ایرنا نوشت: پایگاه خبری صعده پرس یمن روز چهارشنبه نوشت: کله شقی و سبک سری های بچه گانه شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در اداره حکومت، صدای اعتراض مردم و خانواده سلطنتی را درآورده است.

این پایگاه خبری به نقل از یک نسخه از نامه اعتراضی شخصیت ها و سران بزرگ خانواده سلطنتی آل سعود که در روزنامه انگلیسی ساندی تایمز منتشر شده نوشت: تصمیمات بچه گانه و دور از منطقی که محمد بن سلمان فرزند سلمان بن عبدالعزیز پادشاه کنونی عربستان از جمله در حمله به یمن گرفته موجب انتقادهای شدیدی از داخل قصر شاهی شده و آنها بن سلمان را به کله شقی سیاسی و افراط گرایی در سیاست خارجه و داخل متهم کرده اند.

نامه انتقادی بزرگان خانواده سلطنتی آل سعود، محمد بن سلمان را شخصی با عیوب بزرگ شخصیتی و نامناسب برای عهده داری پست های بالای حکومتی ذکر کرده است.

در این نامه جانشین ولیعهد عربستان به سبک سری و کله شقی جوانی خطاب شده که همین خصوصیت وی منجر به تصمیم گیری برای حمله هوایی به مردم بی گناه یمن شده است.

آنها معتقدند که حمله عربستان به یمن در زمانی که قیمت نفت به کمترین سطح جهانی خود کاهش یافته بود یک سبک سری و بی عقلی بود که تاکنون به برداشت بیش از 73 میلیارد دلار از دارایی های عربستان در خارج و بروز کسری بودجه شده است.

رسانه های خبری جهان اخبار متفاوتی را از میزان کسری بودجه دولت عربستان در اداره این کشور منتشر کرده و دلیل آن را نیز استیلای محمد بن سلمان بر اداره امور کشور می دانند که از تجربه و شخصیت مناسب برای اداره حکومت برخوردار نیست.

برخی شخصیت های مخالف سعودی در خارج از این کشور از جمله شخصی معروف به 'مجتهد' نیز می گوید که محمد بن سلمان که به واسطه پدرش به منصب ولیعهدی رسید از همان ابتدا برای دستیابی به میلیاردها دلار ثروت به تصاحب شرکت آرامکو مبادرت ورزید.

آرامکو شرکت ملی نفت عربستان است که این شرکت، از لحاظ مالکیت ذخایر (نفت و گاز) به عنوان یکی از با ارزش ترین و ثروتمندترین شرکت های جهان محسوب می شود.

این مخالف سعودی همچنین از اختلاف شدید بین محمد بن نایف ولیعهد عربستان با محمد بن سلمان خبر داد چرا که محمد بن نایف به خوبی می داند از سوی محمد بن سلمان که بواسطه پدرش مسوولیت های مهم ارتش، گارد ریاست جمهوری و تمامی پست های کلیدی مالی و تبلیغاتی را در این کشور در دست خود گرفته در خطر برکناری است.

محمد بن نایف حتی هر روز انتظارش را می کشد که شاه سلمان در حکمی او را از داشتن هر پست و مقامی که اکنون برعهده دارد مثل وزارت کشور یا شورای سیاسی و امنیتی برکنار کند و هیچ کس هم نمی تواند جلوی او را بگیرد.

ملک سلمان که گفته می شود به بیماری آلزایمر مبتلا است و از اداره امور شخصی خود نیز برنمی آید از سوی گروهی از اطرافیان محمد بن سلمان تحت کنترل است تا اسرار و فضایخ رفتاری وی فاش نشود.

در شرایط کنونی عربستان، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع، همه کاره است. او از سوی اطرافیانش که به خوبی او را می شناسند به مثابه جوانی بی پروا با شور و حال جوانی توصیف می شود که می کوشد هر ناصح یا مخالف نظر خود را برکنار یا از وی انتقام بگیرد.

مردم عربستان معتقدند که محمد بن سلمان، مملکت را از حالت آرامش و سکون به 'طوفان قاطعیت و بازگشت امید' برای ادب کردن مردم یمن کشاند چون او فکر می کرد پیروزی در این جنگ می تواند نقش منطقه ای و بزرگ رهبری کشورهای اسلامی را به این کشور بازگرداند.

طوفان قاطعیت و بازگشت امید نام دو عملیات نظامی هوایی و دریایی است که عربستان با 9 کشور عربی دیگر و حمایت آمریکا علیه مردم بی گناه یمن به راه انداخت و بر اثر ان تاکنون دهها هزار نفر از جمله کودکان و زنان بی گناه کشته، مجروح یا آواره شده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    27 1
    مرگ بر آل سقوط
  • عرفان IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    16 3
    لعنة الله علی قوم الظالمین