جماران نوشت: یادگار امام خمینی با تأکید بر ضرورت توجه جریانات دانشجویی به آرمان‌های جامعه، خود سانسوری را خلاف این کارکرد آنها دانست.

حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه تفاوت جریان دانشجویی با شاخه جوانان گروههای سیاسی، در «آرمان خواهی» است، اظهار کرد: یک تشکل دانشجویی هرچه از آرمانخواهی دور شود به رکود رسیده است.

وی افزود: فعالیت سیاسی عرصه رقابت، عقب نشینی‌ها یا پیشروی‌های تاکتیکی و گرفتن یا ستاندن امتیاز است؛ اما در جریان دانشجویی به این دلیل که برای دانشجو هدف شخصی وجود ندارد و او صرفا می خواهد سخنی را فریاد بزند و بلندگوی یک آرمان فروگذاشته جامعه خود باشد کسی انتظار ندارد که او مانند فعالان سیاسی، پروژه ای را به دست گرفته و به پایان برساند.

یادگار امام با بیان اینکه جریان دانشجویی باید آرمان‌ها را فریاد کنند تا فعالان سیاسی آن را فراموش نکنند، یادآور شد: بسیاری اوقات گروه‌ها و فعالان سیاسی پس از ورود به عرصه فعالیت هدف و آرمان اصلی را فراموش می‌کنند و برای آنها نفس گفت و گوها، دعواها و نشست‌ها موضوعیت پیدا می‌کند، اما جنبش‌های دانشجویی، NGOها و جریانات اجتماعی زنگ خطرهایی هستند که باید آرمان‌های اولیه جامعه را همیشه فریاد کنند و در این مسیر خودسانسوری نکنند زیرا خلاف کارکرد آنهاست.

وی در خصوص سیاسی بودن یا نبودن تشکل‌های دانشجویی گفت: اگر تشخیص می‌دهید اولویت امروز جامعه کار سیاسی است اما نمی‌توانید سخن خود را بگویید فعالیت نکنید، زیرا قرار نیست همه وارد چنین فعالیت هایی شوند، بلکه کسانی باید بیایند که توان پرداخت هزینه‌های پیگیری این مطالبات را دارند.

وی با تأکید بر داشتن امید در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی گفت: اگر امید نباشد حرکتی پیش نمی آید؛ البته ممکن است یک امید به نتیجه نرسد اما مسلّم است که هیچ فرد یا جریانی بدون امید -ولو واهی- به جایی نمی رسد.

سید حسن خمینی، «جهت» صحیح و «شیب» مناسب را شرط رضایت نسبی از وضع کشور دانست و گفت: در مجموع دولت آقای روحانی در مسیر درست حرکت می کند و در خصوص شیب حرکت آن هم باید شرایط زمانی را نظر گرفت و بر اساس شرایط هر لحظه قضاوت کرد.

وی خطاب به اعضای این تشکل دانشجویی تأکید کرد: در خصوص مطالبات دانشجویی سکوت نکنید و اگر در جایی می بینید که ظلم اتفاق افتاده است بگویید، زیرا سم مهلک برای جریانات دانشجویی این است که نسبت به اتفاقی که ظلم می دانند مصلحت اندیشی شخصی کنند؛ اگر احساس می کنید نسبت به کسی ظلم شده است، آن را بگویید و قطعا کسانی هستند که در این مسیر به شما می کنند.

یادگار امام با بیان اینکه تمام تشکیلات حکومتی برای است که مردم بهتر و در شرافت و پاکی زندگی کنند، تأکید کرد: جامعه باید به رفاه، آرامش، امنیت، استقلال و آزادی در حد کافی برسد، اما اولویت ها را باید تشخیص داد و نباید اینگونه باشد که کسی بگوید می خواهم برای جامعه آزادی بیاورم اما امنیت از دست برود یا بگوید می خواهم امنیت بیاورم و استقلال از بین برود.

وی در پایان با اشاره به سابقه طولانی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، بر ضرورت توجه به تجربیات ادوار قبلی این انجمن تأکید کرد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    5 0
    جالبه ايشون تاكيد مي كنند: ساني كه توانايي پرداخت هزينه هاي اظهار نظر دادند، اين كار رو بكنند.
  • بی نام DE ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    2 0
    دیگه از این شفاف تر صحبت کنه؟انصافا خودش بخاطر همراهی با مردم از خیلی چیزا گذشته.