سید حسین نقوی حسینی امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس را در راستای توان و ظرفیت دفاعی بالای ایران می داند.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبر آنلاین  رزمایش پیامبر اعظم 9 را یکی از گسترده ترین رزمایش های نیروهای نظامی کشور و سپاه پاسداران در حوزه خلیج فارس دانست و گفت :در این همایش برای اولین بار از تسلیحات ویژه ای رونمایی و باعث شگفتی جهانیان شد.

 وی در ادامه گفت: این رزمایش که توسط نیرو های سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، دو پیام روشن را در پی داشت؛ اول اینکه همه دشمنان و معاندین جمهوری اسلامی ایران بدانند، که ظرفیت های دفاعی کشور ما به اندازه ای پیشرفته و توسعه یافته است که هر نوع تهدیدی را علیه ایران را بتواند در نطفه خفه کند و اجازه ندهد که هیچ نوع تهدید نظامی به کشور ما لطمه ای وارد کند. خلاصه آنچه که در رزمایش به کار گرفته شد تنها گوشه ای توانمندی ها و ظرفیت دفاعی کشور ما را نشان داد.

نقوی حسین افزود: پیام دوم آن هم خطاب به کشور های سلطه گر و قدرت های خارجی بود. آن ها بدانند که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان نیازی به ورود ناوها و قدرت خارجی ندارد و ما خودمان قادر هستیم امنیت منطقه را تامین کنیم همچنین کشور های همسایه خلیج فارس هم می توانند با کمک همدیگر  این امنیت را تامین کنند . بنابراین قدرت های خارجی و سلطه گر نباید ادعای دلسوزی نکنند و به بهانه امنیت ناوهای خود را به خلیج فارس بیاورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس بیان داشت:بنده به عنوان نکته پایانی باید عرض کنم که کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران باید به این نکته اعتماد کنند، که ظرفیت دفاعی ایران یک چتر امنیتی برای همه منطقه محسوب می شودو برخلاف ادعای صهیونیست ها و قدرت های سلطه گر که می خواهد پیشرفت دفاعی ایران را تهدیدی علیه همسایگان ما تلقی کنند،این توانمندی برای همه کشور های همسایه یک ظرفیت می باشد و می تواند به امنیت آنها کمک کند.

29215  

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =