ایرنا نوشت: 'مارک تونر' معاون سخنگوی وزیر خارجه آمریکا داشتن هرگونه اطلاعات در مورد محل دقیق هدف قرارگرفتن 'ملااختر محمد منصور' رهبر طالبان را رد کرد.

به گزارش روزنامه الکترونیکی دوان «dawn‌» پاکستان، وی در پاسخ به این سئوال که خودروی حامل رهبر طالبان در کدام طرف مرز پاکستان و افغانستان مورد هدف قرار گرفت؟ گفت: اطلاعی از محل دقیق این حمله ندارم و نمی توانم در مورد محل دقیق آن اظهارنظر کنم و تنها می توانم بگویم که این حمله در کدام طرف مرز صورت گرفته است.

وقتی از وی پرسیده شده که پاکستان مدعی است که این حمله در خاک این کشور صورت گرفته ؛ پاسخ داد: دولت پاکستان فقط می تواند به نمایندگی از خود حرف بزند و من قصد ندارم در مورد ادعاهای آنها تردیدی ایجاد کنم و اطلاعاتی که من در دست دارم و آن را به اشتراک گذاشته ام این است که این عملیات در منطقه مرزی افغانستان و پاکستان بوده است.

تونر گفت: آمریکا به حملات خود علیه تروریست ها که تهدیدی آشکار برای نیروهای آمریکایی هستند ؛ ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: ما به طور قطع به تمامیت ارضی پاکستان احترام می گذاریم اما همانطور که پیش از این نیز گفته ام، ما به حملاتمان برای ازبین بردن تروریست هایی که به طور فعال به دنبال برنامه ریزی و هدایت حملات علیه نیروهای آمریکایی هستند ؛ ادامه می دهیم.

'ملا منصور' سرکرده طالبان افغانستان شنبه شب گذشته در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در نزدیکی کویته در بلوچستان کشته شد.

دولت پاکستان بارها حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را به خاک این کشور محکوم کرده و ان را نقض حاکمیت ملی می داند و حمله به منطقه بلوچستان را خط قرمز خود اعلام کرده و آن را در سال 2010 به آمریکا اطلاع داده است.

تونر گفت که دولت آمریکا به گفت وگو با پاکستان در مورد نحوه همکاری با این کشور برای ریشه کن کردن این سازمان تروریستی و استفاده از حاک پاکستان برای حمله به آنها ادامه خواهد داد.

وی گفت: این حمله، پیام روشنی به تمامی افرادی است که شهروندان آمریکایی و مردم افغانستان را هدف قرار می دهند و آنها هیچگاه در امان نخواهند بود و بهترین گزینه برای طالبان این است که از راه مسالمت آمیز به دنبال حل مناقشه باشد.

وی در مورد این سئوال که آیا طالبان پس از قتل رهبر خود به مذاکرات صلح با دولت افغانستان ادامه می دهد؛ گفت: این فرصتی برای آنها برای انتخابی واضح است.

وقتی از وی پرسیده شد که آیا آمریکا از این حمله انگیزه سیاسی نیز داشته گفت: دلیل اصلی این حمله از بین بردن افرادی بود که فعالانه علیه نیروهای آمریکایی و افغان در منطقه عملیات می کنند.

تونر افزود: طالبان به معنی واقعی شکست خورده چرا که این گروه زمانیکه آماده حمله علیه اهداف خود از جمله نیروهای آمریکایی و افغانی می شود و مورد هدف قرار می گیرد نشانگر این است که این گروه در امان نیست.

وی گفت: حمله هواپیمای بدون سرنشین این پیام را برای طالبان داشت که آنها با رویه فعلی آینده ای ندارند و برای اینکه آنها در آینده افغانستان تاثیرگذار باشند باید از راه مسالمت آمیز وارد شوند.

وی افزود: یک راه برای طالبان وجود دارد و آن اینکه با دولت افغانستان به گفت و گو بنشینند و ما تشویق می کنیم که از دولت وحدت ملی حمایت کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =