۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

آقای ظریف در پیاده روی خود در کنار دریاچه ژنو به چندین سوال خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لوزان، جواد ظریف دقایقی پیش برای پیاده روی به کنار دریاچه ژنو رفت. او بلافاصله با موجی از خبرنگاران داخلی و خارجی مواجه شد. آقای ظریف در جمع خبرنگاران توضیحاتی در خصوص وضعیت مذاکرات ارائه داد. آقای ظریف تاکید کرد : پیشرفت در مذاکرات به اراده سیاسی بستگی دارد، امری که طرف مقابل در آن ضعف داشته است. 

وزیر خارجه کشورمان همچنین در خصوص رفتن وزرای خارجه کشورهای فرانسه و روسیه و چین اظهار داشت، برخی از مسئولان غربی و وزرای امور خارجه نیاز داشتند تا برای مسائل داخلی به کشورهای خود بازگردند. در صورتی که نیاز باشد وزرا باز می گردند. البته همه گروه ها در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرا حضور دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که از بین دو چالش مطرح در کدام پیشرفت داشته ایم گفت: کارها به این دلیل که به جزئیات راه حل ها رسیده است بسیار دشوار است. امیدواریم پیشرفتی حاصل شود. هنوز مذاکرات ادامه دارد و گفتگوها بین تمام هیأت ها ادامه دارد. الان همزمان بین چندین هیأت باید گفتگوها صورت گیرد.

ظریف تصریح کرد: در حال حاضر مذاکرات بین دو هیأت در جریان نیست. بلکه چندین هیأت با نگرانی ها و دیدگاه ها و شاید گرایش های مختلف هم از نظر حقوقی و سیاسی با هم در حال مذاکره هستند به همین دلیل است که کارها مقداری پیچیده تر است .

آقای دکتر  همچنین در پایان گفت: این پیچیدگی هم در بحث توافق میان ایران و کشورها وجود دارد و هم در توافق داخلی بین گروه ۱+۵. 

آقای ظریف در ادامه از خبرنگاران خواهش کرد اجازه دهند قدری پیاده روی کند و از او سوالی نپرسند. 

۳۰۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    6 2
    چرا در سریال فوق سری سرهنگ نادری زندان خصوصی دارد؟
  • بهلول A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    6 1
    آقا تو رو خدا مثبت يا منفي زودتر قضيه رو تموم كنيد. مردم خسته هستند، ميفهميد خسته
  • بی نام DE ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    6 6
    توافقی در کار نیست و نخواهد بود.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    12 3
    باسلام, همه مردم ایران دعا میکنن توافق صورت بگیره خداییش من خیلی استرس دارم واقعا مذاکرات خیلی سختی داره انجام میشه خدایا خودت کمک کن
  • بی نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    6 1
    خدا قوت مرد بزرگ.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    5 8
    دیگه همه خسته شدند ، چانه زنی هم حد و حسابی داره ،،، غربی ها زیاد اهل تعارف و چانه زنی نیستند ،اگر منصرف بشوند برگشتشان به این مرحله به زودی امکان پذیر نیست.