واحدمرکزی خبر نوشت:

خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: پلیس اسرائیل ظنین است که افراطی‌های یهودی کودک نوپای فلسطینی را در کرانه باختری به آتش کشیدند. 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ارین مکلاکلین، خبرنگار اعزامی این شبکه به بیت المقدس، در گفتگوی زنده تلفنی با مجری خبر سی ان ان گفت: براثر آتش سوزیِ یک باب منزل مسکونی در شهر نابلس در کرانه باختری، یک کودک 18 ماهه فلسطینی در آتش سوخت و چند تن نیز زخمی شدند. پلیس اسرائیل احتمال می‌دهد که این حمله، کارِ افراطی‌های یهودی باشد که خانه فلسطینیان را در نابلس عمداً به آتش کشیدند.
مکلاکلین افزود: ما می‌دانیم که دو باب خانه امروز (جمعه) صبح در روستای دوما در نزدیکی شهر نابلس به آتش کشیده شد. شعارهای یهودیان افراطی روی دیوارهای این خانه‌ها با افشانه رنگی نوشته شده بود.
مقامات فلسطینی گفتند: این کودک یک و نیم ساله، علی سعد دوابشه، نام داشت. پدر، مادر و بردار این کودکِ کشته شده، که از سوختگی درجه سه رنج می‌بردند، برای درمان به بیمارستانی در نابلس منتقل شدند.
نیروهای ارتش و پلیس اسرائیل و همچنین کارآگاهان کارشناس صحنه جرم، در محل جنایت حضور پیدا کرده‌اند، تا درباره این حادثه تحقیق کنند.
جنبش فلسطینی فتح بیانیه‌ای صادر و در آن این حمله و قتل کودک نوپای فلسطینی را محکوم کرد. جنبش فتح این حمله را جنایت علیه بشریت خوانده و مسئولیت آن را متوجه دولت اسرائیل دانسته است، زیرا کابینه اسرائیل از شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس همواره حفاظت و پشتیبانی می‌کند.
مجری پرسید: این حمله پس از آن رخ داد که مقامات اسرائیلی دو آپارتمانِ غیرقانونی ساخته شده توسط یهودیان را که در زمین های متعلق به فلسطینیان ساخته شده بود، تخریب کردند. وی از مکلاکلین پرسید: آیا به نظر شما، حملهِ امروز یهودیان به خانه های فلسطینیان و به آتش کشیدن این منازل، با عملیات تخریب یاد شده، مرتبط بوده است؟
خبرنگار گفت: البته چنین احتمالی وجود دارد. افراطی‌های یهودی معمولاً پس از آن که کابینه اسرائیل دستور تخریب برخی از خانه‌های غیرقانونیِ یهودیان در اراضی فلسطینی را صادر می کند دست به چنین حملاتی می‌زنند.
در این هفته، دو خانه نیمه‌ساخته‌ی یهودیان در خارج از شهرک بیت اِل در کرانه باختری که توسط دیوان عالی اسرائیل غیرقانونی شناخته شده بود، تخریب شد و درپی آن، صدها یهودیِ شهرک نشین، تظاهرات کردند و با پلیس اسرائیل درگیر شدند.
فقط چند ساعت بعد از تخریب دو ساختمان نیمه تمام یهودیان، بنیامین نتانیاهو، رییس کابینه اسرائیل، چراغ سبز برای ساخت و ساز 300 واحد مسکونی جدید در این شهرک یهودی‌نشین داد و همچنین برنامه‌ریزی برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدیدِ بیشتری در شرق بیت المقدس را برای شهرک‌نشینان یهودی اعلام کرد.
این حرکتِ نتانیاهو باعث نگرانی عمیق آمریکا شد و به دنبال آن، مقامات آمریکایی در مخالفت با این حرکتِ کابینه اسرائیل، بیانیه‌ای صادر کردند. روشن است که به همین دلیل جنبش فتح در بیانیه خود به نوع هماهنگی میان حرکت کابینه اسرائیل و حملات یهودیان افراطی به منازل فلسطینیان، اشاره کرده است.
مجری این شبکه در خاتمه افزود: این حمله‌ای هولناک بود که شرایط را بسیار نگران‌کننده کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =