متن: فاطمه یاسینی و گروه نویسندگان، تصویربردار: مسلم تهرانی، صدابردار صحنه: هادی ساعدمحکم، تدوین و صداگذار: ناصر عبد‌رضایی- سمیرا غلام‌زاده، طراح صحنه و لباس: رضا شیرازی،              گریم: زهرا ابراهیمی، موسیقی: بهنام صبوحی،  برنامه‌ریز و منشی صحنه: اعظم پالندی، دستیار اول کارگردان: علیرضا افراز، عکس: حسن شجاعی، مدیر تولید: شهرام صمدزاده، تیتراژ، وُله و پوستر: شهرام شیرازیان، آنونس: فرهاد احمدزاده، صداپیشگان: مینا گلپایگانی، حسین شمس، روابط عمومی و امور رسانه‌ای: مریم شرافتی، تهیه‌کننده و کارگردان: بیژن شکرریز   

5757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =