شکست‌های زنجیره‌ای تیم‌های ملی ما در مسابقات مختلف، اتفاق بسیار تلخ و ناراحت‌کننده‌ای بود.

اسماعیل حیدرپور/ فدراسیون فوتبال پیش از این همواره عملکرد تیم‌های پایه‌ای را برگ برنده‌ای برای خود می‌دانست و حالا این شکست‌ها برایش به یک پاشنه آشیل و نقطه ضعفی بزرگ تبدیل شده است. در این شرایط انتظار عذرخواهی از سوی مسئولان فدراسیون، انتظار بجایی بود اما نه تنها اتفاقی نیفتاد، بلکه علی کفاشیان هم اعلام کرده اگر مدیری بهتر از او هست، برای اداره فوتبال بیاید! روز گذشته خبرنگار خبرورزشی در خصوص مسائل مختلف فوتبال‌مان با دكتر محمد دادکان که برای بازدید از اماکن ورزشی قلعه‌ حسن‌خان به شهر قدس رفته بود، به اتفاق دانشجويان اين دانشگاه گپ زد.‌ آنچه مي‌خوانيد گفته‌هاي دكتر محمد دادكان در جمع دانشجويان است.
آقای دکتر! چطور شد شما به اینجا آمدید؟
دانشگاه آزاد شهر قدس، یکی از بزرگ‌ترین واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد است. این شهر، ورزشکاران و قهرمانان خوبی در رشته‌های مختلف دارد و از مدیر این واحد آقای دکتر حسن‌پور که علاقه زیادی به ورزش دارد، تشکر می‌کنم. دانشگاه یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند ورزش ما را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهد. حالا که دیگر خبری از زمین‌های خاکی نیست و نقش باشگاه‌ها هم کمرنگ شده است.
به نکته خوبی اشاره کردید. فدراسیون فوتبال هم عملکرد تیم‌های پایه‌ای را برگ برنده خود می‌دانست اما حالا نتایج بسیار ضعیفی در آنها گرفته است.
بهتر است من در این خصوص صحبت نکنم زیرا مردم، کارشناسان و رسانه‌ها همه چیز را می‌بینند. متأسفانه تیمی در آسیا نبوده که تیم‌های پایه‌ای ما به آن نباخته باشند. واقعاً فوتبال ایران باید به تیم‌های درجه دوم و سومی مثل تایلند، یمن و ویتنام ببازد؟ نمی‌دانم مسئولان فدراسیون چه حرفی برای گفتن دارند. جالب است که آقایان می‌گویند مشکل خاصی نیست اما همین‌ها فوتبال ما را به عقب بردند. زمانی که فوتبال دست ما بود، قهرمان بازی‌های آسیایی بوسان شدیم، در جام ملت‌ها به مقام سومی رسیدیم، بدون استرس راهی جام جهانی شدیم و رتبه پانزدهم رنکینگ فیفا را داشتیم اما الان به کجا رسیده‌ایم!
زمان مدیریت شما در فدراسیون ما نتایج بهتری می‌گرفتیم و می‌توان شما را جزو مدیران موفق فوتبال دانست.
این لطف شما و لطف مردمی است که هر زمان مرا می‌بینند، مورد محبت خود قرار می‌دهند. البته به نظر می‌رسد فوتبال مدیران قوی و بزرگی پیدا کرده که کسی نمی‌تواند جای‌شان را بگیرد.
منظور شما به مصاحبه کفاشیان برمی‌گردد که گفته بود اگر مدیری از خودم قوی‌تر ببینم، می‌روم؟
این حرف ایشان که جوک سال است. شاید نظر کفاشیان در بحث تخریب فوتبال بوده زیرا در تخریب فوتبال، مدیری قوی‌تر از کفاشیان ندیدم.
اگر شما جای کفاشیان بودید و این نتایج را می‌گرفتید، چه اتفاقی می‌افتاد؟
شک نکنید مرا دار می‌زدند. من دادکان و فوتبالی بودم، آن رفتار را با من کردند اما الان که آقایان غیرفوتبالی سر کار هستند و هیچ جای خالی‌ای برای شکست نگذاشته‌اند، کسی کاری به کارشان ندارد.
اما هر زمان بحث تغییر در فدراسیون به میان می‌آید پای خطر تعلیق هم وسط کشیده می‌شود.
متأسفانه الان حیثیت فوتبالی ما به خطر افتاده اما وزیر ورزش و اعضای مجمع می‌توانند به صورت قانونی با فدراسیون برخورد کنند. البته آقایان وقتی این شکست‌ها را به بار آوردند، خودشان باید می‌رفتند. کفاشیان می‌گوید اگر مدیری بهتر از او هست، بیاید که این حرف مثل جوک است و احتمالاً به او یاد داده‌اند. او خودش می‌داند با فوتبال چه کار کرده و چه نتایجی گرفته است. بگذارید برای‌تان مثالی بزنم. در یک روستا روباهی بود که خیلی مردم را اذیت می‌کرد. وقتی او را گرفتند، گفت مرا نکشید زیرا من فقط خرابکاری نکردم و یک جاهایی را هم آباد کرده‌ام. مردم به او گفتند اگر تو جایی را آباد کرده باشی، می‌گذاریم زنده بمانی. بعد هم روباه را هر جایی که بردند، دیدند فقط خرابکاری کرده و به همین دلیل روباه را کشتند. این دوستان هم در فدراسیون جایی برای خراب کردن باقی نگذاشته‌اند. در فدراسیون‌ و تیم‌های ملی که شرایط این گونه است و آن هم از باشگاه‌ها. الان همه تیم‌های ملی ما حذف شده‌اند و فقط مانده جام ملت‌ها که باید دید تیم بزرگسالان در این مسابقات چه می‌کند. هم مردم از اين فدراسيون ناراضي هستند و هم مسئولان گله دارند.
به باشگاه‌ها اشاره کردید، شرایط تیم خودتان پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
باید از این پرسپولیس راضی باشیم؟ ببینید چه بلایی سر پرسپولیس آمده است. در حال حاضر جمعیت تهران 13 میلیون نفر است اما فقط هزار نفر برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه می‌روند. این فاجعه نیست؟
پیشنهاد شما برای برون رفت از این وضعیت چیست؟
مسئولان وزارت ورزش و اعضای مجمع باید برای خروج از این شرایط فکری کنند. ضمن اینکه رسانه‌ها نیز نقش بسیار مهمی دارند. جالب است که وقتی همه تیم‌های ما می‌بازند، خبرنگار از آقای آیت‌اللهی سؤال می‌کند و او هم می‌گوید اتفاقی نیفتاده است!
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    33 14
    اين ماجراي آقا روباهه چي بود حالا اين وسط؟ علمي تر نمي تونه حرف بزنه؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    64 49
    کفاشیان هم بره مطمئنا مردم تو رو نمیخوان...
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    37 14
    اگر قهرمان پوسان شدیم برای این بود ما از بازیکنان بزرگ سال استفاده کردیم . سومی در اسیا افتخار داره با اون بازیکنان بی نظری که داشتیم . بعدش اگر سهمیه اسیا رو اضافه نمی کردن تو جام جهانی ما باید باز به عنوان تیم دوم گروه باز داستان داشتیم هر چند در دوران بازیها کلی استرس داشتیم که مجبور شدید وحید هاشمیان وخداداد عزیزی را برگردونید به تیم . در ضمن رنگینگ 15 فیفا نشان دهنده قدرت ما نبود . در اسیا تیم چندم بودی اینو بگو .
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    42 11
    قهرمانی تو پوسان بیشتر به صفایی فرهانی ربط داره نه شما . اونموقع شما تازه سرپرست فدراسیون شده بودی . یه نسل طلایی داشتیم تو فوتبال زدو شما اون موقع رئیس شدی . الان 20 درصد اون بازیکنان و نداریم . دکتر با اون بازیکنان یه قهرمانی تو جام ملتهای اسیا نیاوردی . چه فرقی هست بین شما وکفاشیان .تازه کفاشیان تیم اول رفت جام جهانی . در دوره شما تیم المپیک چه افتخاری کسب کرد غیر از اوت شدن . کفاشیان خیلی ضعیفه ولی شما دست کمی از اون ندارین . مدیر کاربلد فقط فراهانی .
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    34 18
    باز این از آب گل آلود ماهی گرفت،عزیزم برای بار هزارم میگم اینکه کفاشیان و تیمش ناکارآمد و بی کفایتن اصلا و ابدا به این معنی نیست که تو خوبی یا خوب بودی...
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    5 6
    چرا نمیخوای قبول کنی نه مردم تو رو میخوان نه اهالی فوتبال اگه راست میگفتی میرفتی رقابت میکردی و رای اهالی فوتبالو کسب میکردی.نه اینکه فقط تو رسانه ها حرف مفت تحویل بدی زمان حودت چه گلی به سر فوتبال زده شده؟ پس رفت پشت پس رفت
  • حامد43 A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    10 3
    زمان خودتم خرابکاری کم نبود.بذار پرونده های اون زمان بسته نگه داشته بشن. اگه راست میگی تیمای پایه زمان خودت چه نتیجه درخشانی گرفتن؟اگه بوسانه که مال صفایی فراهانی بود. برو عمو دیگه حنات برا مردم رنگی نداره
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    11 3
    کسی که اهل فوتبال باشه میفهمه دادکان خوبه دادکان خیلی خوبه ولی صفایی فراهانی عالیه
  • وحید IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    7 6
    فعلا مدیری بهتر از دادکان در فوتبال نداریم.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    4 3
    چی شد کار بران خبر انلاین رنگ عوض کردند مگه شما نبودید که این اقا رو بهترین رعیس خطاب میکردید الحق که اصلاح طلب موج سوارید یه نگاه به ارشیو خبر انلاین بندازید برای اثبات حرفام
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    10 6
    همان طور که شما اصرار داشتی با اردنگی بیرونت کردند پادگانی که درست کرده بودی یادت رفته؟
  • فرهاد 30 از کرمان IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    3 0
    دکتر جون طوری میگی که انگار تیمهای پایه ای فوتبال ما در زمان شما هر سال مقام می آووردن دوم اینکه از علی دایی حتی مقابل افغانستان هم استفاده کردی سوم اینکه نقش شما در تعلیق فوتبال ایران کمتر از علی آبادی نبود. یادت نره
  • س A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    2 2
    بدون استرس راهی جام جهانی شدیم و رتبه پانزدهم رنکینگ فیفا را داشتیم اما الان به کجا رسیده‌ایم بازی با اردن که تو ایران باختی نزدیک بود همون دور اول مقدماتی حذف بشیم یادمون نرفته