خانه ملت نوشت:

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداو سیما با تاکید بر اینکه اصلاحات انجام شده در قانون اداره صداو سیما رییس سازمان در مقابل شورای نظارت را پاسخگو می کند، گفت: رهبری هم بارها تاکید کرد درباره اداره صداو سیما من فقط حکم می دهم و نظارت باید به عهده شورای نظارت باشد.
سید رمضان شجاعی کیاسری درباره موثر نبودن نظارت شورای نظارت بر صداو سیما، با اشاره به اینکه در شورای نظارت از هر قوه دو نفر عضو هستند، گفت: قانون صداو سیما و شورای نظارت در حال حاضر قانون لازم الاجرایی نیست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب گفت: در قانون اداره صداو سیما این نقص اصلاح شده و به زودی در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

او گفت: اصلاحات انجام شده در این قانون، رییس سازمان را در مقابل شورای نظارت پاسخگو می کند.

به گفته این عضو شورای نظارت بر صداو سیما بر اساس اصلاحات انجام شده ، شورای نظارت می تواند به رییس سازمان صداو سیما تذکر دهد و اگر رییس سازمان به تذکرات شورا گوش نکند کارت زرد خواهد گرفت ضمن اینکه به دفتر رهبری اعلام تخلف خواهد شد.

شجاعی کیاسری دراین باره که آیا اصلاح صورت گرفته مغایر قانون اساسی مبنی بر این که رهبری بر سازمان صدا و سیما نظارت می کند ، نیست ، گفت: این اصلاح مغایر قانون اساسی نیست و رهبری هم بارها تاکید کرده اند که درباره اداره صداو سیما من فقط حکم می دهم و نظارت باید به عهده شورای نظارت باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: تا به امروز شورای نظارت بر صدا و سیما سازوکار قانونی نداشت اما با اصلاح انجام شده سازوکار پیدا کرده و با این اصلاحیه دست شورای نظارت برای ضمانت اجرایی نظارت باز می شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس درباره کیفیت برنامه های صداو سیما و کپی برداری از سریال های خارجی، گفت: اینکه خلاقیت در ساخت برنامه های صداو سیما نیست را قبول دارم ،اما اقتباس ایراد ندارد.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    9 3
    اقتباس بله، ولی با رعایت حقوق مؤلف و اعلام رسمی این اقتباس نه به صورت دزدکی...
    • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      2 3
      وقتی قانونش وجود نداره هیچ اجباری به ذکر ماخد نیست.
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    6 2
    جدا از اقتباسی بودن قصه فیلم خوشحالم که سریالی ساخته شد که بعد از خانه سبز ،یه کم عاشق بودن رو به مردم نشون میده
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    2 0
    ما هم نگفتیم اقتباس ایراد داره. دزدی مشکل داره