ایسنا نوشت:

«تحریم زندگی» عنوان مستندی درباره زنده‌یاد محمود استاد محمد است که در بخشی از این مستند برخی هنرمندان نظیر اصغر فرهادی از همکاری‌شان با این نمایشنامه‌نویس فقید سخن می‌گویند.

محمود زنده‌نام - تهیه‌کننده و کارگردان مستند «تحریم زندگی» در این خصوص توضیح داد: «تحریم زندگی» یک مستند 50 دقیقه‌ای است که بیشترین تمرکزش روی زندگی مرحوم استاد محمد است که با روایت و کلام دخترش همراه است. در این مستند سعی کردیم به مشکالت دارویی هنرمندان و هزینه‌های سنگینی که همواره بر دوششان است، بپردازیم.

او گفت: علاوه بر پرداخت به بخش هنرمندان در مستند «تحریم زندگی»، در بخشی دیگر هم به شکل گذرا به بیماران خاص و مشکلاتی که دارند و همچنین کمبود دارویی پرداخته‌ایم.

او که پیش از این مدیر اداره هنرهای نمایشی رادیو نمایش بود، در ادامه از همکاری هنرمندانی چون اصغر فرهادی در مستند «تحریم زندگی» خبر داد و گفت: اصغر فرهادی، اصغر همت و ... از جمله هنرمندانی هستند که درباره همکاری‌شان با مرحوم استاد محمد و بیماری که وی داشت سخن می‌گویند‌. همچنین هنرمندان در این مستند درباره نحوه مبارزه استاد محمد با بیماری سرطان کبد، نرسیدن دارو، گران شدن دارو و در نهایت شدت گرفتن بیماری زنده یاد استاد محمد صحبت می‌کنند. همچنین معاون وزیر بهداشت و درمان‌، دکتر مرندی‌ و بیژن نوباوه وطن - نماینده مجلس - نیز با این مستند همکاری کرده‌اند و با آنها مصاحبه داشتیم.

زنده‌نام که اکنون مشاور نظارت در حوزه سیما در حوزه مسئولیتش است، در پایان گفت‌وگویش به زمان پخش مستند «تحریم زندگی» اشاره کرد و گفت: این مستند حدود یک هفته دیگر از شبکه پرس تی‌وی به روی آنتن می‌رود؛ البته ممکن است پس از پخش اولیه از شبکه پرس‌، از سایر شبکه‌های سراسری نیز پخش شود.

سایر عواملی که برای ساخت مستند «تحریم زندگی» همکاری داشتند عبارتند از:

همایون هدایتیان: تدوینگر‌، ساناز فلاح فرد‌: مجری طرح رضا ریوندی و مرتضی ملوان: تصویربردار.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =