رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حتی پادرمیانی شورای امنیت قبل از شروع لیگ برای حل مسئله حق پخش فایده‌ای نکرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از فارس؛علی کفاشیان در مورد حضورش در مالزی و ریاست جلسه کمیته ساختار کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: در این جلسه که دو روز به طول انجامید به یک نتایجی رسیدیم که خلاصه آن به ساختار اصلاحات AFC منجر می شود.بر همین اساس قرار است به عنوان رئیس این کمیته در جلسه هیأت رئیسه که آبان ماه در فیلیپین ارائه می‌شود گزارشی را ارائه بدهند که مربوط می‌شود به مقررات، مارکتینگ و قوانین که باید تغییرات و اصلاحاتی در آن صورت بگیرد و در صورت تصویب در هیأت رئیسه گزارش آن به من ارائه خواهد شد و در جلسات بعدی کارمان را تکمیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای اصلاح ساختار مقررات AFC الگوبرداری‌هایی را از فیفا، یوفا و کنفدراسیون فوتبال آفریقا و حتی IOC داشته‌ایم تا بتوانیم چشم‌انداز مناسبی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تعریف کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا همچنان به دنبال حضور در کرسی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا است یا نه، گفت: در جلسه اردیبهشت ماه سال آینده قرار است انتخابات تمام اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شود که تا‌ آن موقع به یک جمع‌بندی خواهیم رسید و مشخص خواهیم کرد که برای عضویت در هیأت رئیسه ثبت‌نام کنیم یا نایب‌رئیسی. تا آن زمان وقت داریم و لابی هم می‌کنیم و باید ببینیم برای کدام کرسی شانس‌مان بیشتر است.

کفاشیان در مورد اینکه قرار نیست امروز دوربین‌ها برای پوشش تصویری هفته دوازدهم لیگ برتر به ورزشگاه بروند، گفت:‌ اینکه امروز در سطح باشگاهی آسیا در سطح اول هستیم با تلاش و زحمات زیادی به دست آمده بنابراین اگر می‌‌خواهیم به سمت حرفه‌ای شدن پیش برویم باید حق پخش که حق قانونی‌مان است را بگیریم و حالا که صدا و سیما با ما کنار نمی آید دو راه را پیش روی خود داریم یا کار را برای حرفه‌ای شدن رها کرده و صدا و سیما فوتبال خارجی پخش کند و مردم به استادیوم بیایند که به تبع آن درآمدها کم می شود و فوتبال‌مان به سمت آماتوری می رود اما گر می‌خواهیم حرفه‌ای باشیم باید این حقوق برای فوتبال حفظ شود. تا کی باید بر سر باشگاه‌ها زد و گفت که دست آنها در جیب دولت است. ما پول دولت را نمی‌خواهیم و فقط حق خودمان را می‌خواهیم.

رئیس فدارسیون فوتبال افزود: از هشت ماه پیش حسن نیت خود را نشان داده و با صدا و سیما هم نامه‌نگاری کردیم. اما هیچ کس به حرف ما گوش نکرد و به نامه ما اهمیت نداد و با این حال یک روز قبل از آغاز لیگ برای مذاکره اعلام آمادگی کردند که باز هم حسن نیت خود را نشان داده و جلساتی را برگزار کردیم که باز هم نتایجی را در بر نداشت.در ادامه شورای امنیت و وزارت کشور پادرمیانی کردند که باز هم فایده نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صدا و سیما حاضر شده است بیشتر از گذشته پول بدهد یا خیر، گفت:‌ آنها روی مبلغی که اول گفتند پافشاری می‌کنند و انگار هیچ اعتقادی هم به حق پخش ندارند. ما هم گفتیم بازی‌ها پخش نشود تا خیال همه راحت شود. مردم هم فعلا برای تماشای مسابقات فوتبال به ورزشگاه‌ها بروند تا ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

کفاشیان تأکید کرد: این تصمیمی است که گرفته شده است. یا باید کار را این طرفی کرده یا آن طرفی. نمی‌شود دست و پا شکسته حرفه‌ای شد. باید برای حرفه‌ای شدن کامل بود.در حال حاضر هم برای هفته دوازدهم چون توافقی انجام نشده دستور اکید دادیم که دوربین‌ها را به ورزشگاه نیاورند و مطمئن باشید اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود احتمال دارد وینگادا از تیم امید خداحافظی کند، گفت: 3-2 روزی است که با کاشانی صحبت نکردم. اگر هم تصمیمی گرفته شود خروجی جلسه کمیته فنی و توسعه خواهد بود ضمن اینکه کاشانی هم بیشتر باید با تیم امید کار کند تا با فضا بیشتر آشنا شود.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که با برکناری وینگادا،‌کی‌روش ناراحت نمی‌شود، گفت: کی‌روش مربی حرفه‌ای است و به این کارها کاری ندارد. ضمن اینکه وینگادا را او معرفی نکرد و خودمان با او صحبت کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد این گفته علی دایی که دیگر نمی‌خواهم با این فدراسیون فوتبال کار کنم،‌گفت: در این مورد اظهار نظری ندارم.

وی همچنین در مورد این صحبت علی کریمی که تیم‌های بزرگ حاضر نمی‌شوند برای دیدار دوستانه به ایران بیایند، گفت: پس از جام جهانی وضعیت برای فوتبال ایران بهتر شد. اما تیم‌های بزرگ هم پول‌های خوب و کلان می‌خواهند که آن پول‌ها را نداریم بدهیم و اعتقادی هم به این دیدارها نداریم. اگر بخواهیم این تیم ها به ایران می آیند اما باید پول زیادی بدهیم و ما به این پول ها اعتقادی نداریم و کادرفنی هم لزومی برای برگزاری این بازی ها نداشته است.

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    21 6
    شورای امنیت سازمان ملل یا شورای عالی امنیت ملی....؟
  • فرهاد 30 از کرمان IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    11 7
    بعد از 16 تیمی کردن لیگ این دومین حرکت جالبت بود حاجی جون
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    8 4
    آقای کفاشیان شما اول فوتبال پاک را در باشگاههای ایران و در استادیوم ها به اجرا بگذار ید بعد مردم را برای دیدن مسابقات به استادیوم دعوت نمایید.آیا بازیها را تماشا می کنید؟آیا بازی با استقلال و ملوان را مشاهده کردید؟پس چرا عکس العمل نشان ندادید.آیا چرا باید نتایج تیم های ملی جوانان و نوجوانان و یا باشگاههای آبی و قرمز با صرف مبلغ هنگفت از بیت المال در چند سال گذشته به افتضاح کشیده شود. این ها عواملی است بدلیل ضعف های شما و همکارانتان اکثریت مردم رغبت ندارند به استادیوم ها بیایند.آیا وضعیت استادیوم ها قبل از شما علیرغم پخش مستقیم مسابقات از صدا و سیما به همین شکل بود؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    4 1
    حقیقتا فوتبال باشگاه های ایرانی دیدن نداره ، بجاش وقتمون رو با چیز دیگه ای پر می کنیم