روزنامه دیلی میل از ترزا می وزیر کشور بریتانیا برای احراز پست نخست وزیری این کشور حمایت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه دیلی میل اعلام کرده است که ترزا می وزیر کشور بریتانیا تنها نامزد حزب محافظه کار است که شایستگی لازم برای احراز پست نخست وزیری این کشور را دارد. 5 نفر برای احراز این سمت از سوی حزب محافظه کار معرفی شده اند.

روزنامه دیلی میل که مخالف اتحادیه اروپا است، در مطلبی نوشته است: این روزنامه معتقد است که ترزا می شایستگی ها ، تجربه و موقعیت لازم را برای متحد کردن کشور و حزب در اختیار دارد.

روزنامه دیلی میل با شمارگان 1.5 میلیون نسخه، دومین روزنامه پرفروش بریتانیا پس از سان به شمار می رود.

دیلی میل افزود: در زمینه جدیت و عزم و پشتکار برای اجرای برنامه های سیاسی، ترزا می تا حدی خاطرات دوره مارگارت تاچر را زنده می کند.دیگر نامزدهای حزب محافظه کار برای احراز پست نخست وزیری عبارتند از مایکل گوو، لیام فاکس، استفن کراب آندریا لیدسوم هستند.

52 درصد مردم بریتانیا در این همه پرسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است که قصد دارد در اکتبر از این سمت استعفا دهد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که مردم بریتانیا در همه پرسی اخیر از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =