معاون طرح و برنامه سازمان تعزیرات حکومتی از برخورد با متخلفانی خبر داد که مخلوطی از آب، اسیدسولفوریک و گوگرد را به نام «آبلیمو» تحویل مردم می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، مجید سجادی پناه صبح امروز در برنامه "روز از نو" رادیو اقتصاد با موضوع اعتماد و دستگاه های نظارتی گفت: امروز سرمایه اجتماعی در کنار سرمایه اقتصادی و سرمایه انسانی بخشی از ثروت ملی به حساب می آید و هرچه سرمایه اجتماعی جامعه ای بیشتر باشد، آن جامعه ثروتمندتر خواهد بود.

معاون فناوری، طرح و برنامه سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شاه کلید سرمایه اجتماعی، اعتماد ملی است و خود اعتماد ملی کلید استقرار جامعه مدنی است و امروز اعتماد ملی به عنوان دارایی در کشور در نظر گرفته می شود و قطعا شعار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عنوان دولت و ملت، همدلی و هم زبانی در سایه اعتماد ملی به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی منبع حل مشکلات در شرایط بحرانی است، اظهار داشت: خبررسانی شفاف و دقیق و مستمر موجب افزایش اعتماد عمومی است بنابراین خدمات دستگاه های دولتی باید به مردم اطلاع رسانی شود.

سجادی پناه در مورد عملکرد این سازمان به منظور اعتمادسازی در میان مردم گفت: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان مبارزه با تخلفات اقتصادی است و در واقع یک سازمان قضایی کوچک در دل دولت است و خدماتی را در 3 حوزه صلاحیتی خود انجام می دهد که منجر به افازیش اعتماد عمومی است.

وی رسیدگی به تخلفات بهداشتی را نخستین صلاحیت این سازمان عنوان کرد و گفت: در حوزه تخلفات بهداشتی اخیرا با متخلفانی برخورد کردیم که 10 تن آب را با 4 لیتر اسیدسولفریک و گوگرد مخلوط می کردند و به عنوان آبلیمو به فروش می رساندند و یکی از شرکت های تولیدکننده معروف را 900 میلیون تومان جریمه کردیم.

معاون فناوری، طرح و برنامه افزود: یک کندوی عسل به طور طبیعی 3 تا 14 کیلو عسل دارد اما افرادی سودجو با تزریق شکر به کندوی عسل حدود 80 کیلوگرم از کندو عسل برداشت کرده بودند که با این فروشندگان عسل تقلبی نیز برخورد کردیم.

وی گفت: موضوعات مهم دیگری نیز همچون برخورد با تولیدکنندگان روغن زیتون با تفاله زیتون و پارافین خوراکی و تخلفات لوازم آرایشی و بهداشتی نیز وجود دارد که سازمان تعزیرات حکومتی در کنار مردم است و به این موارد رسیدگی می کند تا مردم به حق واقعی خودشان برسند.

سجادی پناه دومین صلاحیت این سازمان را مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد و گفت: در برخورد با قاچاقچیان در واقع از تولیدکنندگان حمایت می کنیم چرا که قاچاق کالا، تولید سرمایه داران داخلی که سرمایه خود را برای اشتغال مردم به کار گرفته اند، هدف قرار می دهد.

وی افزود: در این خصوص سال گذشته 67 هزار و 500 پرونده در سراسر کشور به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است که حدود 1150 میلیارد تومان متخلفان را جریمه کرده ایم.

معاون فناوری، طرح و برنامه سومین صلاحیت این سازمان را رسیدگی به تخلفات کالا و خدمات مطرح و تصریح کرد: در سال گذشته 670 هزار پرونده کالا و خدمات در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفته است که بیشترن فراوانی تخلف مربوط به گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت بوده است.

وی افزود: تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه های نظارتی با 10 درصد جایگاه داران متخلف به دلیل فروش اکتان تقلبی، کم فروشی و هوا فروشی برخورد کرده است یعنی این سازمان با همکاری 3 هزار و 400 بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت، 1 هزار و 400 بازرس اتاق اصناف کشور، بازرسان وزارت بهداشت، شرکت نفت، سایر دستگاه های کاشف و نیروی انتظامی به دنبال حفظ قوق شهروندی مردم است تا اعتماد مردم به حکومت روز به روز بیشتر شود.

سجادی پناه در ادامه این برنامه گفت: مردم می توانند شکایت های خود را از طریق تماس با شماره های 124 و یا 09651 و ارسال پیامک به سامانه پیامکی 30009651 و یا اعلام شکایت در سایت تعزیرات حکومتی اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه خسارت به شکایت کنندگان تعلق می گیرد یا خیر، اظهار داشت: پرونده های تعزیرات حکومتی به دو صورت شاکی خصوصی و اعلام گزارش ست که در پرونده های دارای شاکی خصوصی متخلف به پرداخت جزای نقدی و حق شاکی محکوم می شود اما پرونده هایی که تنها اعلام گزارش تخلف انجام شده است طبق قانون متخلف به پرداخت جریمه در حق صندوق دولت محکوم می شود.

سجادی پناه در مورد پرداخت حق شاکی در تعزیرات حکومتی گفت:در سال گذشته 760 میلیون تومان خسارت مردم را از اصناف متخلف دریافت و به حساب آنها واریز کرده ایم.

وی افزود: همچنین در پرونده ای مربوط به یکی از شرکت های خودرو سازی با بیش از 12 هزار نفر شاکی خصوصی که فعالیتش منجر به ضرر و زیان مردم شده بود، توانستیم 156 میلیارد تومان معادل 13 میلیون تومان برای 12 هزار نفر از شاکیان دریافت و به آنها پرداخت کردیم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    51 0
    همه چي شده دزدي ديگه وجداني نيست
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    38 0
    خدايا ازت ممنونم.... درسته كه داريم انواع بيماريها رو با اين خوراكي هاي تقلبي به جون ميخريم و كيفيت و كميت زندگيمون به لطف اين متقلبين كوتاه شده... ما كه عملي در خور ذات مقدست نداريم اما به خاطر حقي از ما كه روز قيامت بر گردن اين نانجيب ها ميذاري ازت ممنونم....
  • حميدرضا IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    37 0
    چه خبره تو اين مملكت . . . . .
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    42 0
    تولید کنندگان محصولات غذایی تقلبی جرمشون از قاچاقچیان مواد مخدر هم بیشتره و باید دستگیر و بلافاصله اعدام بشن .
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    51 0
    چرا اسامی این شرکت های متقلب رو نمیگین؟ خیلی زشته به خدا
    • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      7 0
      اول با این شرکت ها مذاکره میشه. اگه دو طرف بر سر مبلغ موافقت کردن که هیچ اگه نه اونوقت مثل آب معدنی دماوند اسمشونو میگن. البته اگه دوباره توافق شد که باز اعلام میکنند که اون شرکت استاندارها رو کسب کره و مثلا ایزو یا پیزو یا نمیدونم یه چیزی سر هم میکننند و ماست مالی میشه.
    • ایرانی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      18 0
      برادر / خواهر من این چه سوالیه اگه اسم شون اعلام بشه که دیگه قضیه دریافت پول منتفی میشه اعلام نمیکنن تا طرف مشکل رو با پرداخت حلال مشکلات حل کنه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    2 0
    یعنی اسم ان شرکتهای متفلب باارزش تر از جان مردم است که نام انها را اعلام نمی کنید؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    2 0
    اين سيستم جريمه بشدت فساد انگيز است . جريمه بنفع كي . بايد اين جريمه به خريداران و متضررين پرداخت شود نه بنفع دولت .
  • کوروش درخشان A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    بنطر من ، وزارت بهداشت باید کلیه کالاهای دارویی و غذایی اعم از وارداتی و تولیدی داخلی را ملزم به نصب برچسب هولوگرام دار سریال نامبر ده رقمی جهت امکان استعلام پیامکی اصالت کالا نماید.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    1 0
    خدارو شکر حداقل آب توش بوده
  • محمد رضا EU ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    1 0
    هی میریم دکتر میگیم چرا زخم معده شدیم اونوقت...900 میلیون جریمه نمیخاد بکنی دره کارخانه رو ببند خبرم که نظرای منو کلا چاپ نمیکنه
  • سارا IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    یعنی چی ؟ چرا اسم شرکت ها رو به مردم نمیگید؟ پس دستتون با هم تو یه کاسه ست؟؟ باید ممردم بدونند حق مردمه....
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    ما چند ساله که کارمون دراومدهآبلبمورب گوجهسن ایچ آلبالو انواع مربا و ترشیجات و حتی خشکبار را در خانه درست میکنیم سوسیس کالباس و کنسرو هم ممنوع شده
  • ... ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    2 0
    آقاجون اعدام فقط اعدام-يكيشون اعدام بشه بقيه غلط ميكنن تكرار كنن كه با جونه مردم بازي كنن.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    4 0
    جریمه کردیم باید اسامی اعلام میشد مردم از این محصولات پرخطر استفاده نکنند.
  • فرید A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    2 0
    آقای سجادی میدونی اسید سولفوریک چیه یا فقط اسمش رو شنیدی مرد حسابی طرف اسید رو با آب مخلوط کرده تو بازار توزیع کرده مردم هم نمیدونن میخرن و مصرف می کنن تازه جنابعالی با افتخار میگین جریمه اش کردیم.این جنایتکاررو باید به مقامات قضایی معرفی کنین تا حسابشو بزارن کف دستش تا عبرتی برای بقیه بشه که دیگه از این غلطها نکنن.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    4 0
    بايدبهداشت وتعزيرات پاسخگوباشند وبازديدهاساليانه وبااطلاع قبلي نباشد بايدبازديها همه روزه وسرزده باشد وثانيا وقتي ببينم روي شيشه آبليموياآبميوه مثلاقيمت براي مصرف كننده 11200باشدوتوبعضي مغازه 800 تومان ويابعضي بسيارگرانتر بفروش برسه علت چيست چراتعزيرات برخورد قاطع نمي كند واقعااگرگران توليد ميشه بايدقيمتش گرون باشه وبه قيمت تمام شده عرضه بشه واگرارزانترتوليدميشه چرادرجلوچشم تعزيرات وبهداشت اينقدرروي جنس بكشندفكرهزينه هاراالكي حساب ميكنند والكي قيمت گذاري ميشه واوناتاييدميكنند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    11 0
    می فرمایند شرکتی را 900 میلیون جریمه کرده ایم یعنی که چه . مثل اینکه فقط پول در آوردن مطرح است . پس جان انسانها چه شد اعتماد در جامعه چه شد. اینها مفسد الارض اند. جریمه کردن یعنی شریک ذزد بودن. بلافاصله باید بسته شوند و به جرم فساد در جامعه محاکمه شوند. به اینان نباید فرصت کار دوباره داد تا همه بدانند و تکرار نشود.
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      4 0
      خود شما رو که انقدر دیر عمل کردید چقدر باید جریمه کرد؟
  • کیوان IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    1 0
    شرکتی که اسید سولفوریک و گوگرد داده مردم بخورن فقط 900 میلیون تومن جریمه شده،احتمالا چند برابرشم سود کرده بوده دیگهزندانی،خدای نکرده اعدامی
  • علی RO ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    باید برای متغلبین صنایع غذایی اشد مجازات بگزارند.کار اینها مصداق جنایت علیه بشریت است