فارس نوشت:

جامعه حقوقدانان سیستان با صدور بیانیه‌ای تایید اجرای حکم اعدام قاتلان دادستان زابل در ملاءعام را توسط شورای تامین خواستار شد.
در متن این بیانیه آمده است: جامعه حقوقدانان سیستان اعم از شیعه و سنی در حمایت از خون پاک و مقدس بسیجی حقوقدان شهید موسی نوری قلعه‎نو و شهید مهدی مرئی که در راه حفظ امنیت و برقراری عدالت سیستان جان خود را فدا کردند، از خواسته مردم که همان برخورد قاطع و تمام قد در مقابل مفسدان و جنایتکاران بود کوتاه نخواهند آمد.

در این بیانیه آمده است: سیستان الگوی امنیت سیستان و بلوچستان برای نخستین بار شاهد اقدام خصمانه و مسلحانه علیه یک مقام مسئول قضایی که همه سیستان به اقتدار و ایمان و شجاعت او اذعان داشته و دارند بود و این اتفاق در دل مردم سیستان زخم عمیقی ایجاد و بر صفحه سفید سیستان لکه سیاهی نقش بست که خودنمایی این لکه سیاه برای مردم سیستان قابل تحمل نیست.

در این بیانیه نوشته شده: حقوقدانان سیستان از رای صادره در خصوص پرونده مربوطه توسط دادگاه کیفری استان حمایت کرده و ضمن تایید آن و تشکر از قاضی صادر کننده رای، خواستار اجرای آن به دور از اعمال نظرات شخصی است.

در این بیانیه آمده است: همانگونه که اولیای دم شهدا و ریش‌سفیدان و همه اقشار سیستان درخواست اجرای حکم در ملاءعام را کردند، حقوقدانان سیستان نیز برای نمایش اقتدار نظام و همچنین جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث در منطقه خواستار اجرای حکم در انظار عمومی و در شهرستان زابل هستند.

در این بیانیه نوشته اند: از رئیس محترم قوه قضاییه و همچنین شورای محترم تامین استان خواهشمندیم مصلحت مردم سیستان را در خواسته‎های آنها جستجو کنند و غم و اندوهی که به واسطه این اتفاق در دلها و اذهان مردم نقش بسته است را با تایید اجرای حکم در ملاءعام پاک کنند.

در این بیانیه آمده است: ما معتقدیم طبق آیه ولا تحسبن‌الذین قتلو فی‌سبیل‌الله امواتا، بل احیا... خون شهدا پایمال نمی‎شود و حقوقدانان سیستان اعم از شیعه و سنی برای پیشبرد اهداف شهید نوری که برخورد قاطع با متجاوزین و شجاعت در اجرای احکام اسلامی بود با تمام توان، قدم در جای پای آن شهید بزرگوار می‌گذاریم و معتقدیم وعده‎های خداوند محقق خواهد شد.

در این بیانیه نوشته شده: در انتها از کارکنان قرارگاه عملیاتی شهید هراتی و فرماندهی محترم و مقتدر این قرارگاه کمال تشکر را برای تلاش‌های شبانه روزی و دستگیری عوامل ترور برادران شهیدمان داریم و از اینکه با این عملیات خوشنودی خانواده شهدا و تمامی مردم سیستان را فراهم کردند، سپاسگزاریم.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    15 22
    عده ای وحشی و آدمکش و خونخوار به نام حقوقدان خودشونو جا میزنند و در این دنیای متمدن و خواهان دوری از خشونت ، چنین درخواست سخیف و بیرحمانه ای را مطرح میکنند ؟ چنین موجوداتی از تماشای کشتن عمدی انسانهایی هر چند قاتل و جنایتکار توسط خانواده ها و کودکان خردسال ، چه منظوری دارند ؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    13 24
    با اينكار بجاي كاهش عصبيت بيشتر به ان دامن ميزنيم اگر محكوم هم هستند اعدام در زندان بهتر از اعدام در ملا عام است ..
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    14 20
    جای تاسف است که یک حقوق دان چنین حرفی میزند. اعدام در انظار عمومی فقط خشونت را توسعه میدهد