مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت از این شرکت به عنوان فراهم آورنده اصلی Core مرکزی شبکه مخابراتی ایران، یاد کرد و افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه تامین شبکه Backbone را بر عهده دارد و در واقع بستر اصلی تمامی اپراتورهای ثابت و سیار داخلی، منطقه ای و بین المللی را فراهم می کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس خسروی که به عنوان سخنران ویژه کنفرانس ظرفیت اوراسیا 2015 ترکیه در جمع نمایندگان کشورهای این منطقه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: استقبال جمعیت جوان و بازار فعال مخابراتی ایران از اینترنت با ظرفیت بالا و کیفیت سرویس خوب، زمینه لازم جهت رشد و توسعه زیرساخت های ارتباطی در این کشور را فراهم کرده است.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص سیاست های توسعه ای شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش برای ارتقا ظرفیت اینترنت بین الملل از 2T به 8T تا سال 2017 و 16T تا پایان سال 2020 برنامه ای است که در این شرکت تدوین شده است .

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: توسعه شبکه برای افزایش ترانزیت بین الملل از 300G به 20 T در 2017 و30T تا سال 2020 راپیش بینی کرده ایم .

وی با تاکید بر این نکته که هیچ محدودیتی پیش روی شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارد، تصریح کرد: این شرکت از هرگونه مشارکت بین المللی در این عرصه استقبال می کند.

مهندس خسروی درخصوص تاثیر تنظیم مقررات بر آینده ICT کشور گفت: اجرای سیاستهای خصوصی سازی از یکسو و باز شدن فضای تجاری جهانی ایران در دوران پس از تحریم از سوی دیگر، زمینه مناسبی برای سرمایه گذاریهای خارجی در بخش مخابرات و ارتباطات ایران فراهم می کند.

وی مشارکت در پروژه های توسعه خدمات مخابراتی در سطح ایران و منطقه را از جمله اولویتهای شرکت ارتباطات زیرساخت دانست که نقش ویژه‌ای در افزایش رشد اقتصادی کشوربازی می کند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص استراتژی ایران برای ورود به بازار مخابراتی منطقه اوراسیا تصریح کرد: خرید و فروش ظرفیت ارتباطی، ارائه و خرید سرویس با کیفیت و قیمت مناسب، استراتژی اصلی ایران در این بازار است.

مهندس خسروی مشارکت در کنسرسیوم های بین المللی برای ارائه خدمات در سطح بین الملل ،ترانزیت ارتباطات مخابراتی منطقه مشابه با پروژه EPEG ،توزیع محتوا در ایران و منطقه CDN، ارائه خدمات Host و Telehosting را از دیگر شیوه های حضور ایران در بازار ارتباطات بین الملل اعلام کرد.

وی درخصوص تلاش ترکیه برای تبدیل شدن به مرکز اصلی ترانزیت ارتباطات بین الملل منطقه گفت: سیاست ما در عرصه مخابرات و ارتباطات منطقه بر اصل تعامل با تمامی شرکای تجاری و مخصوصا کشورهای هم مرز و همسایه بنا شده است.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه موقعیت ترکیه و ایران در کنار یکدیگر برای ترانزیت ترافیک اروپا به آبهای آزاد جنوب و اتصال به شبه قاره هند و چین، امتیازی بزرگی است، همکاری بیشتر این دو کشور را موضوعی پر اهمیت و استراتژیک برای توسعه ارتباطات منطقه و بین الملل دانست.

کنفرانس ظرفیت اوراسیا 2015 ترکیه با هدف افزایش ظرفیت انتقال بین الملل کشورهای آسیایی اروپایی هفتم و هشتم مهر ماه در استانبول برگزار شد که در آن مدیران ارشد شرکت های مطرح مخابراتی جهان شرکت داشتند.

این کنفرانس همه ساله با تمرکز بر کسب و کار و با هدف تبادل خدمات ارتباطی در سطح ملی منطقه ای و بین المللی و ایجاد فرصت های جدید مبادلات تجاری ارتباطی به صورت دوره ای در کشورهای مختلف منطقه برگزارمی شود.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    73 0
    لاف در غربت زده است وگرنه مسخره ترین شرکت ای تی دنیا است این شرکت زیر ساخت ما
  • ایرانی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    67 1
    به ایشان اینترنت پشت فیلتر رانشان می دهند و به مردم خودمان اینترنت فیلتر شده. راستی ایشان تعجب نکردند اینترنت ,حجمی فروخته می شود؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    61 1
    خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    35 0
    دروغ نگفته . ایران سرویس خوبی به کشورهای همسایه مثل ترکیه ، عراق و آذربایحان می ده...فیلترینگ هم نداره ...آما سرویس داخلی همیشه مشکل داره...
  • بی نام TR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    12 19
    من خودم چندین ساله در ترکیه زندگی می کنم یکی از بدترین اینترنتهای دنیا تو ترکیه است خوشا روزهایی که تو لندن زندگی می کردم بجای ترکیه اگر توانایی دارید با کره جنوبی رقابت کنید که استارت دگرگونی اون با آغاز جمهوری اسلامی همراه بوداونها کجا ما کجا......
    • بی نام GB ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      21 1
      هر چی باشه از ایران خیلی بهتره...در ترکیه الان اینترنت گیگابیتی ارایه میشه...البته نه همه جای ترکیه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    26 0
    در تركيه هتلمان اينترنت رايگان داشت وانجا دلم براى خودمان وچيزى كه به عنوان اينتر نت پر سرعت و با اين هزينه به ماغالب مى كنند سوخت،واگذارشان به خدا،
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    27 0
    ..... تا کی ......؟ اصلا شما میدونی اینترنت چیه؟
  • علی GB ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    23 0
    اینترنت زغالی شما هر روز قطع میشه هر اپراتوری مشکلاتش رو به زیر ساخت ربط میدن باز حرف از افزایش پهنای باند و برداشتن محدودیت خدمات میزنید عقب موندگی تا کی آخه این مدیران و کارشناس های به اصطلاح متخصص شما چند کلاس سواد دارن
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    11 2
    اپلیکیشن بی تاک هم فیلتر شد. با آی پی ایران وصل نمیشه.
  • یاسر RO ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    17 0
    واقعا نمیدونم چی بگم... واقعا نمیدونم ایشون واقعا منظورش اینترنت ایران بود ؟؟؟؟ منظورش از اینترنت خوب اینترنت 10 مگ نامحدود با قیمت نجومیه ؟؟؟؟؟؟ :|
    • یاسر RO ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      13 1
      الان یکی دو ماهه مخابرات با آی پی رومانی وصل میشه اول آی پی با 89 شروع میشه :| خیلی مسخره اس کلا آی پی های مخابرات اینه اولشون با 2 یا 5 یا 89 وصل میشن ولی دیگه 2 کم وصل میشه بیشتر 5 ولی جدیدا بیشتر 89 که واسه رومانیه
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    22 0
    به امید .....نابودی اونهایی که اینترنت و دولا پهنا با مردم حساب می کنن
  • مهدی A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    17 0
    در مورد اینترنت حجمی هم چیزی می گفتین.. خنده دار ترین اینترنت دنیا در شرایطی که همه جیز ابری شده..
  • امیر A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    7 0
    خیلی کیفیت اینترنت بین الملل در ایران خوبه ترانزیتم می کنید ؟
  • مشترک اینترنت مخابرات جماران A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    3 0
    اینترنت مخابرات یعنی عوام فریبی در ماه سی چهل تومن با قبض تلفن میاد دریغ از استفاده از ان حتی به اندازه 500 مگابایت خواهشا یک زنگ بزنید 2020 مخابرات همیشه قطعه قطع هم نباشه یک جواب تکراری و بی معنی از طرف اپراتور که دست ما نیست و ......خدا وکیلی این پولها خوردن داره
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 0
    سلام اکثرا" برای ما اردبیلیها هم سرعت اینترنت کم شده سه ماهه 12 گیگ خریداری کرده بودم یه ماه و نیم گذشته و حدود 6/3 گیگتا یک هفته پیش موجود بود که در عرض یه هفته صفر شد دردمان را به کی بگیم؟