اولین فستیوال ویدئوهای ١٥ ثانیه‌ای اینستاگرام از سوی کارگاه سینمای آلترناتیو ایران در محیط اینستاگرام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، كارگاه سينماي آلترناتيو از سال ١٣٩١ با مديريت محمد شيرواني سينماگر نوگراى ايراني در تهران راه اندازي شد تا به كشف و پرورش استعداد هاي جوان در سايه مانده ى سينماى ايران كمك كند.

همه مي توانند ويدئو هاي خود را با موضوع آزاد تا تاريخ ١٥ مرداد در قالب (داستاني، مستند، تجربي، سلف پرتره) متناسب با محدوديت زمانى اينستاگرام به این آدرس هشتك كنند. #alternativecinemaworkshop

ويدئوها مي‌بايست با موبايل برداشته شده باشند و استفاده از برش و تمهيدات تصويري در طول آن بلامانع است. هر فرد مي تواند حداكثر با ٣ ويدئوي ١٥ ثانيه‌اي در اولين فستيوال «آلترناتيو اينستا» شركت كند.
بخشى از يادداشت محمد شيروانى به این شرح است:

محدوديت زمان ١٥ ثانيه اى براى آپلود ويدئو در فضاى مجازى اينستاگرام ما را ملزم مي‌كند تا از مقدمه و مؤخره كه عادت ديرينه ما ايرانى‌ها در سخنورى، قصه‌گويى و روايت است پرهيز كنيم.

در شعر ايجاز و خلاصه گويى ويژگى بارز دوبيتى ايرانى و هايكو ژاپنى ست كه شاعر با حداقل كلمات - ١٥ تا ١٧ كلمه - روايتى كامل و تأثير گذار مى آفريند.

شايد تا يك دهه قبل فيلم كوتاه به اين نياز معاصر پاسخ مي‌داد اما پيشرفت تكنولوژى و سرعت تغييرات، مديوم هاى تازه‌اى را پيشنهاد مي‌دهد و نياز به نو شدن را در مدت زمان كوتاه‌ترى گوشزد مي‌كند.
موزيك ويدئو ها در سالهاى اخير به پشتوانه موسيقى و در محدوده زمانى يك قطعه يا يك ترانه ، بيشترين حجم اطلاعات تصويرى و بازيگوشى هاى فرمى را در تركيب بندى رنگ و نور، فضاسازى هاى خلاقانه، ايجاز و روايت هاى غيرخطى ارائه كرده اند.
اما زندگى كوتاه ست و مخاطب امروز در تكثر انتخاب سر در گم است و ميخواهد تا در كمترين زمان ممكن، بيشترين را ببيند و خب كافى ست كه تا ١٥ بشمارد و يك ويدئو تمام وجودش را سرشار كند .

براي اطلاع از نحوه داوري ها و جزئيات جوائز و اعلام برگزيده ها به صفحه اينستاگرام alternativecinemaworkshop@ مراجعه كنيد

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =