نتایج غیر رسمی به دست آمده از شمارش آرای مرحله دوم انتخابات حکایت از آن دارد که زهرا ساعی از تبریز، سمیه محمودی از شهرضا و خدیجه رفیعی از بروجن توانسته‌اند به بهارستان دهم راه یابند و برای اولین بار تعداد زنان در مجلس را به بالای 15 نفر برسانند.

به گزارش خبرآنلاین، اخبار غیررسمی خبرگزاری‌ها از شمارش آرای ماخوذه در حوزه‌های انتخابیه حکایت از آن دارد که در این مرحله از انتخابات مجلس نیز، لیست امید که حاصل ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت است، توانسته کرسی‌های بیشتری را نسبت به اصولگرایان کسب کند.

طبق اخبار رسیده در شهر ممسنی که امروز شاهد درگیری میان هواداران نامزدها بود، حسین گودرزی از لیست امید توانست به مجلس راه یابد. در حوزه انتخابیه خرم آباد نیز سید محمدخان بیرانوندی و مرتضی محمودوند از نامزدهای مورد حمایت لیست امید پیشتاز هستند.

در حوزه انتخابیه زنجان نیز سید افضل موسوی نامزد لیست امید با اختلاف بسیار پیشتاز بوده و رقابت برای کسب کرسی دیگر میان خانمحمدی و وقفچی نزدیک است.

در آذربایجان شرقی که اکثر حوزه‌های انتخابیه آن امروز درگیر انتخابات بودند، زهرا ساعی نفر پیشتاز در حوزه انتخابیه تبریز بوده و سه نامزد دیگر لیست امید شانس بیشتری نسبت به نامزدهای مورد حمایت اصولگرایان دارند. در حوزه انتخابیه اهر و هریس نیز بیت‌الله عبداللهی نامزد مورد حمایت لیست امید بیشترین رای را به خود اختصاص داده است. در حوزه سراب نیز نصیرپور مورد حمایت لیست امید با یوسف داودی اصولگرا رقابت نزدیکی دارد.

امروز در سه حوزه انتخابیه دماوند، فیروزکوه ، شهریار و ملارد و رباط کریم و بهارستان استان نیز انتخابات مرحله دوم مجلس برگزار و در آن به ترتیب حوزه‌های انتخابیه میرزایی نامزد لیست امید، محمودی نامزد لیست امید و حجت‌الاسلام نوروزی نامزد مورد حمایت اصولگرایان از رباط کریم از دیگر رقبای خود پیشتاز هستند.

در حوزه انتخابیه شهرضا نیز اعظم محمودی نامزد مورد حمایت لیست امید توانسته با اختلاف بسیار نامزد مورد حمایت اصولگرایان را پشت سر بگذارد.

در حوزه انتخابیه اراک نیز مهدی مقدسی نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت توانست با اختلاف بالا محمد حسن آصفری نماینده کنونی مجلس و از اعضای جبهه پایداری را شکست دهد.

در حوزه انتخابیه رشت، جبار کوچکی‌نژاد نماینده کنونی مجلس توانسته حضور خود در مجلس آینده را نیز قطعی کند. نفر دوم انتخابات امروز رشت نیز محمدصادق حسنی نامزد مورد حمایت لیست امید است که از نفرات سوم و چهارم با اختلاف زیادی پیشتاز است.

در حوزه انتخابیه شیراز نیز علی اکبری که از حمایت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت برخوردار بود توانست جعفر قادری نماینده کنونی مجلس را پشت سر بگذارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531840

برچسب‌ها