ایرنا نوشت: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات مهاجمان به علی مطهری در شیراز روز چهارشنبه تا دقایقی دیگر در شعبه 101 دادگاه کیفری شیراز آغاز می شود.

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری گفت:پیش از این دو نشست دادگاه به بررسی اظهارات مسئولان دانشگاه شیراز و دانشجوی دعوت کننده از آقای مطهری گذشت و در نشست امروز نیز قرار است اتهامات کسانی که در حمله فیزیکی به آقای مطهری دخالت داشتند بررسی شود .

ترک همدانی ادامه داد : ما از دادگاه خواسته ایم تا به نکته های باقی مانده در این پرونده در این جلسه رسیدگی شود و امید است این نشست آخرین جلسه دادگاه باشد .

این وکیل مدافع در باره علت عدم حضور آقای مطهری در این جلسه نیز گفت : من از آقای مطهری خواستم تا در این جلسه حضور داشته باشد و موضوع را به وی انتقال داده ام .

گفته می شود پرونده رسیدگی به اتهامات مهاجمین به خودروی علی مطهری 11 متهم دارد که از بین این افراد هشت نفر به صورت مستقیم به این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی حمله کردند و سه نفر از متهمان نیز از مسئولان دانشگاه شیراز هستند.

علی مطهری ساعت 16 روز دوشنبه 18 اسفند ماه وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت 30 : 18 دقیقه همان روز در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.

بنا به گزارش رسانه ها، تعدادی از این افراد که موتورهای سنگین به همراه نقاب بر چهره داشتند در میدان گل سرخ که در خروجی بلوار فرودگاه قرار دارد به دور خودرو حامل مطهری حلقه زدند و جلوی حرکت آن را گرفتند و شیشه های آن را شکستند.

پس از حمله موتورسواران به خودرو مطهری ، این وسیله نقلیه به کلانتری مستقر در مسیر فرودگاه شیراز منتقل شد ، این نماینده مجلس که به دعوت تشکل دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز برای سخنرانی در این دانشگاه به شیراز رفته بود، تا چند ساعت همچنان برای ایراد سخنرانی اصرار داشت اما موتورسواران هم همچنان در بیرون کلانتری حضور داشتند.

مطهری از حدود ساعت 4 بعدازظهر که وارد شیراز شد تا حدود ساعت 30 : 19 شب برای حفظ امنیت در کلانتری حضور داشت ولی با لغو برنامه سخنرانی او ، به فرودگاه شیراز منتقل شد و در ساعت 9 شب به تهران بازگشت.

این در حالی بود که وی تاکید داشته برای سخنرانی و به دعوت دانشگاه به شیراز آمده است و باید مقدمات برگزاری جلسه فراهم شود اما مسئولان وقت استانی و شهرستانی شیراز سعی داشتند او را متقاعد به برگشت به تهران کنند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    5 4
    علی مطهری دیدگاه های فرهنگی اشتباهی به حجاب داره
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    3 0
    من یاد هزار دستان افتادم